Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Donkels-3.0 »

AIK ska ALLTID förlora!!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Heraklion skrev: 2025-03-17 19:03:52 Sticker ut hakan och säger att Björklöven tar ajk med 4-2 eller 4-3 matcher.
"Sticker ut hakan", haha. Alltid lika underhållande när termen används i ett fullt rimligt scenario :lol:
Ja, riktigt vågad gissning. Wennerholm?

Sticker ut hakan och säger att antingen vi eller Mora vinner imorgon.
Säg den glädje som varar
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

DIF_Soldier skrev: 2025-03-17 23:09:09
Heraklion skrev: 2025-03-17 19:03:52 Sticker ut hakan och säger att Björklöven tar ajk med 4-2 eller 4-3 matcher.
"Sticker ut hakan", haha. Alltid lika underhållande när termen används i ett fullt rimligt scenario :lol:

Nu är det nivå Bajen på dina efterhandskonstruktioner (sagt med glimten i ögat)

Faktum är att var och varannan här inne har fruktat gnaget, sagt att de kommer gå till final o.s.v. De har tippats som vinnare i kvarten av flera tunga experter, bl.a. Söderström. Medan löven varit uträknade och hånade här inne. Det är var inte många här inne som trodde, och inte bara hoppades, på seger för Löven i kvarten.

De delarna av mitt citat som du utelämnade, d.v.s. varför ajk skulle torska, visade sig ändå hyfsat träffsäkra ikväll, inte sant? Nu får vi hoppas att det håller i sig.
Senast redigerad av Heraklion den 2025-03-18 00:18:21, redigerad totalt 1 gånger.
thelinho

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

LÖV/RÅTT/SSK/BIK i potentiell semi:

Vad fan väljer man? Hemskt att pendla till Umeå egentligen.
Sväva i det blå
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

thelinho skrev: 2025-03-17 23:49:45 LÖV/RÅTT/SSK/BIK i potentiell semi:

Vad fan väljer man? Hemskt att pendla till Umeå egentligen.
Löven eller Kalmar trots sketna reseavstånd. Känns mindre sannolikt att Kalmar skulle skrälla mot Lill-Beirut men större skrällar har hänt
Babek

Säsongen 2024/25

Inlägg av Babek »

Blev inte imponerad av varken löven eller gnaget ikväll. Gnaget kändes inte så trygga bakåt som tidigare och löven kändes inte alls så farliga fram heller.
Tror dock gnaget tar dom över 7 matcher, känns tyngre. Men vi plockar båda om vi kommer upp i nivå.
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Praetori skrev: 2025-03-17 21:51:40
Knickedick skrev: 2025-03-17 21:49:52
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-17 21:38:24
Knickedick skrev: 2025-03-17 21:26:52 Min blindhöne-analys är att alla lag som är kvar har nått upp till sin absolut högsta kapacitet under grundserien förutom Löven. Dom är det enda laget där det finns mer att få ut.
Känner samma. Jag vill såklart ha Löven vidare, råttorna ska ut.

Blir spännande se match 2. Känslan är att Löven tog över ju längre matchen gick.
En sådan här seger kan göra gott för ett självförtroende.
Ja här håller jag helt med dig om det du känner, råttorna ska ut.
Gärna efter en blodig game7 mot Löven. Men det finns en kittlande idé i bakhuvudet om att Svensk hockey skulle må otroligt bra av en Allsvensk final mellan oss och kolsäckarna.
Eftersom BajenAnschutz och Sthlm tycker renoverade globen ska användas som allt annat än hockeyarena när vi har brinnande slutspel är jag tveksam.

Derbyn med bara ena lagets publik och fåniga regler om hur man får klä sig har visat sig bli rätt ljummet. Tycker det var bättre i kvalserien senast vi gick upp förvisso.

Rent kommersiellt säljer DIF nog ut hovet oavsett motstånd i eventuell semi och final. I final kanske tom globen skulle bli välfylld. AIK skulle dock tjäna rejält på det.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Heraklion skrev: 2025-03-17 23:41:02
DIF_Soldier skrev: 2025-03-17 23:09:09

Nu är det nivå Bajen på dina efterhandskonstruktioner (sagt med glimten i ögat)

Faktum är att var och varannan här inne har fruktat gnaget, sagt att de kommer gå till final o.s.v. De har tippats som vinnare i kvarten av flera tunga experter, bl.a. Söderström. Medan löven varit uträknade och hånade här inne. Det är var inte många här inne som trodde, och inte bara hoppades, på seger för Löven i kvarten.

De delarna av mitt citat som du utelämnade, d.v.s. varför ajk skulle torska, visade sig ändå hyfsat träffsäkra ikväll, inte sant? Nu får vi hoppas att det håller i sig.
Det har faktiskt blåst ganska kraftiga ” aik är riktigt bra” vindar här på forumet och även om hur usla Löven är.
Så jag håller med dig, att tippa Löven är att gå mot strömmen här.
Sedan sågas det mötet ganska tufft med tanke på att vi tog med oss ett söndervärvat Mora till förlängning.
Inte har vi imponerat mer än något annat lag hittills i detta korta slutspel.

Upp till bevis ikväll för jämna DIF. Nog fan borde vi väl kunna vinna över ett decimerat Mora på ordinarie tid om vi ska gå långt i år?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 2024/25

Inlägg av Ohddan »

DIF_Soldier skrev: 2025-03-17 23:09:09 Sticker ut hakan och säger att antingen vi eller Mora vinner imorgon.
Det där kommer du få äta upp om du får fel!
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Babek skrev: 2025-03-18 01:40:56 Blev inte imponerad av varken löven eller gnaget ikväll. Gnaget kändes inte så trygga bakåt som tidigare och löven kändes inte alls så farliga fram heller.
Tror dock gnaget tar dom över 7 matcher, känns tyngre. Men vi plockar båda om vi kommer upp i nivå.
Tycker tvärtom. Ajk hängde på i två perioder, men löven malde ned dem. Brattström räddade dem flera gånger och ajks mål kommer av pissusla ageranden i egen zon som hade fått vårt forum att överväga dödsstraff.

Tror löven kommer städa av dem, ajk tar väl nån eller ett par matcher. Kanske andra på hovet, alltid svårt att knyta ihop säcken.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
avskedsfest

Säsongen 2024/25

Inlägg av avskedsfest »

Såg just intervjun med Roger Melin efter Löven vs AIK. Måste säga att han är ganska lugn trots att Lövens ledningsmål borde dömts bort... Hade detta varit DIF hade jag vansinnig. Men Roger bara, ja ja vi får lägga detta bakom oss...

Gillar inte AIK, men jag måste erkänna att jag gillar Rogers lugn!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

avskedsfest skrev: 2025-03-18 09:12:33 Såg just intervjun med Roger Melin efter Löven vs AIK. Måste säga att han är ganska lugn trots att Lövens ledningsmål borde dömts bort... Hade detta varit DIF hade jag vansinnig. Men Roger bara, ja ja vi får lägga detta bakom oss...

Roger är riktigt bra, mycket sympatisk. För er som har Hockeynews rekommenderar jag deras intervju med honom.
https://hockeynews.se/nyheter/vad-ska-d ... ch-gora-nu
Jag har alltid gillat den tränar/ledartypen.
Börjar du skrika/gorma/tjata på människor blir de bara immuna mot det till slut. Fungerar bara ett tag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sirwilliam

Säsongen 2024/25

Inlägg av sirwilliam »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-18 09:51:55
avskedsfest skrev: 2025-03-18 09:12:33 Såg just intervjun med Roger Melin efter Löven vs AIK. Måste säga att han är ganska lugn trots att Lövens ledningsmål borde dömts bort... Hade detta varit DIF hade jag vansinnig. Men Roger bara, ja ja vi får lägga detta bakom oss...

Roger är riktigt bra, mycket sympatisk. För er som har Hockeynews rekommenderar jag deras intervju med honom.
Börjar du skrika/gorma/tjata på människor blir de bara immuna mot det till slut. Fungerar bara ett tag.
Kimby uppträder likadant. Pratar aldrig om domarnas insats. Bra.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

sirwilliam skrev: 2025-03-18 10:19:02
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-18 09:51:55

Kimby uppträder likadant. Pratar aldrig om domarnas insats. Bra.
Kimby är bra han med. Något hetare i båset, men han ger ett bra helhetsintryck.
Användarvisningsbild
Philly Flu

Säsongen 2024/25

Inlägg av Philly Flu »

Vår målvaktstränare sa i en intervju att han aldrig kritiserar. Han bara pratar om vad som kan förbättras, jobbar med det och tittar framåt. Jag gillar den ledarstilen där man lägger minimal kraft på det man inte kan påverka.
Skriv svar