Semifinal 1 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 31/3
Plattmatch.
Besvikelse och ilska.
Ställ Munther nästa match, in med Brodda och kör fysiskt mot dem, det är vårt enda hopp.
Besvikelse och ilska.
Ställ Munther nästa match, in med Brodda och kör fysiskt mot dem, det är vårt enda hopp.
It's the hope that kills you.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Plattmatch är överdrivet, vi dominerade sönder i fem mot fem.
Nej vi ska inte ställa Munther, vi ska lira Gidlöf eller Hävelid.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Såklart, jag blir bara lite extra trött när jag tycker det är ett mönster som varit återkommande.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-31 21:23:59Nej, menade väl ingen specifik. Tycker väl bara några ger upp lite lätt efter en match. Men dumt av mig att vara här och läsa efter matchen. Vi är alla besvikna nu.Knickedick skrev: ↑2025-03-31 21:02:46Om du pratar om mig har jag sagt samma sak hela serien mot Mora.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-31 20:57:50 Domedagsprofeter vet alltid efteråt....hur det gick....Och varför.
Lite uppfriskande om man INNAN match talade om bristerna i laget.
I princip hela säsongen om vår brist på rakare spel med kraftfullhet och fart.
Men jag ska somna om och glömma allt tidigare till på onsdag.
Om de fortsätter att vara 60% i PP är vi körda men det lär de ju inte klara av. I fem mot fem är vi bättre än dem.
-
Ifall inte Wikegård redan löst Gidlöf med Tjomme ikväll? Så se till att lösa det!Mattias_87 skrev: ↑2025-03-31 21:28:25Plattmatch är överdrivet, vi dominerade sönder i fem mot fem.
Hävelid kan ej stå alla matcher. Är minst 5 nu, ifall vi ej gett upp!
- Lee Harvey Oswald
Handlar om psykologi just nu, hockeymässigt är vi ett bättre lag.
Om DIF fortfarande tror på detta så kommer det gå hela vägen, förluster kommer i långa "slutspel"/ Kval.
Börjat tvivel läcka in i gruppen och vi inte förmår upprepa spelet från period 1, då ser det mörkare ut
Som sagt, nu kommer säsongens första skarpa test av karaktär i årets upplaga av DIF
Om DIF fortfarande tror på detta så kommer det gå hela vägen, förluster kommer i långa "slutspel"/ Kval.
Börjat tvivel läcka in i gruppen och vi inte förmår upprepa spelet från period 1, då ser det mörkare ut
Som sagt, nu kommer säsongens första skarpa test av karaktär i årets upplaga av DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Små marginaler ändå. Om vi tagit betalt första så ska det vara 3-0 efter 20 min. Men som andra redan sagt - vi är dåliga på att ta betalt.. Intressant att domarna strukit cross checking från regelboken också. Tattarna kommer ju undan med vad som helst idag. Första utvisningen nästa match lär vara på Tycho för just cross checking…
Önskemål till onsdag:
- F Eriksson ut, Brodda in
- Hävelid ut, Gidlöf in
- Grewe ”prata med” Nielsen
Önskemål till onsdag:
- F Eriksson ut, Brodda in
- Hävelid ut, Gidlöf in
- Grewe ”prata med” Nielsen
Gillade domarnivån initialt, men linjedomarna kändes på tok för autistiska för slutspel. Mängden omtek var orimligt många. Kul med domarduo som vågar släppa åt bägge hållen, kan aldrig blir 100% men att tillåta mycket tjuvnyp och gruff efteråt var länge sen det tillåtes.
Upplevde också att energin tog slut efter 20 minuter. När chans, på chans, på chans brändes så försvann även hoppet. Fanns bjudningar på både 2-& och 3-0 i första, istället blir det en dum utvisning och en oturlig tripping som bjuder in SSK i matchen och ger de momentum. Dessutom att vi inte lyckas etablera i 5 mot 3 i nästan 2 minuter är underkänt på alla nivåer, PP1 bör skämmas efter ikväll.
Nåja, 1 gång är ingen gång. Vi spelade definitivt inte på vår högsta nivå, mycket kvar att ge. Om SSK är nöjda med denna insats ska vi vara nöjda för trots resultatet var de inte alls bättre sett över hela matchen.
Upplevde också att energin tog slut efter 20 minuter. När chans, på chans, på chans brändes så försvann även hoppet. Fanns bjudningar på både 2-& och 3-0 i första, istället blir det en dum utvisning och en oturlig tripping som bjuder in SSK i matchen och ger de momentum. Dessutom att vi inte lyckas etablera i 5 mot 3 i nästan 2 minuter är underkänt på alla nivåer, PP1 bör skämmas efter ikväll.
Nåja, 1 gång är ingen gång. Vi spelade definitivt inte på vår högsta nivå, mycket kvar att ge. Om SSK är nöjda med denna insats ska vi vara nöjda för trots resultatet var de inte alls bättre sett över hela matchen.
Mardrömsstart, sätter oss i en dum situation. Lite ironiskt att Thore nu lirar några byten , om det är pga skada eller bänkning. Är ju nu handaaviid skrev: ↑2025-03-31 20:55:58Med en annan uppställning så matchar vi absolut deras fysik. Men då måste de spelarna få lira också.Knickedick skrev: ↑2025-03-31 20:54:54Jo vi var rörande överens om det i matchserien mot Mora.Eriksson skrev: ↑2025-03-31 20:52:32+1 på den. Precis vad jag sade i matchserien mot mora. Spelar vi så här mot SSK, AIK eller BIK så är vi rökta. Men tydligen så lyfter vi oss mot bättre lag eller hur var det nuKnickedick skrev: ↑2025-03-31 20:30:55 Det ser ut precis som mot Mora men möter ett lag med spelare med mer potens och som är bättre än oss i special teams.
Spelande fjärdekedja hoppas jag vi slutar med nu.
Många som var osynliga idag.
Många backar som inte gjorde sitt.![]()
Men som vanligt var man en idiot som yttrade det.
Med det sagt hoppas jag vi vänder, men Brodda måste in. Thoresen kunde ju knappt åka skridskor idag och vi klarar inte att matcha deras fysik.
skulle bli det där monstret.
För mig var det en plattmatch, vi var oskärpta och mjuka. Förlorade alldeles för många tekningar (ofta ett tecken), drällde med pucken samt att Hävelid borde haft två av de tre han släpper.Mattias_87 skrev: ↑2025-03-31 21:28:25Plattmatch är överdrivet, vi dominerade sönder i fem mot fem.
Gidlöf kommer dessvärre inte att hända, hur mycket vi än önskar att det skulle ske...
It's the hope that kills you.
Kan efter lite eftertanke tyvärr bara instämma. Wikegård valde att ge honom fingret och satsa på Hävelid istället.
Tror varken Wikegård kommer erkänna att han gjorde fel eller att Gidlöf kommer vara intresserad längre.
Hemma från hovet... Så sjukt besviken men mest ledsen.... Går inte att förklara hur mycket jag vill gå upp. Mår fysiskt dåligt av nervositeten. Men ändå måste jag dit å stödja. Trots att man efter förlusten bara önskar man vart hemma å kollat upp resultatet i efterhand på flashcore. Alla känslorna påverkar hela livet. Känns som man inte orkar gå vidare med veckan efter en sån här förlust. Så besviken på bp och pp. Det som var bra procentmässigti serien. Det skulle ju vara avgörande till vår sida i slutspelet. Inte tvärtom...
Nu är man under sån press till match 2. Så jobbigt. Men man är väl tillbaka där på onsdag igen som en junkie.
Gonatt alla.
Nu är man under sån press till match 2. Så jobbigt. Men man är väl tillbaka där på onsdag igen som en junkie.
Gonatt alla.
Knappa 84% håller inte, hur kunde Wiken missa att ett lag behöver en stabil målvakt?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Beger mig ner till hovet på onsdag. Spolar vi inte isen med SSK ställer jag mig i båset.
Sväva i det blå