Praetori skrev: ↑2025-03-24 22:22:38
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-24 22:03:33
Tråkigt. Men sällan en tabell ljuger.
Blir nog tuffast tänkbara semifinaler.
Självklart hoppas man på så långa kvartar som möjligt, men jag tror det avgörs om en match till i respektive serie.
Spelar ju egentligen ingen roll. En liten bonus om lagen vi möter är så slitna som möjligt men kan vi inte besegra toppmotståndet, vilka vi än möter, så spelar resten ingen roll.
Vi har egentligen allt i egna händer.
Jag tänker att vi kanske vinner just för att exempelvis deras trötthet tippar över till vår fördel.
Eller hemmaplan. Bara det tippar över liiiiite till vår fördel så går vi upp i SHL. Då spelar det ju mindre roll om Bik egentligen är ett starkare lag 5- 5, eller om SSK är mer fysiskt, eller Löven flashigare. Lagen är så jämna att det lag som hittar de där små fördelarna kommer gå upp. Ifjol var Brynäs så jäkla bra och hade nästan alla viktiga fördelar på sin sida.
Då spelade inte motstånd eller trötthet in lika mycket, möjligen att det kunnat jämna ut det hela lite mer, men det var till slut inget snack.
Det gäller att gå upp och vi behöver inte kunna vinna över alla lag som är kvar
Vi behöver bara vinna över 2 andra lag, och nog vore det mumma med Oskarshamn eller Kalmar före SSK/Löven.
Vi är favoriter, men väldigt marginella i mina ögon. Det behövs inte mycket förrän vågen tippar över åt fel håll.