Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-26 21:48:39 Har jättesvårt att se vart vi egentligen står? Alla fyra matcher mot Mora var ju mer eller mindre mellanmjölk.

Hur jag än vrider och vänder på det så ser jag inte hur vi ska klara av två serier mot bättre motstånd baserat på det jag såg mot Mora, dessutom verkar våra två viktigaste spelare dras med bekymmer.

Det här är KÄNSLAN jag går in med inför måndag.
Fyfan va tråkigt och negativt, jag vet, men jag har NOLL förväntningar inför det här. Usch!
Men för guds skull lugna dig! Vi tuggar Mora med precis den kraft vi behöver. Sen hade det kunnat vara större målskillnad till vår fördel med bättre utdelning men knappast så mycket tvärtom.

Jag har sett det mesta av svar jag behöver för att vara rätt trygg inför semi. Tålamodet att inte trampa på gasen utanför ramarna av det vi ska göra bara för att några chanser går emot, bästa kvittot man kan ha. Ligg rätt med trean och bjud inte på något i onödan oavsett, play the long game.

Utdelning vinner matcher, noggrannhet vinner slutspel.
Gör vi det tar vi alla i slutändan.
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

dr111DIF skrev: 2025-03-26 22:09:26
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-26 21:48:39 Har jättesvårt att se vart vi egentligen står? Alla fyra matcher mot Mora var ju mer eller mindre mellanmjölk.

Hur jag än vrider och vänder på det så ser jag inte hur vi ska klara av två serier mot bättre motstånd baserat på det jag såg mot Mora, dessutom verkar våra två viktigaste spelare dras med bekymmer.

Fyfan va tråkigt och negativt, jag vet, men jag har NOLL förväntningar inför det här. Usch!
Men för guds skull lugna dig! Vi tuggar Mora med precis den kraft vi behöver. Sen hade det kunnat vara större målskillnad till vår fördel med bättre utdelning men knappast så mycket tvärtom.

Jag har sett det mesta av svar jag behöver för att vara rätt trygg inför semi. Tålamodet att inte trampa på gasen utanför ramarna av det vi ska göra bara för att några chanser går emot, bästa kvittot man kan ha. Ligg rätt med trean och bjud inte på något i onödan oavsett, play the long game.

Utdelning vinner matcher, noggrannhet vinner slutspel.
Gör vi det tar vi alla i slutändan.
Håller med, inte imponerad av något annat lag heller, vi får se i semin hur vi står oss med jag är ganska säker att vi är där vi vill vara, 4-0 mot mora är bättre en vad jag hade hoppats på.
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Svårt att bjuda upp till skönlir mot ett lag som Mora. Semin kommer passa oss bättre, oavsett motstånd. Måste dock säga att det blir ett väldigt svårt val för Kimby och co. Hade nog plockat vinnaren i Gnegget/Löven. Både SSK och BIK känns vassare även om BIK sett dödliga ut på sistone.
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

1. Löven
2. SSK
3. Aik

Bör ju vara ordningen.
Avskaffa tre mot tre.
Fred

Säsongen 2024/25

Inlägg av Fred »

Är det bara jag som stör mig på alla som vill att seriesegraren ska gå upp direkt. Det är fan inte hockey, hockey avgörs i ett slutspel.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

"Nu när jag förmodligen inte kommer tillbaka kan jag säga några saker. Nivån på domarna i det här landet jämfört med nivån på hockeyn är oförsvarlig. Det är verkligen sorgligt att de här killarna har jobb som betyder så mycket för spelarna." - Carter Camper, Oskarshamn

Antar att han kan vara lite mer frispråkig än de flesta då han antagligen går i pension efter den här säsongen.
Janzoo

Säsongen 2024/25

Inlägg av Janzoo »

Vikas skrev: 2025-03-26 23:17:30 "Nu när jag förmodligen inte kommer tillbaka kan jag säga några saker. Nivån på domarna i det här landet jämfört med nivån på hockeyn är oförsvarlig. Det är verkligen sorgligt att de här killarna har jobb som betyder så mycket för spelarna." - Carter Camper, Oskarshamn

Antar att han kan vara lite mer frispråkig än de flesta då han antagligen går i pension efter den här säsongen.
Uppskattas när man länkar till artiklar som man kopierar citat från :wink:

Här finns artikeln: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... oskarshamn
Användarvisningsbild
-daniel-

Säsongen 2024/25

Inlägg av -daniel- »

jsson skrev: 2025-03-26 21:22:13 Jag vill höra Dennis Halls ofärgade och sunda analys av den där utvisningen...
Dennis (Sam-)Hall beter sig som en totalt hjärndöd imbecill, vet inte om jag sett en huvudtränare på motsvarande låg nivå i modern tid.

I övrigt så blir det intressanta motståndarval här framöver, går Löven vs Solna till game 7 tycker jag man definitivt ska plocka vinnaren där. Och oavsett så ska vi välja Löven om de går vidare.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

-daniel- skrev: 2025-03-27 09:35:16
jsson skrev: 2025-03-26 21:22:13 Jag vill höra Dennis Halls ofärgade och sunda analys av den där utvisningen...
Dennis (Sam-)Hall beter sig som en totalt hjärndöd imbecill, vet inte om jag sett en huvudtränare på motsvarande låg nivå i modern tid.

I övrigt så blir det intressanta motståndarval här framöver, går Löven vs Solna till game 7 tycker jag man definitivt ska plocka vinnaren där. Och oavsett så ska vi välja Löven om de går vidare.
Game 7, övertid 4 och hela gnagets topplina går av skadade, då är jag beredd att hålla med :wink:

Ne, jag är på den sidan som säger att undvik aik så långt det bara går. Psykiskt övertag deluxe. Vi blir 5cm stora och 50g tunga när vi möter dem, ej värt om det inte är eventuell final.
m0ng00se

Säsongen 2024/25

Inlägg av m0ng00se »

Lyssna på Wiken, det är P R E C I S så det är i ett slutspel. Oavsett vem vi möter i ett slutspel så tror jag vår breda trupp kommer fälla avgörandet. det kommer falla bort spelare ur alla lag utefter vägen. det är hårda fighter där skavanker å skador kommer att fälla avgörandet i slutänden. vi såg det mot Modo och vi såg det mot Brynäs. Vi har satt oss i en bra position iom att hamna först i serien å få välja först samt 7e avgörande på hemmaplan OCH att vi lyckades städa av mora i 4 raka matcher å kunna slicka såren å återhämta oss. kommer inte bli enkelt men har vi rätt mindset till varje match och lyckas nollställa oss och inte ta en masa dumma utvisningar så har vi en bra chans. Fooorrrrzzzaa!!

Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Förstår vad du menar. Men jag tycker du gör en liten tankevurpa här. Lite som att "Vi torska mot Östersund hemma, medan Löven vann över dem borta....alltså kommer vi förlora mot Löven i en semifinal...."

Eller som LHO så klokt uttryckte det i matchtråden mot Mora:

Spännande att folk så ofta rör ihop matchserier och scenarion med varandra.
-Om det ser ut som det gör mot Mora, hur ska det då se ut mot.......?

Det ser ju ut som det gör av olika anledningar, men den tydligaste är att DIF inte behöver göra mer just nu för att ta nästa steg till Semi.
Ny motståndare, nya förutsättningar.

Ett mer fartfyllt motstånd kommer generera ett annat DIF, tycker vi spelat som bäst mot topplagen (tar inte med solna där för att dom inte är ett topplag)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Sanny tror att vi väljer ssk
Felix.32

Säsongen 2024/25

Inlägg av Felix.32 »

#10 skrev: 2025-03-27 11:12:39 Sanny tror att vi väljer ssk
Oavsett vinnare i sista kvartsfinalen?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Har svårt att tro att vi gör det om Björklöven vinner.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2025-03-27 11:20:15
Har svårt att tro att vi gör det om Björklöven vinner.
Vad skulle anledningen till det kunna vara, låter märkligt?
Den enda fördelen jag ser är att slippa resorna till Umeå, men det är en liten fördel jämfört mot vad vi får möta i SSK. Stort och tungt lag, seriens kanske bästa målvakt, spets som levererar.

Vore ett stort misstag att välja SSK, faktiskt.
Skriv svar