Fredrik Bremberg och polisen
OM han nu hade en chaffis så undrar jag bara stillsamt varför han inte bara väljer att tala om detta. Hade detta gjorts med gång hade ju hela historien kunnat skrivas av. Istället väljer han nu att "gömma sig" vilket gör att varje gång det kommer fram nya fakta i målet kommer hans agerande att dra ner Djurgårdens namn i smutsen. På detta sätt agerar inte en riktigt DIFare svårare än så är det inte. Skölden framför jaget borde vara en självklarhet.Adam Blomster skrev:Och då frågar jag mig, HUR KAN NI vara så säkra på något som en bedrövlig blaska skriver. De vrider och vänder på saker och ting tills dess att de fått en sjuhelvetes bra story.
Kan det inte vara så att Sir Linkan Bremberg hade en helt nykter medresenär i förarsittsen som dessa blaskor valt att helt plocka bort från storyn och endast riktat in sig på "kändisen" i detta läge.
Eller så kanske vittnet missat att föraren tagit en "pissepaus" ute i vägkanten/skogen en tid innan vittnet kom förbi. Det finns massor av hypoteser och vi kan bara gissa oss till vad som hände,
Kort och gott, Den anklagade är oskyldig tills dess att motsatsen visats. Visa den för mig, blaskor!
Brembergs hela upplägg med advokat och köra stängda dörren angående vad som hänt kan egentligen bara tolkas på ett sätt nämligen att något inte gått rätt tillväga. Hade man haft rent mjöl i påsen hade det ju bara varit att gå ut och säga sanningen...
För övrigt finns det inte minsta sak som kan verka förmildrande om man kört onykter.
-
säg såhär Linkans jobb är hockey
om en person på Electrolux åker dit för rattfylla på sion fritid, får han sparken då? nej troligtvis inte!
det är inte ens ofta dom sparkar en som kör rattfull på jobbet.
så varför ska då linkan bli kickad om det nu är sant? han gjorde det på sin fritid.
det enda som säger att han körde bilen är ett fruntimmer som åkte taxi, vad säger att hon itne var påverkad eller bara hittar på? åker man taxi så e d ju inte omöjligt att man druckit, säger inte att man måste ha gjort det men.
om en person på Electrolux åker dit för rattfylla på sion fritid, får han sparken då? nej troligtvis inte!
så varför ska då linkan bli kickad om det nu är sant? han gjorde det på sin fritid.
det enda som säger att han körde bilen är ett fruntimmer som åkte taxi, vad säger att hon itne var påverkad eller bara hittar på? åker man taxi så e d ju inte omöjligt att man druckit, säger inte att man måste ha gjort det men.
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Vill bara påpeka att en arbetsgivare har små möjligheter att säga upp en anställd för rattonykterhet. Jag tycker att DIF än så länge agerar korrekt. En arbetsgivare är bunden av LAS och ska behandla den anställde med den respekt som lagen kräver. Om den anställde sköter sitt arbete har arbetsgivaren inget utrymme att utan den anställdes samtycke tvinga denne att genomgå eventuella behandlingar. LAS kan inte förhandlas bort.Josefsson skrev:1. Djurgårdens agerande
Det är inte en arbetsgivares uppgift att utdela sanktioner för gärningar som en arbetstagare begått utom tjänst. Kontroll och utdömande av sanktion kring överträdelser av våra straffrättsliga bestämmelser vilar i Sverige på ett rättsväsende. Det är detta rättsväsende som kommer avgöra frågan om Linkans skuld och eventuell sanktion. Djurgården ska inte börja leka polis, åklagare, domare och bödel - överlämna det till proffsen istället som dessutom redan håller i saken!
En iakttagelse på forumet är att många ser frågan i svartvitt. Fredrik Bremberg är en professionell idrottsman. DIF är som arbetsgivare skyldiga att stötta sin arbetstagare. Vi supportrar gör nog bäst att stillsamt göra våra egna bedömningar i frågan och inte på forumet, som mer borde handla om ishockeyspelaren än människan Fredrik Bremberg. Jag ser gärna att dokusåpatråden om Fredrik Bremberg avslutas i det snaraste. Mer fokus på femmor eller silly season känns bra mycket roligare.
du kanske bör kolla upp fakta innan du skriver. Vittnet är Taxichaffis och jag tvivlar starkt på att hon skulle kört onykter i tjänst. Hade hon gjort detta hade hon nog legat hyfsat risigt till beträffande att ha kvar sitt jobb. Är det någon yrkesgrupp som bör vara extra intresserade av att hålla vägarna "alkolholfria" torde det vara dessa. Sedan borde man rimligtvis kunna anataga att en yrkeschaffis är mer lämpad än en vanlig svensson att se om någon kör onyktert.djurgårdarn3 skrev:säg såhär Linkans jobb är hockey
Det finns för övrigt numer moralklausuler även mellan anställda och företag vilket medför att en anställd kan få foten även om denne missköter sig utanför tjänsten. ( Därmed inte sagt att detta upplägg används av DIF hockey. )
Jag vill samtidigt passa på att nämna att inte heller jag anser att Bremberg bör få sparken, inte för att ha kört onykter i alla fall. Däremot skulle jag vilja se ledningen gå ut med ett åtgärdsprogram för att få personen Bremberg på rätt köl igen. Ingen elitidrottsman skall klockas så onykter i något sammanhang svårare än så är det inte. Killen behöver helt klart hjälp av psykolog och liknande. Vägrar han detta då skall det däremot vara kicken om ni frågar mig och det omgående.
Skellefteå AIK hade en del problem med spelare som kört rattonkytra, tror det handlade om två stycken. Chad Hinz var iaf den ena som i panik försökte fly landet men blev stoppad på Arlanda om jag minns rätt.
Skellefteå AIK agerade iaf som förening, införde 'blåslås' osv. Det här var inte alls många år sedan men säger man "full hockeyspelare" idag så är det knappast många som tänker på Skellefteå i första hand.
Djurgården kan välja att se det här som en privat grej för Bremberg eller agera som förening. Det har varit en del stolpe ut för DIF med spelare o ledare på lyset o i bråk med polisen nu. Helt toppen är det ju inte.
Skellefteå AIK agerade iaf som förening, införde 'blåslås' osv. Det här var inte alls många år sedan men säger man "full hockeyspelare" idag så är det knappast många som tänker på Skellefteå i första hand.
Djurgården kan välja att se det här som en privat grej för Bremberg eller agera som förening. Det har varit en del stolpe ut för DIF med spelare o ledare på lyset o i bråk med polisen nu. Helt toppen är det ju inte.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur det än blir kan detta komma att rasera kommande säsong. Man kan inte bara skaka av sig en sån här sak och producera 50+ poäng. Som vissa redan skrivit kommer detta också resultera i en del ramsor på bortaplan. Hur kan vi då fortsätta vara seiens bästa bortalag?
Jag vet inte mer än jag har läst men om det är nånting jag vet så är det att media gör allt för att förstora upp minsta lilla sak. För några år sedan stod det "SOLEN SLÅR UT SVERIGE INATT" på löpsedeln "Ånej", tänkte jag. "Ska solen spränga bort oss från jordens yta?" Det hela handlade om att solen skulle slå ut landets elektricitet i ett par timmar...
I nuläget är jag neural. Jag vill höra domen innan jag väljer sida. Men är det så att han är skyldig så vill jag inte se honom i DIF-tröjan igen, och isåfall kan han glömma att få sin tröja i taket (som i nuläget är given där).
Är han oskyldig så tänker jag stå i klacken och göra allt jag kan för att bönderna inte ska få sin röst hörd när de sjunger om Linkan.
Ni verkar glömma bort något väldigt viktigt vissa av er - att vara Djurgårdare innebär så mycket mer än att bara spela hockey.
Jag vet inte mer än jag har läst men om det är nånting jag vet så är det att media gör allt för att förstora upp minsta lilla sak. För några år sedan stod det "SOLEN SLÅR UT SVERIGE INATT" på löpsedeln "Ånej", tänkte jag. "Ska solen spränga bort oss från jordens yta?" Det hela handlade om att solen skulle slå ut landets elektricitet i ett par timmar...
I nuläget är jag neural. Jag vill höra domen innan jag väljer sida. Men är det så att han är skyldig så vill jag inte se honom i DIF-tröjan igen, och isåfall kan han glömma att få sin tröja i taket (som i nuläget är given där).
Är han oskyldig så tänker jag stå i klacken och göra allt jag kan för att bönderna inte ska få sin röst hörd när de sjunger om Linkan.
Ni verkar glömma bort något väldigt viktigt vissa av er - att vara Djurgårdare innebär så mycket mer än att bara spela hockey.
Säg den glädje som varar
Tänkte på en sak bara,
Om Bremberg nu blir dömd (vilket vi inte vet) måste inte han då stanna i Sverige om han får villkorligt? Detta betyder ju att han inte kan gå till någon rysk klubb vilket i sin tur betyder att hans lön kanske kan sänkas eftersom han blir mindre attraktiv på marknaden = mer pengar till backar?
Detta var bara en tanke att få ut något gott av något ont. Givetvis en tråkig situation och att sätta sig i bilen med alkohol i kroppen hur lite det än är, är jag helt emot. Men jag kommer att vänta med att dömma Bremberg tills han blir dömd, men handlingen i sig fördömmer jag oavsett vem som gör den!
Om Bremberg nu blir dömd (vilket vi inte vet) måste inte han då stanna i Sverige om han får villkorligt? Detta betyder ju att han inte kan gå till någon rysk klubb vilket i sin tur betyder att hans lön kanske kan sänkas eftersom han blir mindre attraktiv på marknaden = mer pengar till backar?
Detta var bara en tanke att få ut något gott av något ont. Givetvis en tråkig situation och att sätta sig i bilen med alkohol i kroppen hur lite det än är, är jag helt emot. Men jag kommer att vänta med att dömma Bremberg tills han blir dömd, men handlingen i sig fördömmer jag oavsett vem som gör den!
Men halå? Alla focuserar på om han har gjort de eller inte, jag skulle säga att vi, Djurgårn hockey, och dom som står när honom måste focusera på varför. Han mår ju ganska tydligt inte bra, vi vet ju alla att han tog en time out förra sesongen och att han absolut inte va sig lik efter de ( om man gämför med sesongen han vann poängligan). Det är ju någonting som har hänt i hans privatliv som får honom att må dåligt, så jag säger att vi är där, och vi stöttar skiten ur honom ifrån läktarna, an vänder alla sånger vi kan om "Linkan" och så hoppas vi att killarna i laget och ledningen stöttar honom på de sättet dom kan!
Han är oskyldig till motsattsen är bevisad, och jag tänker inte ta min info och göra mina beslut baserat på nått afonblaskan skriver...
Han är oskyldig till motsattsen är bevisad, och jag tänker inte ta min info och göra mina beslut baserat på nått afonblaskan skriver...
Senaste gången jag såg efter kunde man inte göra tester som bevisade att en person har kört bil...Rocker skrev:Det lär det finnas, det gjordes diverse prover direkt efter det att han blev omhändertagen.Drutten skrev:Det blir nog svårt att döma Linkan för något tror jag. Så länge det inte finns KONKRETA bevis på att han verkligen körde bilen, så blir det svårt. Vittnet var ju inte heller helt säkert.
Nej, men enligt Aftonbladet (vilket är en mycket tiilförlitlig källa128 skrev:Senaste gången jag såg efter kunde man inte göra tester som bevisade att en person har kört bil...Rocker skrev:Det lär det finnas, det gjordes diverse prover direkt efter det att han blev omhändertagen.Drutten skrev:Det blir nog svårt att döma Linkan för något tror jag. Så länge det inte finns KONKRETA bevis på att han verkligen körde bilen, så blir det svårt. Vittnet var ju inte heller helt säkert.

-