Fredrik Bremberg och polisen
Ena riktiga medgångare är ni hela bunten. Ni vet tydligen ingenting om att stötta, fan Linkan är kung och kommer alltid att vara, även om han åker dit. Klantigt? - ja, men glöm för fan inte vem vi snackar om och vad han gjort för oss.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
- Lee Harvey Oswald
= arg kille på 13 vårar, gillar att spela Wow & lyssna på In Flames.....eller...?dif rules skrev:Ena riktiga medgångare är ni hela bunten. Ni vet tydligen ingenting om att stötta, fan Linkan är kung och kommer alltid att vara, även om han åker dit. Klantigt? - ja, men glöm för fan inte vem vi snackar om och vad han gjort för oss.
dif rules skrev:Ena riktiga medgångare är ni hela bunten. Ni vet tydligen ingenting om att stötta, fan Linkan är kung och kommer alltid att vara, även om han åker dit. Klantigt? - ja, men glöm för fan inte vem vi snackar om och vad han gjort för oss.
OM det är så att Linkan kört bilen med 1.69 promille så spelar det fan ingen roll vem eller vad han har gjort. Det kanske du också begriper när du blivit lite äldre?
Det är väl nästan brottsligt att bara befinna sig bakom ratten när man är kraftigt berusad?
Bremberg kommer få mitt fulla stöd när han börjar agera som en riktig Djurgårdare och står upp för sina handlingar. I detta fall krävs det för tusan bara att man har lite ryggrad och vågar stå för det man gjort. Att hålla på att gömma sig bakom advokater och liknande säger tyvärr väldigt mycket om personen i fråga.dif rules skrev:Ena riktiga medgångare är ni hela bunten. Ni vet tydligen ingenting om att stötta, fan Linkan är kung och kommer alltid att vara, även om han åker dit. Klantigt? - ja, men glöm för fan inte vem vi snackar om och vad han gjort för oss.
Har i alla fall själv väldigt svårt att se hur någon skall kunna bortförklara det faktum att man sitter ensam i en bil ute i obyggden med 1.69 promille alkohol i blodet utan att man själv suttit bakom ratten onykter.
Så länge Bremberg fortsätter att köra "stängda dörrens" politik kommer dessutom DIFs namn att dras ner i smutsen gång efter gång enda tills dess att rättegången är över.
Mest märkligt av allt i denna soppa är dock ledningens agerande. Har de ingen uppfattning i denna fråga eller är det så illa att de hoppas att denna soppa bara skall "glömmas bort"? Om Häcken kunde utarbeta ett rejält åtgärdsprogram för Dulee så borde för tusan DIF hockey kunna göra samma sak för Bremberg. Observera att detta sistnämnda borde göras oavsett eventuell dom mot spelaren i fråga. Har man klockats för 1.69 promille alkohol behöver man någon form av vård, inte minst om man dessutom är elitidrottsman.
Jaha, där kom den första snorvalpen som tycker att det är ok att dyngfull vara ute och köra med 1500 kilo dödligt vapen bara man gjort en massa poäng i ett hockeylag... Härliga värderingar!
Skulle man resonera likadant om ens föräldrar, syskon eller tex barn blivit lemlästad av den dyngfulle person bil?
Om man nu får resonera så innan en ev rättegång och dom.
Skulle man resonera likadant om ens föräldrar, syskon eller tex barn blivit lemlästad av den dyngfulle person bil?
Om man nu får resonera så innan en ev rättegång och dom.
Vad hände med oskyldig till motsatsen är bevisad?
Jag stöttar honom till 100%. Blir han dock dömd ska han väck.
Tycker styrelsen gör rätt, det enda dem kan göra nu är att stötta honom som dem säkert gör vad, vad ska dem uttala sig om? Bättre att vänta till domen är färdig.
Jag stöttar honom till 100%. Blir han dock dömd ska han väck.
Tycker styrelsen gör rätt, det enda dem kan göra nu är att stötta honom som dem säkert gör vad, vad ska dem uttala sig om? Bättre att vänta till domen är färdig.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Okej nu har 40+:arna loggat in för att trakka ner en 17 åring. Nej precis...
Ni skriver som om ni förstår er på saker och att ni minsann vet vad som försekommit och att man absolut inte ska göra dittan och dattan blabla. Kom igen sen när ni hört domen.
Jag kan ju själv bara utgå ifrån vad som sagts och tycker då ni borde stå upp för honom, för ni kan fan inte mena att han inte är en Djurgårdare. Då har ni missuppfattat en del saker här i livet, enligt mig.
Självklart är det åt helvete att supa sig så full som han gjorde, och sedan köra bil, men än är det ända vi läst och hört kommet från aftonbladet, med än så länge, bara spekulationer. Visst ni kan ju också spekulera hejjvilt men det får er att framstå lite som svikare enligt mig då ni säger att han är fy skam, trots att man blir lite lätt övertygad om hur illa han uppfört sig
Personliga åsikter detta. Se nu till att tänka på att det snart är premiär och vi ska ta oss till ett SM-guld, med en skitskoj säsong innan dess, bland allt detta negativa finns det ju en väldigt massa positivt också
.
Ni skriver som om ni förstår er på saker och att ni minsann vet vad som försekommit och att man absolut inte ska göra dittan och dattan blabla. Kom igen sen när ni hört domen.
Jag kan ju själv bara utgå ifrån vad som sagts och tycker då ni borde stå upp för honom, för ni kan fan inte mena att han inte är en Djurgårdare. Då har ni missuppfattat en del saker här i livet, enligt mig.
Självklart är det åt helvete att supa sig så full som han gjorde, och sedan köra bil, men än är det ända vi läst och hört kommet från aftonbladet, med än så länge, bara spekulationer. Visst ni kan ju också spekulera hejjvilt men det får er att framstå lite som svikare enligt mig då ni säger att han är fy skam, trots att man blir lite lätt övertygad om hur illa han uppfört sig

Personliga åsikter detta. Se nu till att tänka på att det snart är premiär och vi ska ta oss till ett SM-guld, med en skitskoj säsong innan dess, bland allt detta negativa finns det ju en väldigt massa positivt också

FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
Lugna er nu, killen är inte ens intagen till förhör än. Om det blir rättegång och han blir dömd får man ta ställning då. Vad jag vet så kan man inte få sparken ute i arbetslivet för en sådan här sak, men man har rätt till vård. Samma sak ska väl gälla här, Fredrik är anställd av DIF. Men hurvida och till vilken grad det skadar föreningen vet jag inte, det har varit många "skandaler" i sport svängen senare tid, och allt har en tendens att rinna ut i sanden efter ett tag.
Jag håller med tidigare inlägg om att DIF måste ha en plan B om det blir så att Bremberg är skyldig och hamnar i kurran. Han är otroligt viktig för laget.
Det finns ju dom som klagar på hur han är som person men det skiter jag fullständigt i, bara han gör sitt jobb i DIF och det kan väl alla skriva under på att han gör.
Jag håller med tidigare inlägg om att DIF måste ha en plan B om det blir så att Bremberg är skyldig och hamnar i kurran. Han är otroligt viktig för laget.
Det finns ju dom som klagar på hur han är som person men det skiter jag fullständigt i, bara han gör sitt jobb i DIF och det kan väl alla skriva under på att han gör.
Just när det gäller hur man ska bete sig i olika situationer tror jag att de flesta är överrens om att man INTE ska köra under påverkan av alkohol oavsett vem man är. Min uppfattning av de flesta inläggen från "40+.arna" är att de tar avstånd från rattfylla och tycker att Linkan handlat orätt om det visar sig sant och att man inte ska särbehandla honom bara för att han råkar vara djurgårdar. Det finns ingen ursäkt!dif rules skrev:Okej nu har 40+:arna loggat in för att trakka ner en 17 åring. Nej precis...
.
Självklart är man ingen sämre djurgårdare bara för att man tycker det är idiotiskt att köra påverkad...
----
lite finare, lite bättre
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Har lärt mig en sak det är alltid lätt att döma då man själv står utan skuld...Visst att ertappas berusad bakom ratten på en bil är en avskyvärd handling som kan föra med sig flera olyckor på en och samma gång. Dels personligt men framförallt olycka för andra oskyldiga medtrafikanter...det tror jag vi alla är överens om.
Sen tror jag att ingen är så dum att man medvetet sätter sig bakom en ratt berusad. Det finns säkert en mängd orsaker som kan få en människa agera oförnuftigt...
Ingen av oss vet vad som inträffat den här midsommardagen...det är bara "Linkan" själv.
Kanske har han hamnat i gräl eller har det inträffat något annat.
Fortfarande vet vi inte om "Fredrik" är skyldig och jag tycker att vi skall sansa debatten tills vi vet vad som verkligen har hänt.
Det är mänskligt att fela...ha det i åtanke alla goda glada Djurgårdare
Sen tror jag att ingen är så dum att man medvetet sätter sig bakom en ratt berusad. Det finns säkert en mängd orsaker som kan få en människa agera oförnuftigt...
Ingen av oss vet vad som inträffat den här midsommardagen...det är bara "Linkan" själv.
Kanske har han hamnat i gräl eller har det inträffat något annat.
Fortfarande vet vi inte om "Fredrik" är skyldig och jag tycker att vi skall sansa debatten tills vi vet vad som verkligen har hänt.
Det är mänskligt att fela...ha det i åtanke alla goda glada Djurgårdare
1. Djurgårdens agerande
Det är inte en arbetsgivares uppgift att utdela sanktioner för gärningar som en arbetstagare begått utom tjänst. Kontroll och utdömande av sanktion kring överträdelser av våra straffrättsliga bestämmelser vilar i Sverige på ett rättsväsende. Det är detta rättsväsende som kommer avgöra frågan om Linkans skuld och eventuell sanktion. Djurgården ska inte börja leka polis, åklagare, domare och bödel - överlämna det till proffsen istället som dessutom redan håller i saken!
2. Linkans medverkan under säsongen
Att rättegång ska följa redan i höst enligt artikeln låter ovanligt tidigt, det är ju inte ovanligt att det kan dröja upp till ett år efter händelsen innan ett mål om rattfylla tas upp till prövning. Skulle tingsrättsdomen överklagas till Hovrätt så är det ytterligare 3-6 månader innan en lagakraftsvunnen dom avkunnas, det kan alltså bli så att hela säsongen är över för Djurgården innan det står klart om Linkan fälls eller inte. Det har gått en månad nu sedan händelsen och polisen har inte ens hunnit göra ett kompletterande förhör med Linkan...
Det är inte en arbetsgivares uppgift att utdela sanktioner för gärningar som en arbetstagare begått utom tjänst. Kontroll och utdömande av sanktion kring överträdelser av våra straffrättsliga bestämmelser vilar i Sverige på ett rättsväsende. Det är detta rättsväsende som kommer avgöra frågan om Linkans skuld och eventuell sanktion. Djurgården ska inte börja leka polis, åklagare, domare och bödel - överlämna det till proffsen istället som dessutom redan håller i saken!
2. Linkans medverkan under säsongen
Att rättegång ska följa redan i höst enligt artikeln låter ovanligt tidigt, det är ju inte ovanligt att det kan dröja upp till ett år efter händelsen innan ett mål om rattfylla tas upp till prövning. Skulle tingsrättsdomen överklagas till Hovrätt så är det ytterligare 3-6 månader innan en lagakraftsvunnen dom avkunnas, det kan alltså bli så att hela säsongen är över för Djurgården innan det står klart om Linkan fälls eller inte. Det har gått en månad nu sedan händelsen och polisen har inte ens hunnit göra ett kompletterande förhör med Linkan...
dif rules skrev:Okej nu har 40+:arna loggat in för att trakka ner en 17 åring. Nej precis...
.
Tracka ner?
Att komma in och börja kalla folk som stött DIF sen långt innan du var född (om du nu är 17) för medgångare är nog inte rätt sätt om man vill slippa bli "trackad".....
Att man inte vill särbehandla en hockeyspelare i ens eget lag har inget med medgång att göra, bara sunt förnuft.
-
Och då frågar jag mig, HUR KAN NI vara så säkra på något som en bedrövlig blaska skriver. De vrider och vänder på saker och ting tills dess att de fått en sjuhelvetes bra story.
Kan det inte vara så att Sir Linkan Bremberg hade en helt nykter medresenär i förarsittsen som dessa blaskor valt att helt plocka bort från storyn och endast riktat in sig på "kändisen" i detta läge.
Eller så kanske vittnet missat att föraren tagit en "pissepaus" ute i vägkanten/skogen en tid innan vittnet kom förbi. Det finns massor av hypoteser och vi kan bara gissa oss till vad som hände,
Kort och gott, Den anklagade är oskyldig tills dess att motsatsen visats. Visa den för mig, blaskor!
Kan det inte vara så att Sir Linkan Bremberg hade en helt nykter medresenär i förarsittsen som dessa blaskor valt att helt plocka bort från storyn och endast riktat in sig på "kändisen" i detta läge.
Eller så kanske vittnet missat att föraren tagit en "pissepaus" ute i vägkanten/skogen en tid innan vittnet kom förbi. Det finns massor av hypoteser och vi kan bara gissa oss till vad som hände,
Kort och gott, Den anklagade är oskyldig tills dess att motsatsen visats. Visa den för mig, blaskor!
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road