Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-24 22:03:33 Tråkigt. Men sällan en tabell ljuger.

Blir nog tuffast tänkbara semifinaler.

Självklart hoppas man på så långa kvartar som möjligt, men jag tror det avgörs om en match till i respektive serie.
Spelar ju egentligen ingen roll. En liten bonus om lagen vi möter är så slitna som möjligt men kan vi inte besegra toppmotståndet, vilka vi än möter, så spelar resten ingen roll.
Vi har egentligen allt i egna händer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid

Säsongen 2024/25

Inlägg av daaviid »

Börjar luta åt SSK i semi då.
Babek

Säsongen 2024/25

Inlägg av Babek »

daaviid skrev: 2025-03-24 23:11:37 Börjar luta åt SSK i semi då.
Blir intressant hur vi agerar om Tälje avgör imorgon redan och Löven avgör i 7e.
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

Disciplinnämnden skrev: 2025-03-24 21:16:41 Nej hade vi haft stolpe in så hade vi städat av Mora ännu lättare. Mycket ramträffar som studsade ut faktiskt.
Donkels-3.0 skrev: 2025-03-24 21:19:39 Absolut inte det var Mora som hade stolpe in
Alltså..Frondells OT-mål, Blomgrens friläge i BP, Kellehers kvittering när han tråcklar in målet i PP och Sissons OT-mål samt Hävelids friläggesräddningar nu senast. Lite annorlunda där och det hade varit stolpe ut. Men vi jobbar oss till våra stolpe in och förtjänar dem. Lite så jag tänkte när jag skrev som jag gjorde.
It's easier to be an asshole to words than to people
Rolv

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rolv »

Känns nästan som att våra komma motståndare i semi behöver ha en kvartsfinal-serie som går till maximala 7 matcher för att det möjligtvis ska vara en faktor som påverkar. Går de till 5-6 matcher blir det ändå några dagars vila.
Rent energimässigt är inte 4-5 dagars vila, kontra våra 8-9 dagar någon skillnad tror jag. Så ska vi möjligtvis möta ett slutkört lag krävs det 7 matcher i kvarten.
Vi har dock lyxen att ha möjligheten att å läka småskador och skavanker några dagar extra.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2025-03-24 22:22:38
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-24 22:03:33 Tråkigt. Men sällan en tabell ljuger.

Blir nog tuffast tänkbara semifinaler.

Självklart hoppas man på så långa kvartar som möjligt, men jag tror det avgörs om en match till i respektive serie.
Spelar ju egentligen ingen roll. En liten bonus om lagen vi möter är så slitna som möjligt men kan vi inte besegra toppmotståndet, vilka vi än möter, så spelar resten ingen roll.
Vi har egentligen allt i egna händer.
Jag tänker att vi kanske vinner just för att exempelvis deras trötthet tippar över till vår fördel.
Eller hemmaplan. Bara det tippar över liiiiite till vår fördel så går vi upp i SHL. Då spelar det ju mindre roll om Bik egentligen är ett starkare lag 5- 5, eller om SSK är mer fysiskt, eller Löven flashigare. Lagen är så jämna att det lag som hittar de där små fördelarna kommer gå upp. Ifjol var Brynäs så jäkla bra och hade nästan alla viktiga fördelar på sin sida.
Då spelade inte motstånd eller trötthet in lika mycket, möjligen att det kunnat jämna ut det hela lite mer, men det var till slut inget snack.

Det gäller att gå upp och vi behöver inte kunna vinna över alla lag som är kvar
Vi behöver bara vinna över 2 andra lag, och nog vore det mumma med Oskarshamn eller Kalmar före SSK/Löven.

Vi är favoriter, men väldigt marginella i mina ögon. Det behövs inte mycket förrän vågen tippar över åt fel håll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF-DIF »

Rolv skrev: 2025-03-25 06:16:27 Känns nästan som att våra komma motståndare i semi behöver ha en kvartsfinal-serie som går till maximala 7 matcher för att det möjligtvis ska vara en faktor som påverkar. Går de till 5-6 matcher blir det ändå några dagars vila.
Rent energimässigt är inte 4-5 dagars vila, kontra våra 8-9 dagar någon skillnad tror jag. Så ska vi möjligtvis möta ett slutkört lag krävs det 7 matcher i kvarten.
Vi har dock lyxen att ha möjligheten att å läka småskador och skavanker några dagar extra.
Det är inte bara så att vi kan läka ut några småskador. En till skillnad är att vi inte kan dra på oss nya skador i match fem, sex eller sju.
Karlander

Säsongen 2024/25

Inlägg av Karlander »

Tror absolut att det kan ha en skillnad med mängden vila även fast både Löven och SSK vinner ikväll, kanske inte i de första matcherna men troligtvis efter det. Löven borde redan nu ha en ganska tuff matchserie i benen där aik verkligen har tryckt ner dem.

Drömmen hade varit om Löven tar aik i en sjunde avgörande på lördag och att vi släpper lös Brodda, Grewe och Blomman på deras förstalina med barbiedockor på måndag.
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av mb81 »

Väljer vi inte fyran Löven före trean SSK?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev: 2025-03-25 08:49:57
Väljer vi inte fyran Löven före trean SSK?
Det tycker jag också. Löven har heller inte imponerat särskilt mycket mot aik utan haft en rätt rejäl dos tur om man ska vara ärlig.

Om gnihet vänder så blir det SSK dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Hål i huvudet att välja SSK framför Löven.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Nelson Muntz

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nelson Muntz »

Mycket fokus på eventuella motståndare nu. Och att dom är så bra. Vänder vi på det. Vilket lag VILL möta Djurgården i en semi? Vi vinner serien. Vi har flera spelare som kan avgöra, vi svepte Mora, vi gör det som krävs för vinst, vi spelar en tung hockey, vi maler och maler med 4 enheter som går, målvakter som gör avgörande räddningar, publiktryck som ingen kan mäta sig med. Alltså. Vem fan vill möta oss?
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Användarvisningsbild
ken1968

Säsongen 2024/25

Inlägg av ken1968 »

Mitt val skulle falla på Löven alla dagar i veckan, roliga matcher, löven försvar skulle få stora problem med oss precis som Löven har svårt med AIK's
Användarvisningsbild
mforce

Säsongen 2024/25

Inlägg av mforce »

Jag tror att det blir roligare matcher mot Löven. Känner mig inte särskilt rädd för något av lagen. Absolut ingen utskåpning men vi spelar bättre än båda lagen. Visst, både kringlorna och löven har sina spetsar som kommer att röra om i vårt försvar ordentligt. Känns på något sätt som att vi skulle ha lättare att mala ner lövens försvar. Tycker samtidigt inte att det vore helt idiotiskt att välja ssk även om de känns som ett mer komplett lag än löven. Korta resor både för laget och supportrar, kan bli kul också.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Vinner SSK och Löven idag. Så tror jag vi tar Löven. Samt BIK vinner.

SSK är ett bättre lag.

Björklöven har spets , Rahmi på bänken, ingen erfarenhet. Men visst energin kan fungera i semi/final för dem?
Skriv svar