Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

#10 skrev: 2025-03-23 20:40:15
Rojk skrev: 2025-03-23 20:37:00 Skitkalmar

Var det domaren som fick ironisk tumme upp från Viktor Tuurala?
Ja
Verkar ha gett en Game Misconduct.
It's easier to be an asshole to words than to people
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Mattias_87 skrev: 2025-03-23 20:39:28 Jävla piss, detta kommer inte Kalmar kunna vinna. Nu lägger jag allt mitt hopp på Oskarshamn.
Såg så jävla bra ut innan omgången. Bik kommer väll gå vidare slutkörda efter 6-7 matcher.

Är jävligt svårt isåfall. Ssk eller Löven?

- SSK känns bättre som lag.

- Björklöven, bra spets. Kommer vi kunna slå ut dom, 3 året i rad? Rahmi kan "bli Jesus "!

BIK åker i semi, isåfall.
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-03-23 20:55:23, redigerad totalt 3 gång.
Alberget1891

Säsongen 2024/25

Inlägg av Alberget1891 »

Osten östlund skrev: 2025-03-23 20:51:03
Mattias_87 skrev: 2025-03-23 20:39:28 Jävla piss, detta kommer inte Kalmar kunna vinna. Nu lägger jag allt mitt hopp på Oskarshamn.
Såg så jävla bra ut innan omgången. Bik kommer väll gå vidare slutkörda efter 6-7 matcher.

Är jävligt svår isåfall. Ssk eller Löven?
SSK.
Christijjan

Säsongen 2024/25

Inlägg av Christijjan »

Löven alla dagar i veckan
Christijjan

Säsongen 2024/25

Inlägg av Christijjan »

Tredje gången i rad mot löven
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Vi säger att topp 4 går vidare till semi:
DIF ska antingen välja SSK eller Löven. Enligt mig ska man välja Löven då deras försvar är uselt.
Då blir det Karlskoga mot SSK och där vinner SSK.
Då får vi möta SSK iallafall.

Men väljer vi SSK i semi så blir det Karlskoga mot Löven och där vinner Löven. Så vi kommer möta både SSK och Löven oavsett.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

Om vi antar att topp 4 går vidare så tror jag vi väljer SSK för att

1) Vi får korta resor, slipper fram & tillbaka till Umeå

2) Bkbok och Löven får ett riktigt helvete rese-mässigt. Antingen ~9 timmar med buss eller ~3 timmar + flyg till/från Arlanda
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Mattias_87 skrev: 2025-03-23 20:55:37 Vi säger att topp 4 går vidare till semi:
DIF ska antingen välja SSK eller Löven. Enligt mig ska man välja Löven då deras försvar är uselt.
Då blir det Karlskoga mot SSK och där vinner SSK.
Då får vi möta SSK iallafall.

Men väljer vi SSK i semi så blir det Karlskoga mot Löven och där vinner Löven. Så vi kommer möta både SSK och Löven oavsett.

Tror det med isåfall. Förutsatt, att vi vinner.

Bara be till "hockeygudarna" att Oskar vinner sin kvart!
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

Löven är vårt förstaval rent sportsligt om inte OIK skräller.

Ett framtungt, lättläst lag som slarvar mycket bakåt. Bristen på kvalitet i defensiven syntes idag. Jävlar vad tröttkörda de kommer vara. Att Löven leder matchserien med 3-1 är lite av ett rån. Gnajet kommer gå för det och i slutändan lär det bli 4-2 eller 4-3

SSK har sämre spets, men är klart jämnare. Inte en slump att de kom före Löven. Perfekt motståndare till Skoga – då kan de stångas med varandra.
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Jaa alltså står det mellan Karlskoga, Ssk och Björklöven så är det knivigt. Helt ärligt så är Löven det laget jag minst vill ha. Södertälje känns tunga men vi har konstigt nog haft förhållandevis lätt mot dem. Björklöven är sådär otäckt bra emellanåt nu igen. Ett par backar har steppat upp och framförallt Thelin. Framåt är det inte ens stjärnorna som levererar. Förstå om de vaknar samtidigt som Possler osv spelar som nu?

Nej jag hade nog fan valt Ssk eller Karlskoga. Ber till gudarna att vi åtminstone får en skräll. Oskarshamn hade känts bättre i magen.
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF-DIF »

Manijock skrev: 2025-03-24 07:37:16 Jaa alltså står det mellan Karlskoga, Ssk och Björklöven så är det knivigt. Helt ärligt så är Löven det laget jag minst vill ha. Södertälje känns tunga men vi har konstigt nog haft förhållandevis lätt mot dem. Björklöven är sådär otäckt bra emellanåt nu igen. Ett par backar har steppat upp och framförallt Thelin. Framåt är det inte ens stjärnorna som levererar. Förstå om de vaknar samtidigt som Possler osv spelar som nu?

Nej jag hade nog fan valt Ssk eller Karlskoga. Ber till gudarna att vi åtminstone får en skräll. Oskarshamn hade känts bättre i magen.
Karlskoga är inte valbart.
Karlander

Säsongen 2024/25

Inlägg av Karlander »

Är inte särskilt imponerad av Lövens spel på sistone fast de har fått med sig vinster. De schabblar otroligt mycket i egen zon ännu och blir ordentligt nedtryckta av aik igår. Utropstecknet hos dem är Thelin som har höjt sig, avsluten igår var dock otroligt mesiga trots en rad frilägen/öppna lägen i slottet (kanske lite hjärnspöken?).

Det känns inte lika förutsägbart var SSK står, med spelare som kommit tillbaka från skada och nya spelare som kanske fått spela ihop sig nu. Känns mer skrämmande än Löven som man har ett bättre grepp om.

Men Oinken är så klart det man håller tummarna för ikväll.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Manijock skrev: 2025-03-24 07:37:16 Jaa alltså står det mellan Karlskoga, Ssk och Björklöven så är det knivigt. Helt ärligt så är Löven det laget jag minst vill ha. Södertälje känns tunga men vi har konstigt nog haft förhållandevis lätt mot dem. Björklöven är sådär otäckt bra emellanåt nu igen. Ett par backar har steppat upp och framförallt Thelin. Framåt är det inte ens stjärnorna som levererar. Förstå om de vaknar samtidigt som Possler osv spelar som nu?

Känns farligt att bara titta på hur lätt vi haft det i grundserien.
Påminner igen, BIK hade 0-4 mot SSK ifjol och sedan 4-0 i slutspelet. Det är ju ett eget liv. Dessutom en stor skillnad är att SSK fått in Eriksson som är riktigt bra nu. Han spelade väl bara en match mot oss denna säsong?
Dessutom är Carter Souch tillbaka också.

Tycker fortfarande att de flesta avfärdar SSK väldigt lätt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Oskarshamn
Kalmar
Björklöven
Södertälje
Aik

Den ordningen enligt mig känns bäst. Aik sist för att jag tycker dom har varit det bästa laget efter oss och BIK sedan Melin kom in och det känns dessutom som en jävligt onödig extra anspänning att lägga på laget utöver pressen att spela en semifinal.

Kalmar/Oskarshamn är väl lite hugget som stucket. Man hade blivit nöjd med båda även om Kalmar nog är det bättre laget egentligen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash

Säsongen 2024/25

Inlägg av captcash »

Måndag och hockey igen! ahh,, nej, just det, vi svepte Mora! 8)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar