jsson skrev: ↑2025-03-31 19:29:06
Vi har haft problem med målskyttet hela säsongen. Det kommer inte mirakulöst ändra sig.
Där är problemet. Jag sa det redan mot Mora.
Trodde inte vi skulle falla på det i år, eller jag hoppas det åtminstone.
Vi borde ha en tvåmålsledning sett till lägena.
Klart bättre spelmässigt.
Inte kört än. Kämpa.
Trodde det skulle släppa efter tre matcher mot Mora.. men det bara fortsätter. I slutspel måste allt bli lite bättre.
Mm. Men vänder vi i tredje så....
Är nog lite spända handleder på gubbarna ändå.
Allt att vinna nu i tredje då vi inte kan mer än förlora.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Intressant ändå att många menar på att Hävelid är dålig. Såg ni räddningen på styrningen strax efter deras 1-2 mål? Det kanske var svårt att se på tvn, men jag satt precis bakom och såg reflexen.
Vi vinner inga matcher om vi inte gör mål. Vi brände ett 5-3 läge.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
2-1 Kan jag tycka att Hävelid får ta på sig. Han har iofs gjort en å annan sak bra, men är han en målis då det gäller? Knappast kan jag tycka. Ju mer det gäller dwsto sämre verkar han bli, vaniljpsyke kanske.
Som den neggiga blötbyxan jag är så har jag atällt in mig på att det inte blir nåt SHL. Målisarna är vår Akilleshäl tyvärr
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
EspenK skrev: ↑2025-03-31 19:31:57
Varför spelar inte Brodda en sån här match.
Vad bidrar Filip E med?
Mer än att dra på sig en onödig tripping och nada
Akta er DIFnorrland blir jättearg. Filip Eriksson är fantastisk som bör skrivas långtidskontrakt med. Allra helst om vi skulle klara av att gå upp....
Helt ärligt, Hampus Larsson bidrar exakt lika mycket. Brodin och Grewe betydligt mer.
Alla kan se att Filip Eriksson är bra och kommer bli en bra ishockeyspelare men vi behöver Brodin i en matchserie mot SSK om match 1 ska spelas såhär hårt. Nästan att man borde spela Hammarlund över Ragnarsson också för få mer gritt
Vad är det han har som gör att "alla"(syn på den) ser att han kommer bli bra? Eller är det fortfarande ovana? Han är inte dålig på något, men inte heller bra. En klassisk tredjelina i typ Aik!
agne skrev: ↑2025-03-31 19:42:19
Intressant ändå att många menar på att Hävelid är dålig. Såg ni räddningen på styrningen strax efter deras 1-2 mål? Det kanske var svårt att se på tvn, men jag satt precis bakom och såg reflexen.
Vi vinner inga matcher om vi inte gör mål. Vi brände ett 5-3 läge.
Ska Hävelid göra mål i PP?
Om gubbjävlarn, bara kan börja trycka dit den. Så slipper vi detta tjafs!