Säsongskort 2008/09
Om jag fick välja skulle jag hellre se att folk köper klackbiljetter och sitter ner än att de inte köper några biljetter alls och stannar hemma!
Förstår inte varför de höjer priserna så som de gjort. Det fattade de väl själva när de beslutade att flytta till hovet att de inte skulle få in 10000+??? korkat....
Förstår inte varför de höjer priserna så som de gjort. Det fattade de väl själva när de beslutade att flytta till hovet att de inte skulle få in 10000+??? korkat....
AEG, de kräver att DIF ska öka vinsterna.Towe skrev:Om jag fick välja skulle jag hellre se att folk köper klackbiljetter och sitter ner än att de inte köper några biljetter alls och stannar hemma!
okej.. hoppas det bara inte blir tvärtom och att de förlorar massa pengar på att folk inte har råd att gå! de platser jag hade förra säsongen skulle kosta 16000 idag inkl. slutspel.Caveman skrev:AEG, de kräver att DIF ska öka vinsterna.Towe skrev:Om jag fick välja skulle jag hellre se att folk köper klackbiljetter och sitter ner än att de inte köper några biljetter alls och stannar hemma!
Vad har du fått det ifrån? Det stämmer ju inte alls.Caveman skrev:AEG, de kräver att DIF ska öka vinsterna.Towe skrev:Om jag fick välja skulle jag hellre se att folk köper klackbiljetter och sitter ner än att de inte köper några biljetter alls och stannar hemma!
Det kan inte vara så att styrelsen försöker att nå vinst(utan att tvingas sälja ut aktier som nödåtgärd) för första gången på ett antal säsonger`?128 skrev:Det är väl den allmänna uppfattningen...Webmaster skrev:Vad har du fått det ifrån? Det stämmer ju inte alls.
Vad är anledningen då?
Vad jag har hört så har vi redan dragit in mer pengar i år än förra året på säsongskorten och det lär åtminstonde säljas några hundra till den närmsta månaden.
Webmaster skrev:Vad har du fått det ifrån? Det stämmer ju inte alls.Caveman skrev:AEG, de kräver att DIF ska öka vinsterna.Towe skrev:Om jag fick välja skulle jag hellre se att folk köper klackbiljetter och sitter ner än att de inte köper några biljetter alls och stannar hemma!
Så vad ligger bakom denna kraftiga prishöjning av säs.kort över 50 % i vissa fall?
Har inte Djurgården Ishockeys store aktieägare Anschutz några krav?
Den allmänna uppfattningen verkar vara att det är AEG som ligger bakom.
AEG äger en åttondel av Djurgården Hockey AB, 12,23% av aktierna, och har inte framställt några sådana krav. Djurgården Hockey behöver inte AEG:s hjälp för att förstå att intäkterna måste öka, och det här är en av många saker vi gör för att öka intäkterna så att vi kan utmana topplagen.Caveman skrev:Webmaster skrev:Vad har du fått det ifrån? Det stämmer ju inte alls.Caveman skrev:AEG, de kräver att DIF ska öka vinsterna.Towe skrev:Om jag fick välja skulle jag hellre se att folk köper klackbiljetter och sitter ner än att de inte köper några biljetter alls och stannar hemma!
Så vad ligger bakom denna kraftiga prishöjning av säs.kort över 50 % i vissa fall?
I det här fallet råkar det dessutom vara en lyckad åtgärd, eftersom säsongskortsintäkterna redan är högre nu än vad de var totalt under förra säsongen.
Får Djurgården mer än dom 50% av kringförsäljningen som det väl va förra säsongen? Så man vet hur hungrig man ska komma!Webmaster skrev:AEG äger en åttondel av Djurgården Hockey AB, 12,23% av aktierna, och har inte framställt några sådana krav. Djurgården Hockey behöver inte AEG:s hjälp för att förstå att intäkterna måste öka, och det här är en av många saker vi gör för att öka intäkterna så att vi kan utmana topplagen.Caveman skrev:Webmaster skrev:Vad har du fått det ifrån? Det stämmer ju inte alls.Caveman skrev:AEG, de kräver att DIF ska öka vinsterna.Towe skrev:Om jag fick välja skulle jag hellre se att folk köper klackbiljetter och sitter ner än att de inte köper några biljetter alls och stannar hemma!
I det här fallet råkar det dessutom vara en lyckad åtgärd, eftersom säsongskortsintäkterna redan är högre nu än vad de var totalt under förra säsongen.
-