Var väl inte så svårt, man bestämde sig väl helt enkelt för att nu får det vara nog med krafs kring skölden. Enligt Djurgårdsalliansen får man nu använda ren sköld i sportsliga sammanhang dvs. på matchtröjor men inte på souvenirer. Den enda text jag kan tänka mig under skölden är Stockholms Stolthet, ingen Djurgårdens IF Ishockeyförening, ser ju bara plottrigt ut.Emil svelander skrev:Jag har än idag svårt att förstå hur de kunde ta bort den texten...Stocky skrev:Det ska stå Djurgårdens IF Hockey och Stockholms stolthet under märket.
That´s it!
Vad tycker ni om nuvarande matchtröjorna?
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Sju sorters apa!

När ändrades det? Och är du säker på att det inte bara gäller "retrotröjor" eller vad man ska kalla dom?Original Frasse skrev:Var väl inte så svårt, man bestämde sig väl helt enkelt för att nu får det vara nog med krafs kring skölden. Enligt Djurgårdsalliansen får man nu använda ren sköld i sportsliga sammanhang dvs. på matchtröjor men inte på souvenirer.
Jag trodde aldrig att Darnell skulle ge med sig...
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
- Original Frasse
- Kontakt:
Hörde det senast idag från en av tjejerna i damfotbollen, och Darnell är ju ordförande där ocksåHr1 skrev:När ändrades det? Och är du säker på att det inte bara gäller "retrotröjor" eller vad man ska kalla dom?Original Frasse skrev:Var väl inte så svårt, man bestämde sig väl helt enkelt för att nu får det vara nog med krafs kring skölden. Enligt Djurgårdsalliansen får man nu använda ren sköld i sportsliga sammanhang dvs. på matchtröjor men inte på souvenirer.
Sju sorters apa!

Fotbollen har ju enligt egen utsago kämpat i åratal för det här, men även i år finns ju "ringen" på matchtröjorna. Hoppas att det är ett beslut som tagits nyligen, annars ska fotbollen få en rejäl känga som inte utnyttjat det här.Original Frasse skrev:Hörde det senast idag från en av tjejerna i damfotbollen, och Darnell är ju ordförande där ocksåHr1 skrev:När ändrades det? Och är du säker på att det inte bara gäller "retrotröjor" eller vad man ska kalla dom?Original Frasse skrev:Var väl inte så svårt, man bestämde sig väl helt enkelt för att nu får det vara nog med krafs kring skölden. Enligt Djurgårdsalliansen får man nu använda ren sköld i sportsliga sammanhang dvs. på matchtröjor men inte på souvenirer.
Har alltid sagt att Darnell är en hyvens kille!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
- Original Frasse
- Kontakt:
Putta inte på fotbollen!Hr1 skrev:Fotbollen har ju enligt egen utsago kämpat i åratal för det här, men även i år finns ju "ringen" på matchtröjorna. Hoppas att det är ett beslut som tagits nyligen, annars ska fotbollen få en rejäl känga som inte utnyttjat det här.Original Frasse skrev:Hörde det senast idag från en av tjejerna i damfotbollen, och Darnell är ju ordförande där ocksåHr1 skrev:När ändrades det? Och är du säker på att det inte bara gäller "retrotröjor" eller vad man ska kalla dom?Original Frasse skrev:Var väl inte så svårt, man bestämde sig väl helt enkelt för att nu får det vara nog med krafs kring skölden. Enligt Djurgårdsalliansen får man nu använda ren sköld i sportsliga sammanhang dvs. på matchtröjor men inte på souvenirer.

Sju sorters apa!

putta!?...nää den ska man väl sparka på tror jag!?;)Original Frasse skrev:Putta inte på fotbollen! :wink:Hr1 skrev:Fotbollen har ju enligt egen utsago kämpat i åratal för det här, men även i år finns ju "ringen" på matchtröjorna. Hoppas att det är ett beslut som tagits nyligen, annars ska fotbollen få en rejäl känga som inte utnyttjat det här.Original Frasse skrev:Hörde det senast idag från en av tjejerna i damfotbollen, och Darnell är ju ordförande där ocksåHr1 skrev:När ändrades det? Och är du säker på att det inte bara gäller "retrotröjor" eller vad man ska kalla dom?Original Frasse skrev:Var väl inte så svårt, man bestämde sig väl helt enkelt för att nu får det vara nog med krafs kring skölden. Enligt Djurgårdsalliansen får man nu använda ren sköld i sportsliga sammanhang dvs. på matchtröjor men inte på souvenirer.
Putta?Original Frasse skrev:Putta inte på fotbollen! :wink:Hr1 skrev:Fotbollen har ju enligt egen utsago kämpat i åratal för det här, men även i år finns ju "ringen" på matchtröjorna. Hoppas att det är ett beslut som tagits nyligen, annars ska fotbollen få en rejäl känga som inte utnyttjat det här.Original Frasse skrev:Hörde det senast idag från en av tjejerna i damfotbollen, och Darnell är ju ordförande där ocksåHr1 skrev:När ändrades det? Och är du säker på att det inte bara gäller "retrotröjor" eller vad man ska kalla dom?Original Frasse skrev:Var väl inte så svårt, man bestämde sig väl helt enkelt för att nu får det vara nog med krafs kring skölden. Enligt Djurgårdsalliansen får man nu använda ren sköld i sportsliga sammanhang dvs. på matchtröjor men inte på souvenirer.
Ordet "knuffa" är bättre om man ser tillbaka på Djurgårdens läktarkultur (speciellt damfotbollen och Malin Swedberg) så lär dig rätt ord! :wink:
EDIT: Egentligen Off Topic, ska inte spamma tråden mer.
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Diffe89 skrev:Tvivlar på att vi har nya, annat än att reklamen och möjligtvis siffrorna kommer att vara annorlunda.Stiff skrev:Någon som hört nåt om hur de nya (?) matchtröjorna kommer se ut?
Ja, siffrorna kan de nog ändra till nåt mer stilrent - de som vi har nu är lite klumpiga. De smälter ihop på nåt sätt
Säg den glädje som varar