Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
128
Säsongskort: Ja

Inlägg av 128 »

Edit: Är förvirrad, kanske bara trött
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

kapten_zoom skrev:sry men levde aldrig på den tiden och att sjunga den ramsan nu är ju samma sak som fortfarande sjunga om särkijärvi nu.elr har jag rätt?...hursomhelst är det ju en besvikelse!? :? Jag har inte sagt att han är en dålig spelare? har jag?

Off topic

Inget illa menat nu. Men yttra dig då inte om saker du inget vet.
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Södergren är och kommer att förbli en av de största i Djurgårdens historia.
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Buford skrev:Södergren är och kommer att förbli en av de största i Djurgårdens historia.
Och varför diskuteras detta i Silly Season-tråden?
Skärpning alla!
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Då var det klart.

Inlägg av Hawk »

Användarvisningsbild
Mans91

Re: Då var det klart.

Inlägg av Mans91 »

Djuuuuuuuuuuuuu
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Mans91 skrev:

I Helvete !!!

Vad är i helvete?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Erik I

Inlägg av Erik I »

1. Södergren har Vålerenga som arbetsgivare och måste se till deras bästa hur mycket DIF-are han än är, och närheten geografiskt / lika lynne kan det nog ligga något i. Glöm inte att han väl (vad jag vet) tidigare tipsat och bistått DIF mycket v.g. norska spelare, Thoresen är väl en av dem?

2. Sörjer inte Mattias Tjärnqvist alltför mycket, dels för att vi antingen hellre behöver ytterligare förstärkning på försvarssidan eller också en bra anfallare, och då borde pengar satsas på exempelvis Ekman / Nilson snarare än Tjärna. Var glada istället att han har tillräckligt med klubbkänsla för att gå till RBK och inte (urk) LHC.
jjonas

Inlägg av jjonas »

Vad spelar det för roll om Tjärnqvist har gått till Rögle? Vi har väl ändå värvat klart?
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

Erik I skrev:1. Södergren har Vålerenga som arbetsgivare och måste se till deras bästa hur mycket DIF-are han än är, och närheten geografiskt / lika lynne kan det nog ligga något i. Glöm inte att han väl (vad jag vet) tidigare tipsat och bistått DIF mycket v.g. norska spelare, Thoresen är väl en av dem?

2. Sörjer inte Mattias Tjärnqvist alltför mycket, dels för att vi antingen hellre behöver ytterligare förstärkning på försvarssidan eller också en bra anfallare, och då borde pengar satsas på exempelvis Ekman / Nilson snarare än Tjärna. Var glada istället att han har tillräckligt med klubbkänsla för att gå till RBK och inte (urk) LHC.
håller helt med angående mattias tror att han valde mellan moderklubben eller oss faktiskt han e ingen pengahora som winhandlarn o resten i lhc!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Erik I skrev:1. Södergren har Vålerenga som arbetsgivare och måste se till deras bästa hur mycket DIF-are han än är, och närheten geografiskt / lika lynne kan det nog ligga något i. Glöm inte att han väl (vad jag vet) tidigare tipsat och bistått DIF mycket v.g. norska spelare, Thoresen är väl en av dem?

Jag tror inte det är annorlunda i Norge, men om man "bara" sitter i styrelsen så betyder väl inte det att man är avlönad? Mats Larsson är inte avlönad av DIF bara för att han är ordförande, och jag är rätt säker på att det inte är annorlunda i Norge.

Men Håkan kanske även har ett jobb i Vålerenga utöver sitt styrelseuppdrag?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

pekka21 skrev:
Mans91 skrev:

I Helvete !!!
Vad är i helvete?
Precis, hade blivit både förbannad & lite orolig om DIF hostat upp pengar som ändå inte finns för att få en "simpel arbetare"som Tjärnqvist Jr.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

odburt skrev:Edvin är kung!

Har små egna sånger jag brukar sjunga om honom när han gör något bra.

Samtidigt ska han ha skit för att han är oerhört bra på att ta "slö-utvisningar" där ett skär extra hade hjälpt bättre!
Ey, nu ska vi väl inte glömma bort vem det var som t.ex. "hittade på" den "ramsan" du har i din signatur? :wink:

HEY HEY - Edvin Frylén!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Diffe89 skrev:
odburt skrev:Edvin är kung!

Har små egna sånger jag brukar sjunga om honom när han gör något bra.

Samtidigt ska han ha skit för att han är oerhört bra på att ta "slö-utvisningar" där ett skär extra hade hjälpt bättre!
Ey, nu ska vi väl inte glömma bort vem det var som t.ex. "hittade på" den "ramsan" du har i din signatur? :wink:

HEY HEY - Edvin Frylén!
Den personen står väldigt högt i aktning på min lista. Du, jag, Edvin och Fernholm! <3
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Marusak klar för tjeckiska HC Mlada Boleslav.

Lycka till Jiri!
Låst