Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Robert Kantor är klar för ett lag i tjeckiska 2:a ligan! enligt eliteprospects.com
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Jag tycker att det vore ypperligt att lägga lite krut på Richard Lintner. Med en back som är defensivt ansvarstagande varvat med en duktig tvåvägscenter skulle Lintner få ett grymt uppgångsläge att kunna uttnyttja sina offensiva kvalitéer.

Djurgården strulade avsevärt mycket i PP förra säsongen. Lintner är expert på området och borde därför höja standarden på de numerära överlägena.

Han är även högerskytt och har gjort 103 poäng på sina 163 spelade Elitseriematcher.

Att även Lintern i en intrevju säger följande: "Jag hade en väldigt bra tid där", angående sin tid i Djurgårdströjan borde argumenten vara vägande nog att knyta till sig slovaken.

Agera DIF!
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Lintner är ju en sådan back vi är i behov av. MEN som sagt är hans defensiva "kvaliteer" inte de bästa. Men om man skulle sätta ihop honom med en av våra defensivt bra backar skulle de nog funka riktigt bra. Jag vet iof inte hur dyr han är, men skulle inte tacka nej till honom. Killen kan ju göra en del poäng.
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

Lintner skulle vara fint , men killen är nog inte den billiga typen skulle jag tro! någon som kommer ihåg backen Vladimir Orzagh från Guldåret i början av 2000 talet , han skulle vara en fin förstärkning , dock kan ja tänka mej att han inte är i samma kvalite nu tyvärr!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Orzagh är anfallare...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lintner är en mycket dyr back som egentligen blir lite överflödig om bara Schneider håller den klass en artistspelare skall göra.

Personligen tycker inte jag att Lintner är rätt spelare att satsa på då man där bara för offensiv och ingen defensiv alls. Skall det in en back till vill jag hellre se en mer jämn tvåvägsback som man kan lita på i försvaret. Dock skall denna back ha Lintners skridskoåkning, men det är en annan historia.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Sidney Crosby skrev:Okej, glöm Ekman. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3071809.ab
Sålänge han håller sig borta från andra ES-lag (...LHC...!) ska jag inte såga honom för mycket. Har förstått från olika håll att pengar spelar stor roll, vilket är förklarligt till en viss grad. Det där med hus i Stockholm osv. kan kanske väga över till vår fördel när han är säg 34-35, men än så länge vill han håva in om han kan. Och kan LHC betala honom dubbelt eller mer jämfört med DIF får man vara glad om han repar is i Schweiz i stället.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Lintner skulle fungera väl i en femma med Michael Holmqvist. Där Michael tar stort defensivt ansvar och Bremberg, Eriksson och Litner skapar i offensiv zon.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Kall-El skrev:Lintner är en mycket dyr back.
Nja, går nog förhandla ner hans lön i och med att det snart är säsongsstart och jag inte ens läst några rykten om honom. Han gillar även DIF, och erbjöd sig enligt rykten att spela för oss säsongen efter lockouten, men då hade vi däremot inte alls råd med honom. Nu har han spelat ett antal säsonger till, och borde inte vara lika pengakåt.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Spelare från norska ligan får de bryta kontrakt om de får erbjudenanden från Elitserien?
Steef

Inlägg av Steef »

man måste nog köpa ut det.

är det nån speciel spelare du vill se i dif eller bara random norrbagge?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Har hört av en polare att de finns ett par duktiga unga backar i norge.
Men vet ejvilka klass de skulle hålla i Elitserien.
Steef

Inlägg av Steef »

djurgården och norrmän brukar ju funka för det mesta.

kanske tills nästa säsong?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

robin_dif skrev:Har hört av en polare att de finns ett par duktiga unga backar i norge.
Men vet ejvilka klass de skulle hålla i Elitserien.
Ryman skall visst ha varit rätt dominant i Norge....
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

haha de säger de mesta :wink: fast finns säkert någon guldklimp :P
DIF <3
Låst