Säsongskort 2008/09

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Stiff skrev:Äntligen! Vore trevligt med en liten barometer från JK's sida som kan driva upp antalet ännu mer.

Otroligt bra pris hoppas många drar med någon extra polare till den här säsongen!
Hur mycket kostar dom? Finns det studentrabatt som på ordinarie biljetter?
KapZ
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av KapZ »

Du kanske kan gå in på JK's sida och titta efter? ;)

"Hockeysäsongskorten släpps imorgon måndag!
10 augusti 2008 by Järnkaminerna
Om du vill stå i klacken när hockeysäsongen drar igång den 18:e september är det imorgon hög tid att göra ett besök i DIF-butiken på Jakobsgatan 26. Då släpps nämligen säsongskorten för kommande säsong. Suget efter hockey verkar vara stort i Djurgårdsfamiljen just nu och förhoppningsvis kan försäljningen av klackkort öka än mer detta år. Säsongskorten kostar 1225 kr inkl. ett eventuellt slutspel. Observera att det är endast kontant betalning som gäller.

Slut upp på Hovet i höst!"
sthlm stolthet

Inlägg av sthlm stolthet »

Bara på första dagen såldes det 15 säsongskort! :D
TheGreatOne

Inlägg av TheGreatOne »

sthlm stolthet skrev:Bara på första dagen såldes det 15 säsongskort! :D
G R Y M T ! Hoppas klacken fortsätter vara riktigt superbra...

Sen håller jag med JK's ordförande om att man inte ska köpa klacksäsongskort om man inte ska stå i klacken och sjunga. När DIF bjuder till för fansen så är det som att spotta DIF i ansiktet om man missbrukar det genom att använda rabatten men sen skita i att sjunga....
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

TheGreatOne skrev:
sthlm stolthet skrev:Bara på första dagen såldes det 15 säsongskort! :D
G R Y M T ! Hoppas klacken fortsätter vara riktigt superbra...

Sen håller jag med JK's ordförande om att man inte ska köpa klacksäsongskort om man inte ska stå i klacken och sjunga. När DIF bjuder till för fansen så är det som att spotta DIF i ansiktet om man missbrukar det genom att använda rabatten men sen skita i att sjunga....
DIF har redan spottat oss supportar i ansiktet genom att höja priset för de vanliga säsongskorten...
128
Säsongskort: Ja

Inlägg av 128 »

Så du tycker att vi inte ska få ordning på ekonomin?

Om man köper säsongskort i klacken och inte sjunger är det sjukt lågt. Om nu DIF har spottat dig så mycket i ansiktet, varför vill du fortsätta gå på matcherna?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

128 skrev:Så du tycker att vi inte ska få ordning på ekonomin?

Om man köper säsongskort i klacken och inte sjunger är det sjukt lågt. Om nu DIF har spottat dig så mycket i ansiktet, varför vill du fortsätta gå på matcherna?
Varför jag vill gå på matcherna? Ja, jag är en riktig Djurgårdare men jag går inte med på en 300% ökning på mina biljetter.... det kanske du förstår?
128

Inlägg av 128 »

Nej, jag har inte förståelse för ifall du köper säsongsbiljett och sedan sätter dig ner. Då förstör du bara.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Har man klackbiljett sitter man inte ner och är tyst. Man sjunger och ger allt för laget, så är det bara. Sitter folk tysta i klacken till vintern kommer jag (och jag känner många med mig) se till att personen ställer sig upp och sjunger.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Rocker, man får vad man betalar för! Om vi skulle ha kvar dom låga priserna som väl var bland dom lägsta i hela ES(?) så får man vara nöjd med en 10:de plats. Ju mer pengar in ju större chans att vara med om några roliga nyförvärv. Betalar man för en Lada kan man inte förvänta sig en Rolls Royce.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Stocky skrev:Rocker, man får vad man betalar för! Om vi skulle ha kvar dom låga priserna som väl var bland dom lägsta i hela ES(?) så får man vara nöjd med en 10:de plats. Ju mer pengar in ju större chans att vara med om några roliga nyförvärv. Betalar man för en Lada kan man inte förvänta sig en Rolls Royce.
word ! ;) nu när Dif inte har samma förutsättningar ekonomiskt som bondklubbarna som iaf får stöd från sin kommun. så tycker jag att vi gott kan betala lite extra för att se våra hjältar på isen <3 alltid oavsett förevigt djurgården
DIF <3
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag har tidigare betalat 3600:- för två helt okej platser. Nu kostar exakt samma platser 10400:- Denna höjning är inte okej, speciellt inte med tanke på att ingen har kunnat förklara för mig vad den beror på. Självklart kan jag hosta upp stålarna trots att det skulle svida rent ekonomiskt pga av universitets-studier men då vill jag åtminstone veta anledningen till denna absurda höjning. En liten höjning hade jag inte alls haft några problem med men detta är ingen liten höjning. För övrigt har jag aldrig påstått att jag tänker köpa klackbiljetter och sedan sitta... dock har jag full förståelse för dom som gör det!
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

ja förstår dig på ett sätt ändå. men tänk på klubben tänk på DIF hockey. hur många gånger har man inte fått gushud lr skrikit sig hes å fått klädje tårar för våra hjältar. och om du ska lägga pengarna på något så tycker jag att den glädjen tsm med djurgårds familjen e värd dom pengarna<3 jag skulle (om jag hade haft råd) * betalat 10 000 varje match bara för att få vara med om en sån sjukt bra stämning det va i 3dje kvartsfinalen igen ! längtar sjuk mycket till nersläpp nu ! DIF <3 ALLTID OAVSETT FÖREVIGT DJURGÅRDEN
DIF <3
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Måste ju säga att den ökningen som Rocker beskriver känns i mastigaste laget. Om det nu stämmer är det över gränsen för ocker i alla fall i min värld. Undrar hur dyra företagsbiljetterna är för övrigt. Om det kostar över 10k för privatpersoner borde de för företagen ligga på minst det tredubbla.

Haken med denna höjning blir ju att en del folk som normalt inte står i klacken kommer finnas där för att de inte har råd att gå på hockey annars. Om dessa inte har någon lust att skrika sönder stämbanden eller stå upp matcherna igenom är detta något som vi alla får leva med.

Gud nåde den som gnäller på någon av dessa personer och undertecknad råkar höra det så mycket kan jag säga.

Om ni skall gnälla så gnäll i sådana fall på de som är ansvariga för den sjuka höjningen inte på de som drabbas av den och gör det bästa av situationen. Ställ er i sådana fall denna fråga; Är det inte bättre att personer är lite tysta på ståplats jämfört med om att alternativet är att de inte går alls?

I England pratas det om "den förlorade generation" dvs att klubblagen nu börjat inse att de sjukt höga biljettpriserna har fört med sig att fotbollen nästan tappat en generation av fans. Dessa har istället sökt sig till andra mindre dyra idrotter som t ex rugby. Detta är en väg jag innerligt hoppas att vi inte är på väg att varandra in på.

Med lite tur kanske detta på sikt ändå för något gott med sig. Om de lite billigare klackbiljetterna säljs slut kanske "kärnsupportrarna" genom sin sång kan påverka "nykomlingarna" till att ta i lite grand ibland i alla fall. Samtidigt kanske de lite "lugnare" nykomlingarna kan ha en något lugnande effekt på de mest upppumpade fanatikerna vilket nog också skulle vara av godo.

Man måste självfallet klara av att visa acceptans för de personer som inte faller inom ens egna ramar för tusan... Detta kanske framförallt personen bakom nicket 128 borde tänka över...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rocker skrev: Självklart kan jag hosta upp stålarna trots att det skulle svida rent ekonomiskt pga av universitets-studier men då vill jag åtminstone veta anledningen till denna absurda höjning.
Webmaster försöker förklara/försvara höjningen några rader längre upp.

Citat;-och det här är en av många saker vi gör för att öka intäkterna så att vi kan utmana topplagen.

Att intäkterna från säsongskorten redan nu är högre än förra säsongen behöver man inte vara Einstein för lista ut varför.
Men det behöver ju inte innebära att vi höjer publiksnittet & stämningen på Hovet för det

55 maratonomgångar, svindyra säsongskort & inget spel i Globen kan innebära att en del väljer att gå på några "strömatcher" här & där istället för att köpa säsongskort, då har DIF på ett sätt gått back iaf

Lite väl magstark höjning om nån frågat mig...
Skriv svar