Säsongskort 2008/09

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
wallander
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av wallander »

Det var mycket snack om hur mycket vi skulle ställa upp ifall man flyttade från Globen till Hovet.
Alla i princip var överens och förstod att biljettpriserna måste höjas.

Nu har DIF hockey gjort sitt!
Har Du gjort ditt?

I klacken står man o skriker.
Annars finns rellativt billiga biljetter på kortsidan bredvid klacken!

Stå upp för DIF!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Lee Harvey Oswald skrev:
Rocker skrev: Självklart kan jag hosta upp stålarna trots att det skulle svida rent ekonomiskt pga av universitets-studier men då vill jag åtminstone veta anledningen till denna absurda höjning.
Webmaster försöker förklara/försvara höjningen några rader längre upp.

Citat;-och det här är en av många saker vi gör för att öka intäkterna så att vi kan utmana topplagen.

Att intäkterna från säsongskorten redan nu är högre än förra säsongen behöver man inte vara Einstein för lista ut varför.
Men det behöver ju inte innebära att vi höjer publiksnittet & stämningen på Hovet för det

55 maratonomgångar, svindyra säsongskort & inget spel i Globen kan innebära att en del väljer att gå på några "strömatcher" här & där istället för att köpa säsongskort, då har DIF på ett sätt gått back iaf

Lite väl magstark höjning om nån frågat mig...
Ja, precis. Jag är medveten om att man var tvungen att höja priserna på säsongskorten inför säsongen och accepterar detta. Dock så är höjningen så pass stor att jag undrar hur den ekonomiska situtationen egentligen ser ut för detta känns som en panikartad åtgärd. Jag tror inte att höjningen kommer att ge den effekt som önskas.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

wallander skrev:Det var mycket snack om hur mycket vi skulle ställa upp ifall man flyttade från Globen till Hovet.
Alla i princip var överens och förstod att biljettpriserna måste höjas.

Nu har DIF hockey gjort sitt!
Har Du gjort ditt?

I klacken står man o skriker.
Annars finns rellativt billiga biljetter på kortsidan bredvid klacken!

Stå upp för DIF!
Höjningen står inte i relation till de stolar man tappat pga flytt till en annan arena. I sådana fall skulle Hovet bara ta 5000 åskådare och vi skulle haft fullsatt i varje match på Globen. Då hade denna höjningen täckt upp eventuella förluster.

Om man räknar bort massa plojbiljetter så tvivlar jag förövrigt att vårt snitt förra säsongen låg mycket över Hovets kapacitet totalt sett. Vissa matcher drog självfallet mycket folk, men glöm inte heller bort starten på serien då snittet inte var i närheten av Hovets kapacitet än gång.

Det ter sig tämligen naturligt att priset på plåtar stiger något år från år, men att göra en höjning av detta slag är bara för mycket.
128

Inlägg av 128 »

Var någonstans kan man få reda på vad säsongskorten kostar i år och vad dem kostade förra året? Biljetterna för 10 400 kan ju knappast vara dem billigaste på arenan och här på hemsidan står det inget om några 10 400...
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Kall-El, varför skall man utnyttja Järnkaminerna? Järnkaminerna och DIF Hockey har jobbat fram ett riktigt jävla kanonpris som är så löjligt billigt att man kan börja skratta varje gång man tänker på det. Jag tycker därför inte det är läge att utnyttja det priset på ett sådant sätt och använda platserna (som är avsedda för att sångvilliga personer skall kunna stå upp och sjunga för Djurgårn) som sittplats.

Jag kommer absolut inte acceptera sittande folk i klacken!
Sjunger avgå Johnny...
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

glöm inte att vi har sveriges bästa sittplats oxå ! :wink:.
DIF <3
128

Inlägg av 128 »

Man kan tänka såhär. Priserna i klacken är rabatterade eftersom DIF hockey förstår vilken tillgång klacken är under matcherna. Man betalar lite mindre men ger tillbaka det genom sång. På sittplats däremot. Där "slipper" man sjunga, men då behöver man samtidigt betala ett högre pris för att man inte stöder grabbarna på isen lika intensivt...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Webmaster skrev:
Caveman skrev:
Webmaster skrev:
Caveman skrev:
Towe skrev:Om jag fick välja skulle jag hellre se att folk köper klackbiljetter och sitter ner än att de inte köper några biljetter alls och stannar hemma!

Förstår inte varför de höjer priserna så som de gjort. Det fattade de väl själva när de beslutade att flytta till hovet att de inte skulle få in 10000+??? korkat....
AEG, de kräver att DIF ska öka vinsterna.
Vad har du fått det ifrån? Det stämmer ju inte alls.

Så vad ligger bakom denna kraftiga prishöjning av säs.kort över 50 % i vissa fall?
Har inte Djurgården Ishockeys store aktieägare Anschutz några krav?
Den allmänna uppfattningen verkar vara att det är AEG som ligger bakom.
AEG äger en åttondel av Djurgården Hockey AB, 12,23% av aktierna, och har inte framställt några sådana krav. Djurgården Hockey behöver inte AEG:s hjälp för att förstå att intäkterna måste öka, och det här är en av många saker vi gör för att öka intäkterna så att vi kan utmana topplagen.

I det här fallet råkar det dessutom vara en lyckad åtgärd, eftersom säsongskortsintäkterna redan är högre nu än vad de var totalt under förra säsongen.

Det behöver inte betyda att det kommer fler folk till matcherna eller att fler köper säsongskort. Prishöjningarna (som är på tok för höga) gör att intäkterna redan nu är högre än de vad förra året. Men då DIF behöver pengar så förstår jag att ni är nöjda. Ta det lite lugnt bara, annars så står ni där med ett halvfullt Hovet!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Har man inte råd att heja på DIF kan man ju alltid åka till SSK om man vill se billig och dålig underhållning.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Emil svelander skrev:Kall-El, varför skall man utnyttja Järnkaminerna? Järnkaminerna och DIF Hockey har jobbat fram ett riktigt jävla kanonpris som är så löjligt billigt att man kan börja skratta varje gång man tänker på det. Jag tycker därför inte det är läge att utnyttja det priset på ett sådant sätt och använda platserna (som är avsedda för att sångvilliga personer skall kunna stå upp och sjunga för Djurgårn) som sittplats.

Jag kommer absolut inte acceptera sittande folk i klacken!

Det är inte tal om att utnyttja, det är tal om att ha råd att gå på matcherna. Folk som inte är kapabla att inse detta kan fasen i mig ta och dra. Den sortens överklassmentalitet drar en stor skam över hela föreningen.

Nu är det inte priset på just klackbiljetterna som är det centrala utan snarast den enorma skillnaden i pris mellan dessa och de vanliga biljetterna.

Då vi lever i ett demokratiskt samhälle, även om högerspöken gör sitt bästa för att förstöra detta, får man acceptera att det finns personer som inte tycker likadant eller agerar som man själv skulle vilja. Sedan har du din fulla rätt att inte uppskatta viss form av beteende, men så länge som detta beteende inte är olaglig gör du säkrast i att bara tänka och inte agera.

Om du skulle välja att agera ändå kom då ihåg att risken är överhängande att du kan råka väldigt illa ut själv.
128

Inlägg av 128 »

Visst, visst. Men Emil har i alla fall hela klacken som står upp bakom hans aggerande...

Herregud, vad har du emot klacken? Förstår du inte hur mycket vi betyder för laget?!

Och kom inte här och snacka om någon överklassmentalitet när du inte vet hur personernas eknomi ser ut.

Min fråga kvarstår... Kan någon ge mig uppgifter om vad säsongskorten (i alla prisklasser) kostade förra året, respektive kostar i år?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

128 skrev:Visst, visst. Men Emil har i alla fall hela klacken som står upp bakom hans aggerande...

Herregud, vad har du emot klacken? Förstår du inte hur mycket vi betyder för laget?!

Och kom inte här och snacka om någon överklassmentalitet när du inte vet hur personernas eknomi ser ut.

Min fråga kvarstår... Kan någon ge mig uppgifter om vad säsongskorten (i alla prisklasser) kostade förra året, respektive kostar i år?
Jag kan redan nu tala om att han INTE har hela klacken bakom sig...

Det är inte fråga om att vara för eller emot något det är frågan om varje individs enskilda rättigheter.

Om du vill leka gestaposnut vore det bättre om du inriktade dig på de puckon som fortfarande röker inne på arenan samt de som drar av rökbomber trots att detta INTE är tillåtet...

Om en person väljer att sitta eller stå att vara tyst eller gapa har du inte med att göra överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

128 skrev:Visst, visst. Men Emil har i alla fall hela klacken som står upp bakom hans aggerande...

Jag kan inte ge dig uppgifter på hur mycket säsongskorten i alla prisklasser kostade förra året, men jag kan berätta hur det har sett ut för mig.
Efter lockout-säsongen fick jag ett erbjudande om att köpa säsongskort för 1600:-. Det var den billigaste kategorin (C). Säsongen efter steg priset till 1800:-. I och med att alla matcher nu spelas på Hovet anser DIF att mina platser klassas som kategorin bättre (B) i Hovet än i Globen, plus prishöjningen, ligger samma platser på strax över 5000:-, inklusive en rabatt (tror det var 20%).
Kojak

Inlägg av Kojak »

Kall-El skrev:

Jag kan redan nu tala om att han INTE har hela klacken bakom sig...

Det är inte fråga om att vara för eller emot något det är frågan om varje individs enskilda rättigheter.

Om du vill leka gestaposnut vore det bättre om du inriktade dig på de puckon som fortfarande röker inne på arenan samt de som drar av rökbomber trots att detta INTE är tillåtet...

Om en person väljer att sitta eller stå att vara tyst eller gapa har du inte med att göra överhuvudtaget.
128--> Du skämmer bara bort dig. Var mer saklig i det du skriver.

Stålmannen--> Som enskild person har man inte så mycket att säga till om, det stämmer.

Att köpa säsongsplåt till klacken är inte samma sak som att skriva på ett konktrakt om att man måste sjunga, eller ens stå upp.

Förra säsongen var det ett gäng mitt i klacksektionen som satt ner de flesta matcherna. De fick också veta vad vi andra tyckte om det. De såg inte särskilt bra heller när de flesta framför dom stod upp..

Det är så det blir denna säsong också. Man får veta att man inte är omtyckt där och förhoppningsvis så kommer de inte se matchen om de inte står upp. Vi ska ju tänka på att vi som står upp inte kan kräva att de som sitter ska stå - Men lika lite kan de som sitter kräva av oss andra att sitta ner också!

Majoriteten kommer stå och sjunga. Hoppas de som planerar att sitta ner ändrar sig..
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Håller med Kojak. Jag hoppas att de, eller rättare sagt, vi (för jag är jävligt stolt att få vara en del av dem) som sjunger kan i första hand locka med hela A18 och delar och 17 och 19. Det tycker jag är en rimlig målsättning.

Självklart kan man sedan drömma om den 15/3 2008-matcher varje gång, men när det drar ihop sig framåt våren, ja då tror jag att vi kan räkna in hela sträckan A8-A21.

Hoppas och tror på en upptrappning av decibelnivån i alla matcher i höst.

Till Kall-el: Nej, man kan inte styra och diktera villkoren för vilka som ska köpa klackplåtar. Det är bara att hoppas att fler och fler sluter upp i en härlig allsång och lockas med. För mig är gränsen nådd när en gubbe med glass i handen ber mig sätta mig ner i klacken, men det hoppas jag att jag aldrig behöver uppleva igen, speciellt inte på Hovet där vi står högre upp.
Skriv svar