Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIFLuWi skrev: 2025-03-27 14:19:23
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-27 14:16:57
#10 skrev: 2025-03-27 14:09:47 Vet inte om jag har helt fel, men förstått det som vi alltid bussat till Umeå
Men inte i ett slutspel va? Vore ju märkligt. Flygplatsen ligger ju granne (typ 5 minuter buss) med deras ishall.
1 timme på flyget hem.....smutt. :D
Thore och Kryckan kan bidra med lite Ryss/Schweiz-pengar om det kniper.
Jo. :D

Men pengar till flyg vs buss kan inte vara ett problem när det spelas semifinal och en SHL plats står på spel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
daaviid

Säsongen 2024/25

Inlägg av daaviid »

Eriksson skrev: 2025-03-27 11:57:27
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-27 10:15:19 Eller som LHO så klokt uttryckte det i matchtråden mot Mora:

Spännande att folk så ofta rör ihop matchserier och scenarion med varandra.
-Om det ser ut som det gör mot Mora, hur ska det då se ut mot.......?

Det ser ju ut som det gör av olika anledningar, men den tydligaste är att DIF inte behöver göra mer just nu för att ta nästa steg till Semi.
Ny motståndare, nya förutsättningar.

Ett mer fartfyllt motstånd kommer generera ett annat DIF, tycker vi spelat som bäst mot topplagen (tar inte med solna där för att dom inte är ett topplag)
Går ju att klämma in en massa "OM"

Match mot IFB, BIK, SSK eller AIK. De bör ha flera skott på mål än Mora, Gör de då flera mål? OM de gör det hur hade matcherna slutat då OM vi spelat på samma sätt.

Vad är det som säger att vi då helt plötsligt börjar göra mera mål på våra chanser? IFB, BIK, SSK eller AIK bör släppa till färre skott på mål, men då förväntas vi att ändå göra flera mål procentuellt?

För mig låter det som, äsch DIF gjorde vad de skulle utan att förta sig. Nu tror jag inte att laget funkar så, man ger allt oavsett motstånd.
Vad gör mig orolig? Många skott på mål=dålig utdelning. Många PP=dålig utdelning, Och i minnet att sudden kan gå hur som....
Saken är ju den att laget inte hade spelat på samma sätt mot annat motstånd. Varje slutspelsserie lever sitt egna liv.
Allt det som Mora har gjort i matcherna hade ju gjorts helt annorlunda utav t.ex IFB, BIK, SSK och AIx.
Därmed hade ju vårat lag också agerat annorlunda eftersom helt andra situationer uppstår.

Moras BP passar tydligen väldigt dåligt för vårat PP, men om vi möter IFB så kanske deras BP visar sig vara optimalt mot vårat PP. Vips så trillar målen in. :wink:

Vi får vänta och se hur nästa slutspelsserie artar sig. Det är ju en motståndare som dikterar villkoren där ute på isen också, och varje lag gör det på olika sätt.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

#10 skrev: 2025-03-27 14:09:47 Vet inte om jag har helt fel, men förstått det som vi alltid bussat till Umeå
Tror vi flög nu senast, när vi mötte dom fre/måndag.

Har flugit dom senaste slutspelen. Kommer flyga till Umeå, ifall det blir dom. Är 50 mille i potten.

Kimby kommer välja Löven eller Råtta. Kan aldrig motivera att SSK är ett bättre alt gällande det sportsliga.

Sen om man vill börja prata om spöken etc etc. Samt tror på det? Då blir det SSK!
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-27 14:22:37
Men inte i ett slutspel va? Vore ju märkligt. Flygplatsen ligger ju granne (typ 5 minuter buss) med deras ishall.

Men pengar till flyg vs buss kan inte vara ett problem när det spelas semifinal och en SHL plats står på spel.
De småpengarna är en ickefråga i sammanhanget.
Det kan jag säga eftersom jag naturligtvis har full insikt i vår budget och ekonomi :D
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Disciplinnämnden »

DIFLuWi skrev: 2025-03-27 14:41:22

Det kan jag säga eftersom jag naturligtvis har full insikt i vår budget och ekonomi :D
Det går 20% ur stridskassan om vi skall flyga till en bortamatch. :wink:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Löven vinner ikväll.
Vi väljer Löven.
Karlskoga får SSK.
Vi möter SSK i final.
Vi möter både Löven och SSK oavsett.
Jag tror inte Karlskoga går vidare till final oavsett.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Har varit bortrest i jobbet o därför hängt med dåligt. Men av den erfarenhet man har av DIF-hockey o derbyn så är valen enkelt. Gnaget och Tälje spolas ner i Riddarfjärden o vi väljer isf Löven om dom är tillgängliga. Visar det sig att Löven tycker det räcker med slutspel o avslutar sina två återstående fighter är isf a i k att föredra då dom har kortast vila innan semifinalen. Tälje är luriga o har en bra trupp som har ngr nivåer till i sig. Så låt dom stånga sig blodiga mot Plato o gänget. Jag tror stenhårt att vi knäcker råttorna i bäst av 7 när det verkligen gäller ”Doe or Die” !!!
”Ingen seger utan offer”
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Säsongen 2024/25

Inlägg av Fiskmaesen »

Tycker inte vi ska vara rädda för något av kvarvarande lag - ink AIK. Tycker ärligt talat att det där derbyspöket är lite väl tilltaget i hockeyn. De har tidigare under säsongen haft en målvakt som stått på skallen, inte direkt så att vi varit utspelade i alla derbyn - Går inte alls att jämföra med vårat fotbollslag som alldeles för många gånger sett panikslagna ut när det vankas derby.

Med det sagt hoppas jag dock att AIK får en enkelbiljett till golfbanan redan ikväll så slipper vi ens fundera på ett potentiellt derbyscenario.
När jag ska till Hovet på måndag vill jag se ett grönvitt gäng bli utbuade när de entrar isen.
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

daaviid skrev: 2025-03-27 14:32:26
Eriksson skrev: 2025-03-27 11:57:27
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-27 10:15:19 Eller som LHO så klokt uttryckte det i matchtråden mot Mora:

Spännande att folk så ofta rör ihop matchserier och scenarion med varandra.
-Om det ser ut som det gör mot Mora, hur ska det då se ut mot.......?

Det ser ju ut som det gör av olika anledningar, men den tydligaste är att DIF inte behöver göra mer just nu för att ta nästa steg till Semi.
Ny motståndare, nya förutsättningar.

Ett mer fartfyllt motstånd kommer generera ett annat DIF, tycker vi spelat som bäst mot topplagen (tar inte med solna där för att dom inte är ett topplag)
Går ju att klämma in en massa "OM"

Match mot IFB, BIK, SSK eller AIK. De bör ha flera skott på mål än Mora, Gör de då flera mål? OM de gör det hur hade matcherna slutat då OM vi spelat på samma sätt.

Vad är det som säger att vi då helt plötsligt börjar göra mera mål på våra chanser? IFB, BIK, SSK eller AIK bör släppa till färre skott på mål, men då förväntas vi att ändå göra flera mål procentuellt?

För mig låter det som, äsch DIF gjorde vad de skulle utan att förta sig. Nu tror jag inte att laget funkar så, man ger allt oavsett motstånd.
Vad gör mig orolig? Många skott på mål=dålig utdelning. Många PP=dålig utdelning, Och i minnet att sudden kan gå hur som....
Saken är ju den att laget inte hade spelat på samma sätt mot annat motstånd. Varje slutspelsserie lever sitt egna liv.
Allt det som Mora har gjort i matcherna hade ju gjorts helt annorlunda utav t.ex IFB, BIK, SSK och AIx.
Därmed hade ju vårat lag också agerat annorlunda eftersom helt andra situationer uppstår.

Moras BP passar tydligen väldigt dåligt för vårat PP, men om vi möter IFB så kanske deras BP visar sig vara optimalt mot vårat PP. Vips så trillar målen in. :wink:

Vi får vänta och se hur nästa slutspelsserie artar sig. Det är ju en motståndare som dikterar villkoren där ute på isen också, och varje lag gör det på olika sätt.
Håller med, men min syn var om vi spelat likadant. Dvs producerar lika dåligt procentuellt och släpper till lika mycket procentuellt så hade vi varit rökta tror jag. Dvs att köra på som mot Mora kommer inte hålla utan det krävs att man steppar upp ordentligt
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

Disciplinnämnden skrev: 2025-03-27 14:49:42
DIFLuWi skrev: 2025-03-27 14:41:22

Det går 20% ur stridskassan om vi skall flyga till en bortamatch. :wink:
Konstigt om man skulle behöva ta av stridskassan för det, Man har väl ändå budgeterat med slutspel och final så den kostnaden borde redan finnas med
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
tadaa123

Säsongen 2024/25

Inlägg av tadaa123 »

Fiskmaesen skrev: 2025-03-27 15:16:37 Tycker inte vi ska vara rädda för något av kvarvarande lag - ink AIK. Tycker ärligt talat att det där derbyspöket är lite väl tilltaget i hockeyn. De har tidigare under säsongen haft en målvakt som stått på skallen, inte direkt så att vi varit utspelade i alla derbyn - Går inte alls att jämföra med vårat fotbollslag som alldeles för många gånger sett panikslagna ut när det vankas derby.

Med det sagt hoppas jag dock att AIK får en enkelbiljett till golfbanan redan ikväll så slipper vi ens fundera på ett potentiellt derbyscenario.
När jag ska till Hovet på måndag vill jag se ett grönvitt gäng bli utbuade när de entrar isen.
Det är inte deras målvakt jag är orolig för, det är våran.. Vi nätade 4 gånger mot Brattström sist, det ska räcka.
Problemet är att vi släppte in 8(!), varav 6 av dem var legitima mål. Sista 2 var ett skitmål och ett i öppen kasse, räknar inte riktigt dem.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

tadaa123 skrev: 2025-03-27 15:49:04
Fiskmaesen skrev: 2025-03-27 15:16:37 Tycker inte vi ska vara rädda för något av kvarvarande lag - ink AIK. Tycker ärligt talat att det där derbyspöket är lite väl tilltaget i hockeyn. De har tidigare under säsongen haft en målvakt som stått på skallen, inte direkt så att vi varit utspelade i alla derbyn - Går inte alls att jämföra med vårat fotbollslag som alldeles för många gånger sett panikslagna ut när det vankas derby.

Det är inte deras målvakt jag är orolig för, det är våran.. Vi nätade 4 gånger mot Brattström sist, det ska räcka.
Problemet är att vi släppte in 8(!), varav 6 av dem var legitima mål. Sista 2 var ett skitmål och ett i öppen kasse, räknar inte riktigt dem.
Dax att ringa Gidlöf nu. Kommer behöva 2 slipsar nu, för att orka.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Håller med. Sedan hade gärna Löven fått vinna på lördag istället. 3 OT perren. Om man fick önska sig!

Klasen kan dock tänka sig råttorna.

https://hockeynews.se/nyheter/klasen-sk ... ota-gnaget
Nypovich

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2025-03-27 16:00:21
tadaa123 skrev: 2025-03-27 15:49:04

Dax att ringa Gidlöf nu. Kommer behöva 2 slipsar nu, för att orka.
Som Challe Berglund sa i en podd. Det är skillnad på att starta ca 16? Matcher i Leksand kontra ett kokande Hovet i ett slutspel, som 19åring. Tror inte man tänker hur det kan påverka någon, speciellt en sån utsatt spelare som målvakten. Med det sagt så är han ändå ett alternativ istället för Andrén.
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Blir det välja semimotstånd i direktsändning om Löven vinner?
Skriv svar