Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av -daniel- »

Lyssnade på bladets hockeypod där Challe Berglund gästade, och Emil har tydligen sagt (hade väl Kimby i Almtuna?) att han är den bästa tränaren han haft. Det känns väldigt positivt.

Jag måste erkänna att jag inte varit helt 100%-igt positiv till honom stundtals under säsongen, han ser lite stirrig, hetsig och osäker ut i båset när det blåser som mest men han verkar vara en bra matchcoach och definitivt duktig på att få med sig gruppen på hans tankar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev: 2025-03-18 12:35:21 Lyssnade på bladets hockeypod där Challe Berglund gästade, och Emil har tydligen sagt (hade väl Kimby i Almtuna?) att han är den bästa tränaren han haft. Det känns väldigt positivt.

Jag måste erkänna att jag inte varit helt 100%-igt positiv till honom stundtals under säsongen, han ser lite stirrig, hetsig och osäker ut i båset när det blåser som mest men han verkar vara en bra matchcoach och definitivt duktig på att få med sig gruppen på hans tankar.
Han är "bara" 40 bast får vi komma ihåg. Kimby för mig har samma balans som Robban Ohlsson, och lär bli lika framgångsrik på sikt.

Kyla till 90%, men kan bränna av. Och den balansen är jag ganska glad i. "Vedträ till varje pris" som Roger Melin t ex skulle jag ha svårt för. Jag vill ha en människa i båset. Jag tror det är viktigt med en coach som till majoriteten har tålamod men som KAN ryta i, men bara om det verkligen krävs. Melin skulle väl knappt palla jogga ut om elden så härjade i huset. "Mjää de'e väl natultvis inte bra att det brann ned va, men nu ser vi framåt"

Men jag förstår dina farhågor. Kimby har en tendens att uttrycka sig lite Jocke Eriksson-aktigt, välformulerat men lite för korrekt hela tiden. Har flera gånger himlat med ögonen när han inte vill ge vissa svar. Men jag kan leva med det då jag är hundra på att han är mycket mer... "mänsklig" bakom lyckta dörrar. Precis som Wikegård.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-03-18 15:04:17, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Nypovich

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nypovich »

-daniel- skrev: 2025-03-18 12:35:21 Lyssnade på bladets hockeypod där Challe Berglund gästade, och Emil har tydligen sagt (hade väl Kimby i Almtuna?) att han är den bästa tränaren han haft. Det känns väldigt positivt.

Gillar honom skarpt. Tidigare har det skrikits om att en timeout aldrig tagit och att våra tränare stått handlingsförlamade. Det är tvärtom med Kimby då vi legat under i matchen. Han har spelat dom som varit bäst för stunden och matchat hur bra som helst, vilket oftast gett resultat.

Han är den lugna typen vi behöver långsiktigt. Tror hela staben med Wiken i spetsen kompletterar varandra sjukt bra.
Användarvisningsbild
-daniel-

Säsongen 2024/25

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev: 2025-03-18 15:00:47

Han är "bara" 40 bast får vi komma ihåg. Kimby för mig har samma balans som Robban Ohlsson, och lär bli lika framgångsrik på sikt.

Kyla till 90%, men kan bränna av. Och den balansen är jag ganska glad i. "Vedträ till varje pris" som Roger Melin t ex skulle jag ha svårt för. Jag vill ha en människa i båset. Jag tror det är viktigt med en coach som till majoriteten har tålamod men som KAN ryta i, men bara om det verkligen krävs. Melin skulle väl knappt palla jogga ut om elden så härjade i huset. "Mjää de'e väl natultvis inte bra att det brann ned va, men nu ser vi framåt"

Men jag förstår dina farhågor. Kimby har en tendens att uttrycka sig lite Jocke Eriksson-aktigt, välformulerat men lite för korrekt hela tiden. Har flera gånger himlat med ögonen när han inte vill ge vissa svar. Men jag kan leva med det då jag är hundra på att han är mycket mer... "mänsklig" bakom lyckta dörrar. Precis som Wikegård.
Ja du har nog rätt, jag ser också stor potential i Kimby men kan som sagt tycka han är lite valpig. Men han kommer definitivt växa in i det.
Mario11

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mario11 »

Ja, jag har också tänkt att han ser lite hetsig ut ibland, men verkar vara riktigt bra på matchcoaching och att få laget med sig. Kul att Emil tycker så bra om honom.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2025-03-17 18:55:11
DIF_Soldier skrev: 2025-03-17 18:36:04
Manijock skrev: 2025-03-17 14:04:04 Förstår inte hur man kan kritisera PP1. Helt overkligt för mig. Det är i anfallszon hela tiden och man flyttar puck bra. Det är en sådant löjligt kunnande på isen samtidigt. Det är dem som fixat våra fina siffror i grundserien.

Lägg därtill ett PP2 som spelar kontringshockey de få sekunderna de klarar av att komma in i anfallszon. Spelar naivt och kastar puckar mot målet i idiotiska lägen.

Finns ingenting som gör att man vill spela dem mer än våran första. Absolut ingenting! Tvärtom. Vi har en enorm edge där.

I övrigt skriver jag under på det mesta.
Jag hör ju till skaran som vill prova att låta Dick styra PP2 på andra half wall som han gjort under karriären. Ja, PP1 kan verkligen blixtra till i värdsklass, men det är också stundtals statiskt och ganska orörligt.

Jag vill byta plats på Dick och Kelleher; den sistnämnda är också en anledning till de fina siffrorna du nämner när Dick inte spelat.

Fyra skäl till bytet:

- Kelleher är en mönsterbrytare och rörlig. Han Eklund och Weigel slår ut varandra tillsammans, medan han i PP1 fyller en funktion som saknas. Han kan dessutom slå till på direktskott vilket Dick inte kan pga klubbhandsfattning
- Thoresen, Colby och Kelleher var magiska ihop i PP. Att lira dem ihop konsekvent vore klokt.
- Kelleher skulle må bra av självförtroende i PP1. Att få igång honom kan, och kommer, vara tungan på vågen.
- Att byta Kelleher mot Dick gör inte PP1 sämre, men det gör definitivt Kelleher och PP2 bättre. Dick och Eklund visade fin kemi tidigt på säsongen. Det är en nyckel.
Övertygad om att Kelleher kommer förstöra första enheten helt. Det har han ju gjort tidigare. Det sprutar frustration ur öronen på Klasen när 91an återkommande tar avslut i helt fel lägen. Det krävs ett speciellt sätt att läsa och se spelet för att få ut max. Där är vinsten betydligt större och viktigare än att man har klubborna inåt överallt.

Vi har som sagt testat massa olika konstellationer, men ingenting blomstrar lika bra som när Klasen/Dick stått på varsin sida.

Att det skulle vara statiskt köper jag inte. Alla PPn blir statiska någon gång ibland men i år har det verkligen inte varit något problem. Ifjol dock... Där kan man snacka statiskt!
Så. Nu kan vi lägga den här diskussionen till handlingarna. 7 chanser fick detta "blomstrande" PP som var "helt overkligt" att kritisera.

Gör Kimby om detta igen vill jag fan... Det kokar i mig alltså.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-03-18 21:31:11, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Ända orsaken till att matcherna är jämna är DIFs ineffektivitet, man är helt överlägsna spelmässigt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

Vi kommer vara våra egna fiender!
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

Viktigt att Oskarshamn kvittera mot oink
Djurgår'n tills jag dör,
Jag vet, jag är säker,
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

det är tredje- och fjärdekedjan som har varit bäst. Sen tror jag inte man har slösat så mycket energi på dessa två matcher med tanke på att man har fört dem så markant.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

BikBok torskar hemma mot Juholt IK
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

Oskarshamn utjämnade till 1-1 i matcher.
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Såja IKO.
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

Hall gnäller på domaren?
Djurgår'n tills jag dör,
Jag vet, jag är säker,
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Fint att Karlskoga kommer få slita minst en match extra i kvarten iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar