Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2025-03-27 11:20:15
#10 skrev: 2025-03-27 11:12:39 Sanny tror att vi väljer ssk
Har svårt att tro att vi gör det om Björklöven vinner.
Ser SSK som ett större hot. Än Löven/Råtta.

Har svårt att se den rädslan, "vi målar upp" mot råtta. Lirat 7 matcher ifall dom går vidare. Grejar vi inte dom över 7 matcher, så kan vi lika gärna vara kvar i HA!

Sedan även gällande att vara favorit, mot råtta så kommer ju deras + statistik lyftas. För vår del handlar det om revansch.

Förstår att "yngre supportrar " är traumatiserade av derby spöket. Men det är dax att återgå till det "normala " nu!
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-03-27 11:40:28, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Felix.32 skrev: 2025-03-27 11:13:21
#10 skrev: 2025-03-27 11:12:39 Sanny tror att vi väljer ssk
Oavsett vinnare i sista kvartsfinalen?
Fel av mig, Svensson trodde vi tar ssk om löven vinner, bättre resor och ställa till det för ev finalmotståndare som får överjävliga resor
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-27 10:15:19 Eller som LHO så klokt uttryckte det i matchtråden mot Mora:

Spännande att folk så ofta rör ihop matchserier och scenarion med varandra.
-Om det ser ut som det gör mot Mora, hur ska det då se ut mot.......?

Det ser ju ut som det gör av olika anledningar, men den tydligaste är att DIF inte behöver göra mer just nu för att ta nästa steg till Semi.
Ny motståndare, nya förutsättningar.

Ett mer fartfyllt motstånd kommer generera ett annat DIF, tycker vi spelat som bäst mot topplagen (tar inte med solna där för att dom inte är ett topplag)
Går ju att klämma in en massa "OM"

Match mot IFB, BIK, SSK eller AIK. De bör ha flera skott på mål än Mora, Gör de då flera mål? OM de gör det hur hade matcherna slutat då OM vi spelat på samma sätt.

Vad är det som säger att vi då helt plötsligt börjar göra mera mål på våra chanser? IFB, BIK, SSK eller AIK bör släppa till färre skott på mål, men då förväntas vi att ändå göra flera mål procentuellt?

För mig låter det som, äsch DIF gjorde vad de skulle utan att förta sig. Nu tror jag inte att laget funkar så, man ger allt oavsett motstånd.
Vad gör mig orolig? Många skott på mål=dålig utdelning. Många PP=dålig utdelning, Och i minnet att sudden kan gå hur som....
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Det som jag däremot är lite orolig för. Ifall Hävelid börjar darra? Efter 2 ev. förluster, så kommer Andren få chansen.

Kommer vara försent att nyttja Gidlöf?
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Resorna som argument är ju främst att det är uttröttande för Löv och Bik att behöva både bussa långt och sen flyga.
För oss är det en mysig flygresa.
Så argumentet bottnar ju lite i om vi ska anpassa oss efter vad som blir bäst för oss eller vad som blir sämst för motståndarna.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

DIFLuWi skrev: 2025-03-27 12:13:03 Resorna som argument är ju främst att det är uttröttande för Löv och Bik att behöva både bussa långt och sen flyga.
För oss är det en mysig flygresa.
Så argumentet bottnar ju lite i om vi ska anpassa oss efter vad som blir bäst för oss eller vad som blir sämst för motståndarna.
Måste ju utgå ifrån vad som är bäst för oss. Är så några matcher kvar nu.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

Frågan är om man vill få en något svårare semi för att sen få en lättare final.

Ta korta resor mot SSK för att bikbok/löven/solna ska få jävliga resor fram och tillbaka varannan dag.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Vikas skrev: 2025-03-27 12:30:41 Frågan är om man vill få en något svårare semi för att sen få en lättare final.

Ta korta resor mot SSK för att bikbok/löven/solna ska få jävliga resor fram och tillbaka varannan dag.
Det är ju bara max 2 resor för det bäst placerade laget i och med att man spelar H-H-B-B-H-B-H, och vi flyger. Det är ganska komfortabelt tycker jag.
Precis som DIFLuWi säger, blir lite mer bökigt för Karlskoga och Löven.

Så visst, jag ser fördelen med båda.
Otroligt tufft val.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Enligt mig ska man ta det sämsta laget utan att ta någonting annat i beaktning. Kanske låter enkelspårigt men att flyga till Umeå eventuellt två gånger för att lättare nå en final? Ja, tack.

Hellre försöka göra en kort serie än att stångas med ett bättre lag i sju matcher inför finalen. Låt dom andra två lagen göra det istället. Det vi förlorar på resandet kanske vi sparar på i färre matcher om allt vill sig väl. Det värsta som kan hända är ju att BIK städar av Löven på fyra matcher och är utvilade inför finalen medan vi kört sju tuffa mot SSK med lite "derbykaraktär".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Henkos

Säsongen 2024/25

Inlägg av Henkos »

Instämmer helt med Jim M! Blir perfekt att ssk med sitt fysiska spel får nöta mot bik.
Vi tar vinnaren i sista kvarten.

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Vet inte om jag har helt fel, men förstått det som vi alltid bussat till Umeå
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fan jag börjar bli lite nervös, första slutspelnerven för i år. Detta eftersom vi ikväll kan behöva välja mellan SSK och Löven.
Samtidigt vill en del i mig att Aik vinner och tröttar ut Löven ännu mer.
Fast då måste vi ha en plan för SSK, Löven och/eller Aik. Kan ju bli en sudden på lördag och sedan direkt ringa Kimby som ska välja.
(Klart att Kimby redan har listan klar med olika scenarier, men vi fans vet ju inte :D )

Gissar vi tar Löven om vi väljer ikväll. Dels ska de åka tillbaka till Umeå, sedan åter hit på måndag.
Men mest av allt för att jag tycker SSK är ett något stabilare lag. Det största hotet Löven har är ju deras PP samt att de fått igång en riktigt het målvakt.

Det mest spännande valet blir ju OM aik vänder på detta och slår ut Löven. Kan vi verkligen då välja bort gnaget? Ett tröttkört lag som knappt får vila innan det drar igång. Jag tror inte Kimby och laget är så rädda som en del supportrar även om "Derbykriteriet" säkert tas i beaktning.

Turordningen blir då om jag får välja (och den ordning jag också tror Kimby har):
1. Aik
2. Löven
3. Ssk
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev: 2025-03-27 14:09:47 Vet inte om jag har helt fel, men förstått det som vi alltid bussat till Umeå
Men inte i ett slutspel va? Vore ju märkligt. Flygplatsen ligger ju granne (typ 5 minuter buss) med deras ishall.
1 timme på flyget hem.....smutt. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-27 14:16:57
#10 skrev: 2025-03-27 14:09:47 Vet inte om jag har helt fel, men förstått det som vi alltid bussat till Umeå
Men inte i ett slutspel va? Vore ju märkligt. Flygplatsen ligger ju granne (typ 5 minuter buss) med deras ishall.
1 timme på flyget hem.....smutt. :D
Thore och Kryckan kan bidra med lite Ryss/Schweiz-pengar om det kniper.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
m0ng00se

Säsongen 2024/25

Inlägg av m0ng00se »

jag tror att vi väljer vinnaren av AIK/Löven och så låter vi SSK och BIKBOK puckla på varandra i den andra semin. SSK vill ha revansch från i fjol

blir det löven så vet vi på det stora hela vart vi har dom. rushlaget nummer 1 men ihåligt bakåt om inte målisen står på huvvet. blir det AJK så har dom gått 7 matcher och borde rimligen vara trötta/skador och i en serie bäst av 7 kommer vi INTE vika ner oss, finns inte på kartan

Fooorrrzzzaa!
Skriv svar