Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
kapten_zoom skrev:sry men levde aldrig på den tiden och att sjunga den ramsan nu är ju samma sak som fortfarande sjunga om särkijärvi nu.elr har jag rätt?...hursomhelst är det ju en besvikelse!?Jag har inte sagt att han är en dålig spelare? har jag?
Off topic
Inget illa menat nu. Men yttra dig då inte om saker du inget vet.
Djurgår'n tills jag dör !
-
Re: Då var det klart.
Mans91 skrev:
I Helvete !!!
Vad är i helvete?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
1. Södergren har Vålerenga som arbetsgivare och måste se till deras bästa hur mycket DIF-are han än är, och närheten geografiskt / lika lynne kan det nog ligga något i. Glöm inte att han väl (vad jag vet) tidigare tipsat och bistått DIF mycket v.g. norska spelare, Thoresen är väl en av dem?
2. Sörjer inte Mattias Tjärnqvist alltför mycket, dels för att vi antingen hellre behöver ytterligare förstärkning på försvarssidan eller också en bra anfallare, och då borde pengar satsas på exempelvis Ekman / Nilson snarare än Tjärna. Var glada istället att han har tillräckligt med klubbkänsla för att gå till RBK och inte (urk) LHC.
2. Sörjer inte Mattias Tjärnqvist alltför mycket, dels för att vi antingen hellre behöver ytterligare förstärkning på försvarssidan eller också en bra anfallare, och då borde pengar satsas på exempelvis Ekman / Nilson snarare än Tjärna. Var glada istället att han har tillräckligt med klubbkänsla för att gå till RBK och inte (urk) LHC.
-
- Kontakt:
håller helt med angående mattias tror att han valde mellan moderklubben eller oss faktiskt han e ingen pengahora som winhandlarn o resten i lhc!Erik I skrev:1. Södergren har Vålerenga som arbetsgivare och måste se till deras bästa hur mycket DIF-are han än är, och närheten geografiskt / lika lynne kan det nog ligga något i. Glöm inte att han väl (vad jag vet) tidigare tipsat och bistått DIF mycket v.g. norska spelare, Thoresen är väl en av dem?
Jag tror inte det är annorlunda i Norge, men om man "bara" sitter i styrelsen så betyder väl inte det att man är avlönad? Mats Larsson är inte avlönad av DIF bara för att han är ordförande, och jag är rätt säker på att det inte är annorlunda i Norge.Erik I skrev:1. Södergren har Vålerenga som arbetsgivare och måste se till deras bästa hur mycket DIF-are han än är, och närheten geografiskt / lika lynne kan det nog ligga något i. Glöm inte att han väl (vad jag vet) tidigare tipsat och bistått DIF mycket v.g. norska spelare, Thoresen är väl en av dem?
Men Håkan kanske även har ett jobb i Vålerenga utöver sitt styrelseuppdrag?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
- Lee Harvey Oswald
Re: Då var det klart.
Precis, hade blivit både förbannad & lite orolig om DIF hostat upp pengar som ändå inte finns för att få en "simpel arbetare"som Tjärnqvist Jr.pekka21 skrev:Vad är i helvete?Mans91 skrev:
I Helvete !!!
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Ey, nu ska vi väl inte glömma bort vem det var som t.ex. "hittade på" den "ramsan" du har i din signatur?odburt skrev:Edvin är kung!
Har små egna sånger jag brukar sjunga om honom när han gör något bra.
Samtidigt ska han ha skit för att han är oerhört bra på att ta "slö-utvisningar" där ett skär extra hade hjälpt bättre!

HEY HEY - Edvin Frylén!
Den personen står väldigt högt i aktning på min lista. Du, jag, Edvin och Fernholm! <3Diffe89 skrev:Ey, nu ska vi väl inte glömma bort vem det var som t.ex. "hittade på" den "ramsan" du har i din signatur?odburt skrev:Edvin är kung!
Har små egna sånger jag brukar sjunga om honom när han gör något bra.
Samtidigt ska han ha skit för att han är oerhört bra på att ta "slö-utvisningar" där ett skär extra hade hjälpt bättre!![]()
HEY HEY - Edvin Frylén!