Ok därför man blev etta och inte förlorat två matcher irad på hela säsongen. Det är styrka.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-02 20:50:46Håller inte med alls.
Semifinal 2 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 2/4
Senast redigerad av klintan85 den 2025-04-02 20:53:46, redigerad totalt 1 gånger.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Stor skillnad på bedömningsnivån idag. Dom tillåts inte spela fult som dom fick förra matchen.
BP riktigt bra idag samt att deras förstemålis var lite mer mänsklig.
Grewes mål är ren skill. Riktigt fin med pucken tillsammans med TK som var riktigt bra.
BP riktigt bra idag samt att deras förstemålis var lite mer mänsklig.
Grewes mål är ren skill. Riktigt fin med pucken tillsammans med TK som var riktigt bra.
-
Klingsell? Hur går det för pojken? Synd att det inte riktigt lossnat för honom i SHL. Han är riktigt jävla bra
En junior hade stuga mot gidlöf?
Vi har väl skitit ner oss i flera viktiga matcher. I måndags tex. Eller i derbyn. Målvakterna i synnerhet.
Avgå Jocke.
Det var ett tag sedan du räknade procent va?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Jag kommer aldrig förstå personer som slåss nagel och tand för att försvara målvakter som underpresterar grovt.
I grundserien så släppte Hävelid 2,33 mål fler än förväntat och var den fjortonde bästa målvakten av dem som stod 10 eller fler.
Andren hade tyvärr sämre siffror och allt det här bakom seriens bästa lag och top 2 bästa försvaren? Jag förstår liksom inte hur man fortsatt kan argumentera att det duger.
Vi bedriver elitverksamhet och det står 50 miljoner på spel. Förhoppningsvis sitter Gidlöf på första bästa buss ner till huvudstaden.
I grundserien så släppte Hävelid 2,33 mål fler än förväntat och var den fjortonde bästa målvakten av dem som stod 10 eller fler.
Andren hade tyvärr sämre siffror och allt det här bakom seriens bästa lag och top 2 bästa försvaren? Jag förstår liksom inte hur man fortsatt kan argumentera att det duger.
Vi bedriver elitverksamhet och det står 50 miljoner på spel. Förhoppningsvis sitter Gidlöf på första bästa buss ner till huvudstaden.
Du behöver inte räkna själv. Enligt swehockeys statistik (som väl är den officiella?):
Räddningsprocent DIF: 86,96
Räddningsprocent SSK: 87,27
https://stats.swehockey.se/Game/Events/992674
Avgå Jocke.
Våra målvakter är okej.
Problemet är att "okej" inte är bra nog för ett slutspelslag med ambitioner. Läggs så mycket mer ansvar på produktionen framåt.
Problemet är att "okej" inte är bra nog för ett slutspelslag med ambitioner. Läggs så mycket mer ansvar på produktionen framåt.
Absolut inte. Jag syfta på att även om vi håller streaken ”inte två förluster i rad” kan vi just nu rent teoretiskt åka ut i semi.
- DIF_Soldier
Scatman John saknar motstycke alltså 

Säg den glädje som varar
-
Jag tycker det är otroligt få matcher som vi har hamnat i den sisten att han tvingats kliva fram isåfall.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-02 21:03:23Absolut, men grejen är ju att han skitit på sig i viktiga lägen många gånger också.Knickedick skrev: ↑2025-04-02 20:56:46Jag tror inte han ser när skottet går och då blir det svårt.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-02 20:50:30Han ser ju den från 20 meter. Inte direkt så att den styrdes precis framför mål. Han kan inte stå och sova på det sättet.Knickedick skrev: ↑2025-04-02 20:48:09Spännande, när Hugo släpper ett skott i krysset som styr på Grewe då är det dåligt av Hugo.
Men när Håkansson släpper en utifrån i krysset som inte styr på deras spelare. Då är det NHL- skott av oss
Var det någongång han kunde sova så var det ju där och då.
Ingen skada skedd.
Det är ju inte så att han tvingats kliva fram och spika igen eftersom vi oftast är laget som har det offensiva övertaget.
Det är nästan så att man skulle behöva en match där VI får 50skott på oss för att man ska kunna syna honom.
Hans räddningsprocent har inte varit bra nej. Men det är inte heller så att han har behövt vara det eftersom vi oftast vunnit ändå.
Men jag tycker tyvärr inte att han har satts på prov och haft kniven mot strupen tillräckligt.
Men det kanske kommer nu framöver.
Men jag tror vi kan glömma att vi kommer ha någon annan än Hävelid mellan stolparna, så det är bara acceptera och köra på det och stötta killen.
De gånger han har behövt vinna matcherna åt oss, typ i måndags eller i derbyna så har han ju dessvärre inte levererat.Knickedick skrev: ↑2025-04-02 21:14:02Jag tycker det är otroligt få matcher som vi har hamnat i den sisten att han tvingats kliva fram isåfall.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-02 21:03:23Absolut, men grejen är ju att han skitit på sig i viktiga lägen många gånger också.Knickedick skrev: ↑2025-04-02 20:56:46Jag tror inte han ser när skottet går och då blir det svårt.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-02 20:50:30Han ser ju den från 20 meter. Inte direkt så att den styrdes precis framför mål. Han kan inte stå och sova på det sättet.Knickedick skrev: ↑2025-04-02 20:48:09
Spännande, när Hugo släpper ett skott i krysset som styr på Grewe då är det dåligt av Hugo.
Men när Håkansson släpper en utifrån i krysset som inte styr på deras spelare. Då är det NHL- skott av oss
Var det någongång han kunde sova så var det ju där och då.
Ingen skada skedd.
Det är ju inte så att han tvingats kliva fram och spika igen eftersom vi oftast är laget som har det offensiva övertaget.
Det är nästan så att man skulle behöva en match där VI får 50skott på oss för att man ska kunna syna honom.
Hans räddningsprocent har inte varit bra nej. Men det är inte heller så att han har behövt vara det eftersom vi oftast vunnit ändå.
Men jag tycker tyvärr inte att han har satts på prov och haft kniven mot strupen tillräckligt.
Men det kanske kommer nu framöver.
Men jag tror vi kan glömma att vi kommer ha någon annan än Hävelid mellan stolparna, så det är bara acceptera och köra på det och stötta killen.
Jag tror inte heller Wiken kommer ta in Gidlöf. Och gör han det är det nog redan för sent.
Avgå Jocke.
Vi gör sju mål.
Är lika mycket bättre än SSK i 5v5 som i måndags.
Helt rätt två spelare får självförtroende, TK och Eriksson, som varit kraftigt ifrågasatta här på forumet.
Sen tävlar folk i att negga angående målvakterna. Fan att ni orkar.
”Ja men om inte vi hade haft så bra effektivitet så hade vi torskat för vi har sämst målvakter”.
Och? Släpp det idag, ert negg gör ju absolut ingen glad.
Nu tar vi tre raka, helt övertygad om det.
Är lika mycket bättre än SSK i 5v5 som i måndags.
Helt rätt två spelare får självförtroende, TK och Eriksson, som varit kraftigt ifrågasatta här på forumet.
Sen tävlar folk i att negga angående målvakterna. Fan att ni orkar.
”Ja men om inte vi hade haft så bra effektivitet så hade vi torskat för vi har sämst målvakter”.
Och? Släpp det idag, ert negg gör ju absolut ingen glad.
Nu tar vi tre raka, helt övertygad om det.