Kvartsfinal 3 24/25 Mora - Djurgårdens IF 20/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Knickedick »

Olon skrev: 2025-03-20 23:48:40
Knickedick skrev: 2025-03-20 22:30:31
fryppe skrev: 2025-03-20 22:25:40
Knickedick skrev: 2025-03-20 22:23:44
#10 skrev: 2025-03-20 22:17:42

3-0 i matcher…
Och dröm PP
Aldrig nöjd, vi ska väl vinna med 12-0 och ha 80% i PP för att vissa ska vara nöjda här.
Du tror inte vi behöver bli dödligare i PP och få bättre synk i uppspelen. När vi möter bättre lag?
Om det nu är så att vi är så mycket bättre men har 3 jättemarginela resultat till vår fördel så måste det väl finnas saker att förbättra?
Vi möter det sämsta laget som är kvar
Enligt tabellen är det Oskarshamn som är sämst av de lag som är kvar. Samma lag som just nu leder över BIK med 2-1 i matcher.

Vi är ju helt överlägsna i de här matcherna. Att det bara blivit uddamålssegrar är ju marginalerna på Moras sida, inte på vår. Få det inte att låta som att det lika gärna hade gått åt andra hållet. Vi hade lika gärna kunnat sätta alla våra stolpskott och pucken hade lika gärna kunnat stanna på rätt sida mållinjen på Moras sparmål.
Vi vinner för att Mora är totalt uddlösa i sitt anfallsspel, och vi har momentum i matcherna, inte för att vi spelar bra.
Mora är garanterat ett sämre Lag än Oskarshamn om du tittar både på Pappret och spelmässigt. Dom har haft en riktigt stormig säsong där dom har underpresterat. Vilket resultatet mot BIK nu tyder på.
All expertis sa att vi skulle välja Mora och jag tror inte vi valt Mora före Oskarshamn om vi ansåg Oskarshamn vara det sämsta laget.

Vi hade lika gärna få ett mål i baken i båda OT med lite otur.
Få det inte att låta som att vi gör allt så jävla bra när Mora är så jävla dåliga.
Vi får se om AIK går om oss i PP-ligan för kvartsfinalerna imorgon. Då är det bara BIK som är sämre efter tre matcher
Det är Mora vi möter och vi är bara i Kvartsfinal.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

dr111DIF skrev: 2025-03-20 22:31:09
Manijock skrev: 2025-03-20 22:27:15 Dumma system som inte ger Blomgren en ass på sista målet. Betydligt mer avgörande orsak till målet än Krügers passning. Helvete vad bra Blomgren är!
Han ska aldrig lämna föreningen om han inte prompt vill det själv.
Är tillsammans med Linkans dotter. Bra grund till avel.
Zewboy

Inlägg av Zewboy »

Tolkar frustrationen över spelet som en oro hos många för hur det kommer att gå när/om vi möter ett bättre lag. Släpp det. Vi har inte större chans att vinna en eventuell semifinalserie för att vi vinner en av kvartsfinalerna med 6-1 eller 5-2 mot Mora. Absolut, spelet hackar men vi vinner, det är det viktiga. Varje match och matchserie lever sitt eget liv i ett slutspel. Dessutom känns det som att matcherna mot Mora alltid blir ungefär så här - hafsigt spel, fysiskt, utvisningar och uddamålsvinster åt ngt håll.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Zewboy skrev: 2025-03-21 06:08:05 Tolkar frustrationen över spelet som en oro hos många för hur det kommer att gå när/om vi möter ett bättre lag. Släpp det. Vi har inte större chans att vinna en eventuell semifinalserie för att vi vinner en av kvartsfinalerna med 6-1 eller 5-2 mot Mora. Absolut, spelet hackar men vi vinner, det är det viktiga. Varje match och matchserie lever sitt eget liv i ett slutspel. Dessutom känns det som att matcherna mot Mora alltid blir ungefär så här - hafsigt spel, fysiskt, utvisningar och uddamålsvinster åt ngt håll.
Exakt. Att laget gång på gång hittar sätt att vinna när allting inte går 'enkelt' är en viktigare puck i sammanhanget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Karlander

Inlägg av Karlander »

Praetori skrev: 2025-03-21 07:09:29
Zewboy skrev: 2025-03-21 06:08:05 Tolkar frustrationen över spelet som en oro hos många för hur det kommer att gå när/om vi möter ett bättre lag. Släpp det. Vi har inte större chans att vinna en eventuell semifinalserie för att vi vinner en av kvartsfinalerna med 6-1 eller 5-2 mot Mora. Absolut, spelet hackar men vi vinner, det är det viktiga. Varje match och matchserie lever sitt eget liv i ett slutspel. Dessutom känns det som att matcherna mot Mora alltid blir ungefär så här - hafsigt spel, fysiskt, utvisningar och uddamålsvinster åt ngt håll.
Exakt. Att laget gång på gång hittar sätt att vinna när allting inte går 'enkelt' är en viktigare puck i sammanhanget.
Tror att det passar oss bättre med SSK, Löven och OIK som inte backar hem och styr som Mora gör, där vi istället får mer "gratis" ytor. Kudos till Mora ändå som har gjort allt de har kunnat med sin gameplan.

Trots att maskineriet har hackat lite har vi 3-0 i matcher i kvarten, samtidigt som vår på förhand främsta konkurrent BIK ligger under i matchserien. Det hade kunnat börja sämre :D
Manijock

Inlägg av Manijock »

DRC skrev: 2025-03-21 00:23:38
dr111DIF skrev: 2025-03-20 22:31:09
Manijock skrev: 2025-03-20 22:27:15 Dumma system som inte ger Blomgren en ass på sista målet. Betydligt mer avgörande orsak till målet än Krügers passning. Helvete vad bra Blomgren är!
Han ska aldrig lämna föreningen om han inte prompt vill det själv.
Är tillsammans med Linkans dotter. Bra grund till avel.
Seriöst? Förstå kombinationen av Linkans handleder och Blomgrens outtröttliga slit och skridskoåkningen. Fan jag dreglar! Fattas det bara en liten skvätt av det Fimpen har i sin säd så har vi världens bästa spelare på gång.

Gällande gubbarna och PP så är jag exakt noll orolig. Mora är inte värda ett slutspel. Spelar som ett riktigt träskgäng. Grötar, filmar, sliter och slår. Passar våra playmakers riktigt illa. Helt övertygad om att de kommer passa bättre mot framtida motstånd så länge det inte är Solna.

Gett upp gällande hur det ser ut. Se till att bryta ner Mora en gång till bara så släpper vi skiten sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

PP't är i princip det enda jag är orolig över. Sa det redan efter match 1, åt helvete för lågt pucktempo där det väntas på det "perfekta läget" innan man ens börjar fundera på att knäppa iväg ett skott. Gubbarna måste inse att det inte går att stå helt still och spela hockey.

(och sen är det förstås jobbigt att vi inte har någon matchvinnande målvakt, men det är svårt att stå i ett lag som är spelförande varenda match).
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: 2025-03-21 08:25:53 PP't är i princip det enda jag är orolig över. Sa det redan efter match 1, åt helvete för lågt pucktempo där det väntas på det "perfekta läget" innan man ens börjar fundera på att knäppa iväg ett skott. Gubbarna måste inse att det inte går att stå helt still och spela hockey.

(och sen är det förstås jobbigt att vi inte har någon matchvinnande målvakt, men det är svårt att stå i ett lag som är spelförande varenda match).
Inte bara målvakt. Gjorde en utläggning tidigare om att vi inte gynnas av att alltid möta defensivt inriktade lag där vi sällan kommer i 2 mot 1or eller 3 mot 2or där majoriteten av målen görs i dagens hockey. Har man då stolpe ut och oflax när man väl får lägen så blir det tighta matcher.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rolv

Inlägg av Rolv »

Knickedick skrev: 2025-03-21 00:16:40
Olon skrev: 2025-03-20 23:48:40
Knickedick skrev: 2025-03-20 22:30:31
fryppe skrev: 2025-03-20 22:25:40
Knickedick skrev: 2025-03-20 22:23:44

Och dröm PP
Aldrig nöjd, vi ska väl vinna med 12-0 och ha 80% i PP för att vissa ska vara nöjda här.
Du tror inte vi behöver bli dödligare i PP och få bättre synk i uppspelen. När vi möter bättre lag?
Om det nu är så att vi är så mycket bättre men har 3 jättemarginela resultat till vår fördel så måste det väl finnas saker att förbättra?
Vi möter det sämsta laget som är kvar
Enligt tabellen är det Oskarshamn som är sämst av de lag som är kvar. Samma lag som just nu leder över BIK med 2-1 i matcher.

Vi är ju helt överlägsna i de här matcherna. Att det bara blivit uddamålssegrar är ju marginalerna på Moras sida, inte på vår. Få det inte att låta som att det lika gärna hade gått åt andra hållet. Vi hade lika gärna kunnat sätta alla våra stolpskott och pucken hade lika gärna kunnat stanna på rätt sida mållinjen på Moras sparmål.
Vi vinner för att Mora är totalt uddlösa i sitt anfallsspel, och vi har momentum i matcherna, inte för att vi spelar bra.
Mora är garanterat ett sämre Lag än Oskarshamn om du tittar både på Pappret och spelmässigt. Dom har haft en riktigt stormig säsong där dom har underpresterat. Vilket resultatet mot BIK nu tyder på.
All expertis sa att vi skulle välja Mora och jag tror inte vi valt Mora före Oskarshamn om vi ansåg Oskarshamn vara det sämsta laget.

Vi hade lika gärna få ett mål i baken i båda OT med lite otur.
Få det inte att låta som att vi gör allt så jävla bra när Mora är så jävla dåliga.
Vi får se om AIK går om oss i PP-ligan för kvartsfinalerna imorgon. Då är det bara BIK som är sämre efter tre matcher
Det är Mora vi möter och vi är bara i Kvartsfinal.
Med lite tur kunde vi ha satt våra stolpskott då hade inte OT varit aktuellt överhuvudtaget.
Det jag menar är att det i en match är små marginaler åt båda hållen, det är inte bara våra motståndare som har marginalerna emot sig.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Rolv skrev: 2025-03-21 09:53:16 Med lite tur kunde vi ha satt våra stolpskott då hade inte OT varit aktuellt överhuvudtaget.
Det jag menar är att det i en match är små marginaler åt båda hållen, det är inte bara våra motståndare som har marginalerna emot sig.
Skulle nog påstå att vi vinner trots att Mora har alla marginaler med sig och vi har alla marginaler mot oss. Jag menar räkna våra stolp och ribbträffar samt centimetersmissar och kolla sedan deras mål.

Det är ett styrkebesked om något.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Som vi spelat mot Mora i tre matcher, hade vi spelat så mot SSK, IFB, AIK eller BIK så tror jag att vi haft 0-3 i matcher i stället
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Eriksson skrev: 2025-03-21 10:52:20 Som vi spelat mot Mora i tre matcher, hade vi spelat så mot SSK, IFB, AIK eller BIK så tror jag att vi haft 0-3 i matcher i stället
Är du på allvar, eller är det nån slags ragebait?

Två första matcherna sköt vi runt 90 skott och släppte till vadå, 30-40?

Visst, resultatmässigt har det varit tight, men spelmässigt (bortsett PP) är vi ju totalt överlägsna såhär långt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Spännande att folk så ofta rör ihop matchserier och scenarion med varandra.
-Om det ser ut som det gör mot Mora, hur ska det då se ut mot.......?

Det ser ju ut som det gör av olika anledningar, men den tydligaste är att DIF inte behöver göra mer just nu för att ta nästa steg till Semi.
Ny motståndare, nya förutsättningar.

Ett mer fartfyllt motstånd kommer generera ett annat DIF, tycker vi spelat som bäst mot topplagen (tar inte med solna där för att dom inte är ett topplag)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

#87 skrev: 2025-03-21 12:01:28
Eriksson skrev: 2025-03-21 10:52:20 Som vi spelat mot Mora i tre matcher, hade vi spelat så mot SSK, IFB, AIK eller BIK så tror jag att vi haft 0-3 i matcher i stället
Är du på allvar, eller är det nån slags ragebait?

Två första matcherna sköt vi runt 90 skott och släppte till vadå, 30-40?

Visst, resultatmässigt har det varit tight, men spelmässigt (bortsett PP) är vi ju totalt överlägsna såhär långt.
Jo du jag är på allvar. Har du svårt för att nån tycker annorlunda mot vad du gör själv så är mitt förslag är då att du slutar läsa nu. Finns en ignorera knapp. Men jag antar att din läsförståelse inte är den bästa kanske

Att ha runt 90 skott på två matcher säger mig helt annorlunda, askassa i att producera

Presterar vi målmässigt på samma sätt mot SSK, IFB, AIK eller BIK så lär vi inte vinna tror jag, varför? Förmodligen för att de är både bättre än Mora och lär göra flera mål.

Kolla statistiken Mora vs. DIF målprocent, Hur tror du det då skulle gå mot lagen i top 6

Ps. Du verkar inte veta vad ragebait är, föreslår att du kollar upp det :lol:
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Heraklion

Inlägg av Heraklion »

Tippar att Kalmar och Löven vinner sina matcher idag
Skriv svar