Ser typ ut som skottäck eller motståndarknä som träffat illa vid en tackling. Men blåmärke tyder på att blödningen inte är intramuskulär, vilket är positivt.crike skrev: ↑2025-03-23 17:12:57 Kanske inte alls det, men i den här videon (framförallt vid 1:10) så ser man ett rejält blåmärke på Krügers insida vänster lår.
https://x.com/difhockeyse/status/190383 ... 40316?s=46
Skadetråden
Skadetråden
It's easier to be an asshole to words than to people
Skadetråden
Gick in här för att kommentera just det, såg precis videon och noterade det.crike skrev: ↑2025-03-23 17:12:57 Kanske inte alls det, men i den här videon (framförallt vid 1:10) så ser man ett rejält blåmärke på Krügers insida vänster lår.
-
Skadetråden
Det fanns en situation i period 2 (minns ej tiden), då Krüger hamnar på pucken och två Moraspelare kör in med klubborna upprepande gånger och ”hugger” irriterat för att få ut den.Rojk skrev: ↑2025-03-23 17:24:37Ser typ ut som skottäck eller motståndarknä som träffat illa vid en tackling. Men blåmärke tyder på att blödningen inte är intramuskulär, vilket är positivt.crike skrev: ↑2025-03-23 17:12:57 Kanske inte alls det, men i den här videon (framförallt vid 1:10) så ser man ett rejält blåmärke på Krügers insida vänster lår.
Kan vara där.
Tänkte direkt på den situationen när kommentatorn sa i tredje att Krüger inte spelat mer.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skadetråden
Jag har redan på mig den konspiratoriska kappan så jag kan väl lika gärna fortsätta.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-23 22:43:53Det fanns en situation i period 2 (minns ej tiden), då Krüger hamnar på pucken och två Moraspelare kör in med klubborna upprepande gånger och ”hugger” irriterat för att få ut den.Rojk skrev: ↑2025-03-23 17:24:37Ser typ ut som skottäck eller motståndarknä som träffat illa vid en tackling. Men blåmärke tyder på att blödningen inte är intramuskulär, vilket är positivt.crike skrev: ↑2025-03-23 17:12:57 Kanske inte alls det, men i den här videon (framförallt vid 1:10) så ser man ett rejält blåmärke på Krügers insida vänster lår.
Kan vara där.
Tänkte direkt på den situationen när kommentatorn sa i tredje att Krüger inte spelat mer.

Varför hymla om en blåning? Vore väl första gången någon gör det?
Att mörklägga skador gör man när det handlar om en trasig axel, revben, knä, ljumskar eller något motståndarna ev kan jävlas med eller dra nytta av.
Men en blåning? Då hade de ju bara kunnat gå ut med det. Typ, Kruger fick en smäll, men det är inget skadat annat än en blåning/muskulärt som snart är borta.
Nja, jag är klart oroad och jag kommer verkligen kolla hur han går in i närkamperna första semifinalen.....som han förväntas spela.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Skadetråden
Som man brukar säga om spelare i slutspel så finns det väl knappt någon som spelar 100% frisk. Speciellt inte i finalserier.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skadetråden
Det kan ju finnas en poäng i att motståndare går och funderar över om Krüger är spelbar även om han skulle vara det. Det är ju en fördel om de tänker på det istället för att fokusera på att få stopp på Weigelkedjan, tex.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-25 11:39:21
Jag har redan på mig den konspiratoriska kappan så jag kan väl lika gärna fortsätta.![]()
Att mörklägga skador gör man när det handlar om en trasig axel, revben, knä, ljumskar eller något motståndarna ev kan jävlas med eller dra nytta av.
Men en blåning? Då hade de ju bara kunnat gå ut med det. Typ, Kruger fick en smäll, men det är inget skadat annat än en blåning/muskulärt som snart är borta.
Nja, jag är klart oroad och jag kommer verkligen kolla hur han går in i närkamperna första semifinalen.....som han förväntas spela.![]()
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skadetråden
Så är det. Jag hoppas såklart på det.mforce skrev: ↑2025-03-25 11:49:20Det kan ju finnas en poäng i att motståndare går och funderar över om Krüger är spelbar även om han skulle vara det. Det är ju en fördel om de tänker på det istället för att fokusera på att få stopp på Weigelkedjan, tex.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-25 11:39:21
Jag har redan på mig den konspiratoriska kappan så jag kan väl lika gärna fortsätta.![]()
Nja, jag är klart oroad och jag kommer verkligen kolla hur han går in i närkamperna första semifinalen.....som han förväntas spela.![]()
Men nu ska jag sluta älta, jag är bara så jäkla orolig över att drömmen ska grusas. Hade Kruger/Lindbom varit skadefria hade vi mycket troligt knäckt Modo i finalen. Kruger betyder så jävla mycket för detta lag (inte bara i spelet). Han får fan inte ha något skit igen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skadetråden
Någon som är lika viktig är ju Thoresen. Bara jag som börjar bli ganska orolig? Står alltså över dagens och morgondagens träning sen till helgen får man se.
-
Skadetråden
Skulle säga att han är skillnaden mellan final och sommarlov om nästa serie är tight.
Så viktig är han.
Delar din oro, absolut.
Skadetråden
Verkligen. I en final behöver vi Thore och Krüger, inte minst genom sina ledaregenskaper, annars är det nog kört.
Båda har i princip spelat hela grundserien men nu när det drar ihop sig är de ej i speldugligt skick. Själva fan till oflyt.
Edit: Ny artikel på HN https://hockeynews.se/nyheter/kruger-kl ... r-hans-ord
Måndag ska inte vara några problem säger Kryckan. Får hoppas på det då men ändå oroande.
Båda har i princip spelat hela grundserien men nu när det drar ihop sig är de ej i speldugligt skick. Själva fan till oflyt.
Edit: Ny artikel på HN https://hockeynews.se/nyheter/kruger-kl ... r-hans-ord
Måndag ska inte vara några problem säger Kryckan. Får hoppas på det då men ändå oroande.
Skadetråden
Enligt Kruger så "kändes det bra" under onsdagens träningspass (deltog dock inte i spelmomenten, körde extra skridskoåkning).
Ska enligt honom själv inte vara någon fara för spel på måndag.
Inget nytt om Thoresen i HN-artikeln.
Ska enligt honom själv inte vara någon fara för spel på måndag.
Inget nytt om Thoresen i HN-artikeln.
Skadetråden
Ähh, Thore är hemma i Norge, myser med frugan och dricker Amarone.
Klart gubben kommer lira!
Klart gubben kommer lira!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.