Säsongen 2024/25
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Nu e det valt och klart. Tror vi lägger o en växel till och sköljer över Tälje
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2024/25
Konstigt val men nu får man slå ssk i semi istället för final. Inget lag har väl visat upp någon toppklass hittills i slutspelet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Säsongen 2024/25
Håller med på förhand.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-03-29 21:45:47 Fel val, gör om
Känns ovisst mot SSK, dom är ett bättre hockeylag än aik.
Går vi vidare och det till slut blir aik i final har vi gett solna gratis bränsle, lite onödigt tycker jag
Men nu är det bara stötta.
Återstår att se hur avgörande det blev gällande:
- Ej ersätta Andren!
- Välja SSK!
-
Säsongen 2024/25
Då är vi åtminstone 2 som tycker lika dantLee Harvey Oswald skrev: ↑2025-03-29 21:45:47 Fel val, gör om
Känns ovisst mot SSK, dom är ett bättre hockeylag än aik.
Går vi vidare och det till slut blir aik i final har vi gett solna gratis bränsle, lite onödigt tycker jag
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
Finns inga lätta matcher i en semi.
Det kan vi glömma.
För oss kommer nycklarna vara att spela lika fysiskt som Ssk och att få igång pp.
Tror och hoppas att tränarteamet har gjort sitt jobb och hittat nycklar till hur vi ska besegra ssk.
Skulle inte förvåna om ajk går till final.
De är luriga i år. Inget spetsigt lag men alla jobbar stenhårt.
Det kan vi glömma.
För oss kommer nycklarna vara att spela lika fysiskt som Ssk och att få igång pp.
Tror och hoppas att tränarteamet har gjort sitt jobb och hittat nycklar till hur vi ska besegra ssk.
Skulle inte förvåna om ajk går till final.
De är luriga i år. Inget spetsigt lag men alla jobbar stenhårt.
Säsongen 2024/25
Här sitter jag och känner mig bra när jag gnagetrunkar och blir blöt inombords när jag pissar på mig av rädsla över tanken på att möta aik.
Men tack och lov så sköt Kimby upp delar av ångesten så jag behöver inte min blöja förrän i finalen
Eller vad säger du Boven....
Men tack och lov så sköt Kimby upp delar av ångesten så jag behöver inte min blöja förrän i finalen
Eller vad säger du Boven....
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Räknar med att ajk går till final. Möjligen efter 7 matcher mot bik men känns som att de hittar sätt att vinna på.
- Mattias_87
Säsongen 2024/25
Jag ser Aik som stora favoriter mot ett Karlskoga som tappat formen helt.
Avskaffa tre mot tre.
-
Säsongen 2024/25
Jag är ingen expert i ämnet, men logiskt så känns det som om orken sjunker snabbt efter match 2-3 i semi där någon gång. De kommer då ha spelat 9-10 matcher varannan dag medan vi är inne i 6-7 matcher, men med ett uppehåll i bagaget på nio dygn.mforce skrev: ↑2025-03-29 21:46:01Jag tror att antalet matcher spelar mindre roll än man tror.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-29 21:42:25Ah faktiskt.
När dessa matcher gick till 6-7 och sen sudden så kände jag att det givna valet är det lag som förlorar här.
Gnaget hade säkert kunnat splattra till mot oss i match 1-2 men framåt så hade våran vila varit avgörande.
Finns även möjligheten att Kimby och gänget hoppas på att få sork i finalen.
Den skillnaden är ganska stor.
Vi ger Karlskoga en fördel nu skulle jag säga.
SSK har gått riktigt bra i sin kvart mot Kalmar. Stabila bakåt, otroligt tunga, och stjärnor som levererar.
Folk vill hävda att Hävelid vikit ner sig i derbyn, och jag är inte heller övertygad över hans kompetens i en semifinal, men på andra sidan står nu kanske serien bästa målvakt. Om den här serien är så jämn att den avgörs på målvaktsdelen så är vi körda.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-03-29 21:54:44, redigerad totalt 1 gånger.
-
Säsongen 2024/25
Umeå s ekonomi Efter respass i kvarten dyra Stockholms resor som avslut
Är det över nu ?
.
. 
Är det över nu ?

The DIF ONE
- Jimmy Peterson
- Kontakt:
Säsongen 2024/25
Håll er till ämnet, diskutera sakligt och utan att använda personangrepp. Vi kan diskutera utan att använda tillmälen. Håller man sig inte till det så får fler sätta sig i utvisningsbåset över natten.
Säsongen 2024/25
Det man oroar sig mest för är att Karlskoga ska få en enkel resa inför finalen. För det är ännu viktigare att vinna fort i semi än kvart.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 2024/25
Jo, logiken säger naturligtvis att orken blir sämre efter fler matcher. Fler blåmärken osv.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-29 21:53:59Jag är ingen expert i ämnet, men logiskt så känns det som om orken sjunker snabbt efter match 2-3 i semi där någon gång. De kommer då ha spelat 9-10 matcher varannan dag medan vi är inne i 6-7 matcher, men med ett uppehåll i bagaget på nio dygn.mforce skrev: ↑2025-03-29 21:46:01Jag tror att antalet matcher spelar mindre roll än man tror.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-29 21:42:25Ah faktiskt.
När dessa matcher gick till 6-7 och sen sudden så kände jag att det givna valet är det lag som förlorar här.
Gnaget hade säkert kunnat splattra till mot oss i match 1-2 men framåt så hade våran vila varit avgörande.
Finns även möjligheten att Kimby och gänget hoppas på att få sork i finalen.
Den skillnaden är ganska stor.
Vi ger Karlskoga en fördel nu skulle jag säga.
SSK har gått riktigt bra i sin kvart mot Kalmar. Stabila bakåt, otroligt tunga, och stjärnor som levererar.
Folk vill hävda att Hävelid vikit ner sig i derbyn, och jag är inte heller övertygad över hans kompetens i en semifinal, men på andra sidan står nu kanske serien bästa målvakt. Om den här serien är så jämn att den avgörs på målvaktsdelen så är vi körda.
Men det är så många fler dimensioner än detta som spelar in.
Av någon anledning tyckte inte de som bestämde att det var avgörande.
Vore mycket intressant att höra hur resonemanget gick.
Blir intressant att se hur bik - aik ser ut när det gäller orken
Säsongen 2024/25
isråtta är som en genomsnittlig amerikansk Donald Trump supporter, för dumma för att fatta att dom är för dåliga för att ha så bra självförtroende och sådan framgång som dom har...livsfarliga och bäst att undvika så långt det bara är möjligt