Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

reservjesus skrev:Är de bekräftat att han tvingas sluta eller bara nå påhitt? Fall de nu är så, vad har hänt med Frylen?
Psykiskt knäckt av sina egna fans?
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Alltså, egentligen är det inte Frylén som ska ha skiten utan de som tog hit honom. Han har tappat mycket sen han var i DIF förra gången, och det är väl det folk kommer ihåg och förväntar sig. Han gjorde väl bra ifrån sig senast han var i Malmö också, men det är stor skillnad.

Har för mig att han problem med ljumskarna?
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Edvin är kung!

Har små egna sånger jag brukar sjunga om honom när han gör något bra.

Samtidigt ska han ha skit för att han är oerhört bra på att ta "slö-utvisningar" där ett skär extra hade hjälpt bättre!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

odburt skrev:Edvin är kung!

Har små egna sånger jag brukar sjunga om honom när han gör något bra.

Samtidigt ska han ha skit för att han är oerhört bra på att ta "slö-utvisningar" där ett skär extra hade hjälpt bättre!
Måste vara skönt att slippa slita på stämbanden ;)

För övrigt hade Frylén -21 eller något liknande i MIF säsongen innan han värvades hit. Man kan fråga sig vad de ansvariga för värvningen såg i denna spelare?
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

fd skuggan skrev:
jensa öhling skrev:Oavsett vad är det osmakligt att önska någon att tvingas sluta pga skada. I alla fall när denne någon är en Djurgårdsspelare. Frylén är ingen favorit för mig, men tycker han får väl mycket skit på det här forumet.
Håller helt med!
Fattar inte Frylén-bashingen som pågått alldeles för länge här på forumet.
Vad har just han gjort för att förtjäna att hånas av sina egna fans?
Helt sanslöst.

Med såna fans behöver man inga ovänner.

En sak är säker, att han INTE fått förtroende av tränarna i match efter match, om han inte förtjänat det. Såpass kompetenta är ishockeytränare idag att dom kan bedöma det bättre än oss på läktaren.

Sen får alla naturligtvis tycka vad dom vill, men jag skäms å DIF's vägnar för det omotiverade hat som han fått klä skott för. Skäms!
Håller med dig till 100%.
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Inlägg av Struten »

Förstår inte varför flera klagar när vi väl har fått hit en högerfattad, snabb, offensiv back som gärna styr i PP och trivs bäst i offensiv zon. Det är ju det som har saknats i vårt kära DIF.

Jag hade såklart också velat se honom hela säsongen men vi ska vara glada att det inte blev Ignatovich eller någon finlands-färja till "klassback". Förstår att många hade velat se en tvåvägsback av toppklass men man får försöka att se det positiva i allting som händer i livet, det gör det hela lite enklare.

Just nu känner jag mig väldigt laddad och sugen på att säsongen ska börja. Tycker vi har en bra trupp med unga och äldre spelare som säkert kommer passa ihop. De värvningsansvariga har gjort ett bra jobb den här säsongen och den kurvan får man hoppas att den fortsätter uppåt.
Det enda jag är lite orolig för är försvarssidan (iallafall de tio första matcherna). Dock inte den defensiva delen där vi har tillräckligt bra spelare för att Riddarn, Mark eller GW inte ska få allt för mycket att jobba på. Det blir säkert matcher där dem får 40+ skott på sig men det är bara bra tycker jag för om man inte blir testad nångång kommer man aldrig att bli bra på det. Det är den offensiva delen jag oroar mig för. Jag är lite orolig att våra backar inte kommer följa med tillräckligt bra med i anfallen och att vårt PP kommer att åka i botten. Men det löser sig när Schneider ansluter.

Som jag skrivit tidigare tror jag att det blir det här året då O. Eklund tar ett steg till i kariären. Älskar hans uppåkningar och hoppas att han blir stöttad av tränare och lagkamrater att fortsätta på det spåret.

Till sist vill jag välkomna David Schneider till Djurgården och till ett riktigt roligt hockeyår med världens bästa klubb.
Steef

Inlägg av Steef »

[quote="Struten"]Förstår inte varför flera klagar när vi väl har fått hit en högerfattad, snabb, offensiv back som gärna styr i PP och trivs bäst i offensiv zon. Det är ju det som har saknats i vårt kära DIF.
quote]

folk här gillar att klaga
128

Inlägg av 128 »

Hela jävla landet gillar att klaga...
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Läste i NWT idag att våran egen Håkan Södergren hjälpt Färjestad med ett samarbete med Vålerenga! Tycker ja verkar lite konstigt, eller? Kan citera: En av arkitekterna bakom byggandet av den norsk-svenska hockeybron är faktiskt FBK:s gamle ärkefiende, förre Djurgårds-profilen Håkan Södergren.
– Håkan är mycket positiv till Färjestad. Han är gift med en norska, bor i Oslo och har suttit i Vålerengas styrelse i elva år. Han tyckte det låg närmare till hands att samarbeta med Färjestad än med Djurgården. Inte bara geografiskt. Det norska och värmländska kynnet är ju så lika. Vi har mycket gemensamt. Han sitter visserligen i Vålerengas styrelse och tyckte kanske de va bra för Vålerenga men ändå!
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Killer Kennholt skrev:Läste i NWT idag att våran egen Håkan Södergren hjälpt Färjestad med ett samarbete med Vålerenga! Tycker ja verkar lite konstigt, eller? Kan citera: En av arkitekterna bakom byggandet av den norsk-svenska hockeybron är faktiskt FBK:s gamle ärkefiende, förre Djurgårds-profilen Håkan Södergren.
– Håkan är mycket positiv till Färjestad. Han är gift med en norska, bor i Oslo och har suttit i Vålerengas styrelse i elva år. Han tyckte det låg närmare till hands att samarbeta med Färjestad än med Djurgården. Inte bara geografiskt. Det norska och värmländska kynnet är ju så lika. Vi har mycket gemensamt. Han sitter visserligen i Vålerengas styrelse och tyckte kanske de va bra för Vålerenga men ändå!
Say whaaaaaaaaat?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
jjonas

Inlägg av jjonas »

Killer Kennholt skrev:Läste i NWT idag att våran egen Håkan Södergren hjälpt Färjestad med ett samarbete med Vålerenga! Tycker ja verkar lite konstigt, eller? Kan citera: En av arkitekterna bakom byggandet av den norsk-svenska hockeybron är faktiskt FBK:s gamle ärkefiende, förre Djurgårds-profilen Håkan Södergren.
Har du länk?
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Länk

URRRK
kapten_zoom

Inlägg av kapten_zoom »

Nu blir jag jävligt besviken! Aja då vare sista gången man sjöng "håkan södergren" :( Visst det han gjort för klubben är STORT! men det här e ju bara sorgligt! :cry:
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

TRAMS! Södergren hänger i taket och det han har gjort för DIF kan ALDRIG överskuggas! Den som tror det saknar historiskt perspektiv!

Matte Alba har fortfarande INGEN NÄSA!
kapten_zoom

Inlägg av kapten_zoom »

sry men levde aldrig på den tiden och att sjunga den ramsan nu är ju samma sak som fortfarande sjunga om särkijärvi nu.elr har jag rätt?...hursomhelst är det ju en besvikelse!? :? Jag har inte sagt att han är en dålig spelare? har jag?
Låst