Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
har fortfarande inte förstått varför alla är så sura på Fernholm?? Vad jag minns var det ju ändå ingen som gillade honom när han spelade i DIF... Hörde bara skit om honom och folk som skrek och bannade så fort han var ute på isen...Lejon skrev:
Luktar lite bittert härinne, så jag tar och livar upp stämningen med ett fyrfaldigt leve för Fernholm, han leve:
Hurra
1-0 Otto
Hurra
2-0 Frylén
Hurra
3-0 Danielsson
Hurra
4-0 Falk
Hoppas övergången var värd varenda krona!
För övrigt tycker jag att det viktigaste som klacken ska tänka på är att hålla ut ramsorna lite längre så folk på långsidorna hinner komma igång. Ofta tystnar ni så fort att de andra inte hinner reagera på att ni börjat. Det är många som vill sjunga, men som säger de känner sig fåniga när det helt plötsligt blir tyst! Var lite envisa och sjung ramsor med tydlig text så är det nog inga problem att få med sig HELA hovet! Vore kanske en idé att trycka upp några av de vanligaste ramsorna i programmet så blir det lättare att höra texten... Speciellt om ni ska testa nya ramsor!
Har flyttat till Oslo, men ska försöka komma på så många matcher jag kan, ska självklart se Nordic Trophy matchen som spelas här 29 aug.
---
jag vet, jag är säker
Två saker som kan hjälpa till till en Ännu grymmare säsong rent sångmässigt, bägge innefattar växelsång med F-arna och långsidorna.
Full fart framåt, från långsida eller Farna och klacken svarar. Fotbollsförknippad ramsa men vi kommer alla ihåg vilket oerhört tryck vi kan skapa med växelsång (tex kvarten mot lhc)
Johanssons järnkaminer, och . Ja vad fan, har vi kommit fram till hur den ska besvaras? Tomas Monténs järnkaminer? En klassiker som håller igång länge!
Får vi igång dessa två kan det bidra till oerhört tryck. Klacken har ju sina bra och dåliga stunder, när det är lite sämre lyfts stämningen med hjälp av dessa. Enkelt; sittplats sittplats ge oss er sång!
Full fart framåt, från långsida eller Farna och klacken svarar. Fotbollsförknippad ramsa men vi kommer alla ihåg vilket oerhört tryck vi kan skapa med växelsång (tex kvarten mot lhc)
Johanssons järnkaminer, och . Ja vad fan, har vi kommit fram till hur den ska besvaras? Tomas Monténs järnkaminer? En klassiker som håller igång länge!
Får vi igång dessa två kan det bidra till oerhört tryck. Klacken har ju sina bra och dåliga stunder, när det är lite sämre lyfts stämningen med hjälp av dessa. Enkelt; sittplats sittplats ge oss er sång!
- DIF_Soldier
- Emil Svelander
En klockren ramsa! Starta igång den på premiären, Emil!Emil svelander skrev:Varför sjungs ''aldrig'' Hunden Leif numera? I mitt tycke den absolut bästa sången. Vad sägs om att starta den på premiären?
Edit: Jag har fått förtroendet att ha hand om bloggen på DIF hockeys sida på sportal.se som kommer att sparkas igång snarast.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- Back to the good old days
- Kontakt:
Kanske för att det är en fotbollsramsa och för att 99% av de som står i hockeyklacken inte vet vem Leffe Nilsson är...Emil svelander skrev:Varför sjungs ''aldrig'' Hunden Leif numera? I mitt tycke den absolut bästa sången. Vad sägs om att starta den på premiären?
Dessutom tycker jag att den, även om den är charmig, är lite av en tempodödare.
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Instämmer. Den gör sig inte på hockeyn riktigt. Innan den är avklarad så har 3 målchanser, 1 slagsmål och 2 utvisningar hunnit ske.Back to the good old days skrev:Kanske för att det är en fotbollsramsa och för att 99% av de som står i hockeyklacken inte vet vem Leffe Nilsson är...Emil svelander skrev:Varför sjungs ''aldrig'' Hunden Leif numera? I mitt tycke den absolut bästa sången. Vad sägs om att starta den på premiären?
Dessutom tycker jag att den, även om den är charmig, är lite av en tempodödare.
Däremot håller jag med Stiff om att växelsång är ett lätt sätt att skapa tryck som den stora massan dessutom gillar och kan klappa med i. Klacken ska mestadels stå för stämningen men vi ska inte distansiera oss från övriga publiken helt. Tvärtom är det viktigt att få dem att känna sig delaktiga också emellanåt och det finns en väldig resurs i alla som sitter på långsidan. Glöm inte att den magiska stämningen i kvarten mycket kan tillskrivas sittplats som hjälpte till att få en stämning som sällan skådats. Vi måste utnyttja synergieffekten som kan uppnås tillsammans.
Blue Brigade Sthlm
- Kontakt:
Så rätt, så rätt...spiik skrev:Däremot håller jag med Stiff om att växelsång är ett lätt sätt att skapa tryck som den stora massan dessutom gillar och kan klappa med i. Klacken ska mestadels stå för stämningen men vi ska inte distansiera oss från övriga publiken helt. Tvärtom är det viktigt att få dem att känna sig delaktiga också emellanåt och det finns en väldig resurs i alla som sitter på långsidan. Glöm inte att den magiska stämningen i kvarten mycket kan tillskrivas sittplats som hjälpte till att få en stämning som sällan skådats. Vi måste utnyttja synergieffekten som kan uppnås tillsammans.
.
Varför alla hatar Fernholm? Svar är rätt enkelt, han gick till LHC för mer osv. Kommer aldrig glömma Kvartsfinal nummer 3, alltså han vågade inte teka pga alla burop! Nu över till ämnet ang. ramsan Johanssons järnkaminer osv. så bör vi kanske sjunga "tompas" järnkaminer? Vad jag vet så har inte Montén något annat smeknamn, för det låter absolut konstigt om vi sjunger Tomas Monténs järnkaminer!Towe skrev:har fortfarande inte förstått varför alla är så sura på Fernholm?? Vad jag minns var det ju ändå ingen som gillade honom när han spelade i DIF... Hörde bara skit om honom och folk som skrek och bannade så fort han var ute på isen...Lejon skrev:
Luktar lite bittert härinne, så jag tar och livar upp stämningen med ett fyrfaldigt leve för Fernholm, han leve:
Hurra
1-0 Otto
Hurra
2-0 Frylén
Hurra
3-0 Danielsson
Hurra
4-0 Falk
Hoppas övergången var värd varenda krona!
För övrigt tycker jag att det viktigaste som klacken ska tänka på är att hålla ut ramsorna lite längre så folk på långsidorna hinner komma igång. Ofta tystnar ni så fort att de andra inte hinner reagera på att ni börjat. Det är många som vill sjunga, men som säger de känner sig fåniga när det helt plötsligt blir tyst! Var lite envisa och sjung ramsor med tydlig text så är det nog inga problem att få med sig HELA hovet! Vore kanske en idé att trycka upp några av de vanligaste ramsorna i programmet så blir det lättare att höra texten... Speciellt om ni ska testa nya ramsor!
Har flyttat till Oslo, men ska försöka komma på så många matcher jag kan, ska självklart se Nordic Trophy matchen som spelas här 29 aug.
---
jag vet, jag är säker
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
- Kontakt:
Ähhh... Varför hata Fernholm? Tyck synd om honom istället.blyrr3 skrev:Varför alla hatar Fernholm? Svar är rätt enkelt, han gick till LHC för mer osv.
Vad gäller "Johanssons järnkaminer..." så funkar det möjligtvis med "Johanssons järnkaminer, Tomas Montans järnkaminer..."
.