Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sportfåne »

ryssland ja hatar dom. dom har så himla mycke pengar till och med deras andra liga har säkert mycke mer pengar än elitserien. plus att dom e ju dopade i allt dom gör :wink: . rör dom linkan nu oxå så lovar jag att jag ska bli president för usa och bomba dom ! :evil: hehe in magic hands i trust #23 fredrik "linkan" bremberg <3
Senast redigerad av sportfåne den 2008-08-07 13:01:53, redigerad totalt 1 gånger.
DIF <3
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

sportfåne skrev:hor ryssland ja hatar dom. dom har så jävla mycke pengar till och med deras andra liga har säkert mycke mer pengar än elitserien. plus att dom e ju dopade i allt dom gör. rör dom linkan nu oxå så lovar jag att jag ska bli president för usa och bomba dom ! :evil: hehe in magic hands i trust #23 fredrik "linkan" bremberg <3
Mycket moget och givande inlägg!! Suck.. :(
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Highwind

Inlägg av Highwind »

Rent ekonomiskt kan det vara värt det, förutsatt att vi får Ekman som ersättare. Får vi typ 5 mille för det så tycker jag vi ska köra på det, om nu Linkan vill. Men sticker han måste vi ha Ekman.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

kom igen ta de inte så allvarligt :wink:
DIF <3
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Highwind skrev:Rent ekonomiskt kan det vara värt det, förutsatt att vi får Ekman som ersättare. Får vi typ 5 mille för det så tycker jag vi ska köra på det, om nu Linkan vill. Men sticker han måste vi ha Ekman.
Håller med dig där skulle faktiskt vara bra om han stack inte för jag vill bli av med honom men förde pengerna kanske vi kan köpa Ekman typen som vi behöver....
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Blåränderna går aldrig ur skrev:
Highwind skrev:Rent ekonomiskt kan det vara värt det, förutsatt att vi får Ekman som ersättare. Får vi typ 5 mille för det så tycker jag vi ska köra på det, om nu Linkan vill. Men sticker han måste vi ha Ekman.
Håller med dig där skulle faktiskt vara bra om han stack inte för jag vill bli av med honom men förde pengerna kanske vi kan köpa Ekman typen som vi behöver....
Linkan är Linkan... Han går inte och ersätta!
Steef

Inlägg av Steef »

varför inte marcus nilsson?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Steef skrev:
För att han har ett år kvar på sitt NHL-kontrakt.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

ska jag vara ärlig så är jag inget stor fan av ekman så aldrig han istället för linkan !
DIF <3
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

blocco skrev:
Steef skrev:
För att han har ett år kvar på sitt NHL-kontrakt.
Tror han blev uppsatt på waivers förut och vad jag vet har ingen plockat honom ännu så. Däremot så känns han inte som en ersättare för Linkan på något sätt, även om Mackan vore en drömvärvning för mig.
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

OM nu Linkan får för sig att lämna DIF så tycker jag vi ska satsa på Ekman. Han är en sån speltyp vi behöver. Visst är han ingen Linkan men han är den enda som vi kan ersätta. Verkar inte som Linkan trivs i DIF av nån anledning
Highwind

Inlägg av Highwind »

Bremberg är bättre än Ekman. Det handlar om pengar. Ekman lär få en likvärdig lön som linkan har nu.

Men får vi cirka 5 miljoner i övergångssumma för att lösa kontraktetet går vi ju 5 miljoner plus då Ekman övertar Brembergs lön.

5 miljoner kan tyckas lite. Men det är viktiga pengar för att bygga en långsiktig ekonomisk uppgång.
rated_x

Inlägg av rated_x »

Highwind skrev:Bremberg är bättre än Ekman. Det handlar om pengar. Ekman lär få en likvärdig lön som linkan har nu.

Men får vi cirka 5 miljoner i övergångssumma för att lösa kontraktetet går vi ju 5 miljoner plus då Ekman övertar Brembergs lön.

5 miljoner kan tyckas lite. Men det är viktiga pengar för att bygga en långsiktig ekonomisk uppgång.
om det handlar om så pass mycke pengar så kan jag faktist hålla me dig.. han har 1 år kvar på kontraktet å det kommer nog ej att förnyas så 5 mille för en sesse e rätt bra.. FAST då ska man hitta en bra ersättare med ett längre kontrakt
rikkard

Inlägg av rikkard »

Den absoult bästa lösningen vore att hyra ut Bremberg denna säsongen för en ansenlig summa pengar och samtidigt skriva kontrakt med honom för säsongen efter. Vi plockar samtidigt in Ekman på ett flerårskontrakt. När nästa säsong drar igång har vi således både Bremberg (förutsatt att han är intresserad av detta) och Ekman i laget + ett antal miljoner.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tack för allt Edvin!

Han var ingen direkt favorit hos mig, men det är naturligtvis tråkigt när någon lägger av på grund av skador. Önskar han all lycka och framgång i det vanliga livet.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Låst