Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
PETTAX

Säsongen 2024/25

Inlägg av PETTAX »

BIK-AIK kommer troligtvis bli en ful matchserie. Två fysiska lag, bra att de får möta varandra och vara sönderkörda tills finalen. DIF-SSK tror jag inte kommer att vara en "walk in the park" men tror vi går till final. Och det utan skador på spelare eller avstängningar.

Att ha tagit AIK i semin hade varit ett sämre val enligt mig. De har momentum och rider på det. Men BIK har ett tillräckligt bra lag för att kunna slå ut råttorna. Och gör de inte det så kommer DIF (eller SSK) slå sönder deras SHL dröm i finalen.

Prio 1: Att DIF går upp.
Prio 2: att råttorna inte går upp.

Bra agerat av ledarstaben. Låt råttorna och media tro att de har ett psykologiskt övertag mot oss. Det kommer de snabbt bli varse om att så inte är fallet. FULL FART FRAMMÅT! DIF<3
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Christijjan

Säsongen 2024/25

Inlägg av Christijjan »

Osten östlund skrev: 2025-03-30 11:03:11
JiWe skrev: 2025-03-30 10:54:29
Osten östlund skrev: 2025-03-30 09:58:15 Hockeynews chatt, oklart trovärdighet?

"Umeå - Läsarkommentar
I dag 09:23
Att Djurgården skulle valt Tälje oavsett stämmer inte. Hotell osv blev bokat här i Umeå redan efter 4e matchen mellan löven och aik."
Är väl inte mycket till scoop av den skribenten… Nu vet jag iofs inte hur hotellbeläggning ser ut i Umeå men tveksamt om man kan ringa nåt random hotell och boka boende för sisådär 25 pers med någon dags varsel. Är nog inte mer avancerat än att man är lite förutseende med logistiken utifall.

Sen vad som sägs i intervjuer osv är ju i vanlig ordning en lagom dos av dimridåer blandat med olika delar sanning och skitsnack.
Troligtvis skitsnack.

Men om vi säger att vi kommit 2:a. Bik 1:a.

Är det någon som tror att Bik valt SSK, efter råttas OT seger igår. Samt få möta dom efter 48 tim?

Just nu ser jag bara en förtvivlad Kimby, om ca 1 vecka. Som försöker ge en analys!

Hoppas jag har så jävla fel!
Hur bra har det gått för oss mot råttorna? Jag tycker att Södertälje var solklart etta att välja nu när löven åkte ut. Alla lag som är kvar är bra, så det är inget enkelt val. Jag skulle säga att vi har svårast för AIK av dom lag som är kvar.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Christijjan skrev: 2025-03-30 11:33:58
Osten östlund skrev: 2025-03-30 11:03:11
JiWe skrev: 2025-03-30 10:54:29
Osten östlund skrev: 2025-03-30 09:58:15 Hockeynews chatt, oklart trovärdighet?

"Umeå - Läsarkommentar
I dag 09:23
Att Djurgården skulle valt Tälje oavsett stämmer inte. Hotell osv blev bokat här i Umeå redan efter 4e matchen mellan löven och aik."
Är väl inte mycket till scoop av den skribenten… Nu vet jag iofs inte hur hotellbeläggning ser ut i Umeå men tveksamt om man kan ringa nåt random hotell och boka boende för sisådär 25 pers med någon dags varsel. Är nog inte mer avancerat än att man är lite förutseende med logistiken utifall.

Sen vad som sägs i intervjuer osv är ju i vanlig ordning en lagom dos av dimridåer blandat med olika delar sanning och skitsnack.
Troligtvis skitsnack.

Men om vi säger att vi kommit 2:a. Bik 1:a.

Är det någon som tror att Bik valt SSK, efter råttas OT seger igår. Samt få möta dom efter 48 tim?

Just nu ser jag bara en förtvivlad Kimby, om ca 1 vecka. Som försöker ge en analys!

Hoppas jag har så jävla fel!
Hur bra har det gått för oss mot råttorna? Jag tycker att Södertälje var solklart etta att välja nu när löven åkte ut. Alla lag som är kvar är bra, så det är inget enkelt val. Jag skulle säga att vi har svårast för AIK av dom lag som är kvar.
Nu spekulerar vi bara. Hoppas Kimbys val var rätt!

Råtta åker mycket. Det lilla jag såg igår, så var det 2 slitna lag.

Hade vi mött Råtta, så tidigast fr om match 3 hade vi mosat dem pga ork. Såg ju senast skott, spelövertag.

SSK blir jämnt.

Min personliga åsikt är att:

- Ur sportsligt aspekt, så kan vi ej välja SSK.

- Valde råtta pga att en "del supportrar är rädda".
Hoppas verkligen inte det gäller spelare/ledare.

"Upp till var och en att hitta sin sanning "!?
Heraklion
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

Är det seriöst någon som är rädd för SSK?

Ett bra lag, absolut, men Djurgården är bättre. SSK har också en historik av gummiarm och att vika ner sig på Hovet mot Djurgården

Är sjukt taggad!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 2024/25

Inlägg av diftobbe89 »

Jag tror 4-1 eller 4-2 till oss mot SSK. Biken tar AIK med 4-2.

Förövrigt så är inte AIK och BIK några fysiska lag. Tvärtom. Nån myt som härjar.
Spela fult
Knickedick

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Klara vi inte SSK oavsett i vilken matchserie så har vi inget i SHL att göra.
BIK har ju visat sig vara ett lag som är bättre än SSK över tid och vi måste slå något av dom för att gå upp. Oavsett när vi stöter på dom så är det ett fiasko oavsett om vi inte tar oss upp. Det spelar ingen roll för mig om det fiaskot blir faktum i semifinal eller final så vem bryr sig om vilket lag vi valde. Det enda som är ett faktum är att vi måste vinna över dom oavsett när vi möter dom.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Heraklion skrev: 2025-03-30 12:07:00 Är det seriöst någon som är rädd för SSK?
Jag är inte ett dugg rädd iallafall. Vi ska vinna den, även om det blir en tuff serie såklart. Hade vi inte mött SSK i semi så hade det blivit i final iallafall. Så spelar ingen roll.
Avskaffa tre mot tre.
Olon

Säsongen 2024/25

Inlägg av Olon »

diftobbe89 skrev: 2025-03-30 12:14:12 Jag tror 4-1 eller 4-2 till oss mot SSK. Biken tar AIK med 4-2.

Förövrigt så är inte AIK och BIK några fysiska lag. Tvärtom. Nån myt som härjar.
Precis, för något år sedan hade både BIK och AIK några grisar var som spelade både fult och fysiskt, men nu är ju helt klart SSK mer fysiska än båda dessa.
Användarvisningsbild
Rudi

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rudi »

Om BIK hade fått välja först hade de ju förmodligen valt SSK bara för att ge oss aik. Det är synd att löven var så jävla kassa i år eftersom de här raderade ut fördelen av att vinna serien. Löven hade vi förmodligen kört över i fyra matcher, medan SSK blir tuffare. Å andra sidan så dansade ju inte Brynäs förbi Karlskoga i semin förra säsongen.
Användarvisningsbild
mforce

Säsongen 2024/25

Inlägg av mforce »

Hade vi valt aik i semi skulle man kunna hävda att vi inte vågar riskera att få dem i en final.
Tror absolut inte att ledarna för Dif är ”rädda” för något lag. Nu gjorde man det som man kunde förbereda sig bäst på. Samt att ett derby riskerar att totalt suga musten ur alla även om man vinner.
Mitt tips blir:
DIF-SSK 4-1
aik-Bik 4-2
Hårda kamper i båda. Difs PP lossnar och fäller avgörandet. Sorkarnas flyt fortsätter och de vinner trots att ett par bärande spelare får avstängningar efter ett massivt råkurr i match 2.
Glory1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Glory1 »

Fler som använder Firefox som har problem med hemsidan? Varken difhockey, hockeyallsvenskan eller SHL fungerar och har varit så i ett par dagar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Glory1 skrev: 2025-03-30 14:26:16 Fler som använder Firefox som har problem med hemsidan? Varken difhockey, hockeyallsvenskan eller SHL fungerar och har varit så i ett par dagar.
Jag använder endast Firefox och det fungerar hur bra som helst.
Avskaffa tre mot tre.
Glory1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Glory1 »

Mattias_87 skrev: 2025-03-30 14:39:40
Glory1 skrev: 2025-03-30 14:26:16 Fler som använder Firefox som har problem med hemsidan? Varken difhockey, hockeyallsvenskan eller SHL fungerar och har varit så i ett par dagar.
Jag använder endast Firefox och det fungerar hur bra som helst.
Tack, hittade boven nu. Adblock.

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Om ni blir kallad horunge här på forumet, så säg inte ifrån, då blir man tydligen bannad av moderatorn…
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Om man varit en vägglus nu o suttit o lyssnat hos isråttas innersta krets så var det nog besvikna suckar o hängande hakor efter valen igår. De hade garanterat räknat med att möta DIF o ha momentum o spela på sin hybris de två kommande matcherna mot DIF. Sedan därefter med två fulla Hov av råttor fullborda utslaget av oss.
Sååå vi har garanterat satt en stor jävla käpp i deras råtthjul…Känner lite skadeglädje faktiskt.._
Skriv svar