Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Jag hoppas bara att vi inte sitter här framåt vårkanten och repeterar "tänk om..." gällande målvaktsfrågan.
Tänk er final mot Solna. Vi ligger under med 0-2 i matcher p.g.a sviktande målvaktsspel (som hänt flera gånger i år). Får vi panik då och plockar in Gidlöf? Är det för sent då?
Tänk er final mot Solna. Vi ligger under med 0-2 i matcher p.g.a sviktande målvaktsspel (som hänt flera gånger i år). Får vi panik då och plockar in Gidlöf? Är det för sent då?
Säsongen 2024/25
Mig veterligen vet vi inte vad som står i detta ”avtal” som är en dubbelregistrering ? Alla parter har förklarat läget så istället för att skapa mer kaos, köp läget och stötta Hävelid! Tror det sista laget behöver är massa tjafs runtomkring…JanneDIF skrev: ↑2025-03-13 18:29:16 Orkar inte skriva ett helt blogginlägg för detta men mejlade och frågade Tjomme om hur det kommer sig att Gidlöf blir kvar trots gällande avtal och dubbelregistrering. Fick följande som svar:
Hejsan Janne
Vi har inte valt något, Marcus är back-up till dom övriga 2 målvakterna så han finns tillgänglig.
Sen är det lite mer komplicerat när DIF redan har 2 målvakter som man vunnit serien med att ta in Gidlöf. Kan skapa bekymmer och sprida oro hos Hävelid/Andrén vilken inte vore bra i detta läge. Lita på dom man har, händer det något (skada eller sjukdom) så är Marcus registrerad för DIF.
Med vänlig hälsning,
Thomas Johansson
GM Leksands IF
Säsongen 2024/25
Faktiskt detta, om man läser mellan raderna så lugnar det mig. Tjomme, precis som Wiken, vill inte såga våra målvakter... Diplomati.JanneDIF skrev: ↑2025-03-13 18:29:16 Orkar inte skriva ett helt blogginlägg för detta men mejlade och frågade Tjomme om hur det kommer sig att Gidlöf blir kvar trots gällande avtal och dubbelregistrering. Fick följande som svar:
Hejsan Janne
Vi har inte valt något, Marcus är back-up till dom övriga 2 målvakterna så han finns tillgänglig.
Sen är det lite mer komplicerat när DIF redan har 2 målvakter som man vunnit serien med att ta in Gidlöf. Kan skapa bekymmer och sprida oro hos Hävelid/Andrén vilken inte vore bra i detta läge. Lita på dom man har, händer det något (skada eller sjukdom) så är Marcus registrerad för DIF.
Med vänlig hälsning,
Thomas Johansson
GM Leksands IF
Tack för posten!
-
Säsongen 2024/25
Det här lugnade mig lite.JanneDIF skrev: ↑2025-03-13 18:29:16 Orkar inte skriva ett helt blogginlägg för detta men mejlade och frågade Tjomme om hur det kommer sig att Gidlöf blir kvar trots gällande avtal och dubbelregistrering. Fick följande som svar:
Hejsan Janne
Med vänlig hälsning,
Thomas Johansson
GM Leksands IF
Lägger man samman Wikegårds uppdatering plus detta så är det Hävelids (framförallt) plats att förlora.
Gidlöf kommer förmodligen komma det minsta vi börjar darra. Och det om något borde vara tändvätska för Hävelid.
Båda sportcheferna skyddar sina verksamheter/målvakter utåt i media men snacket mellan honom och Wiken är annat, tror jag.
Säsongen 2024/25
Fina domare som låter utespelare ta bort en målvakt utan åtgärd
Säsongen 2024/25
Råtta - Löven 3-4
SSK - Kalmar 2-4
IKO - BIK 1-4
Undviker att tippa våran kvart på grund av jinx. Kalmar står för kvartens skräll. Råtta är överskattat.
SSK - Kalmar 2-4
IKO - BIK 1-4
Undviker att tippa våran kvart på grund av jinx. Kalmar står för kvartens skräll. Råtta är överskattat.
Säsongen 2024/25
Det vore en större skräll om Mora slog oss än om Kalmar slog SSK, så indirekt har du redan tippat vår serie...

Säsongen 2024/25
Bara jag som tycker vi ska damma av dom röda tröjorna i detta slutspel? Dom är så grymt mäktiga jämfört med dom blåa och det skulle säkert ge en nytändning till spelarna!
Säsongen 2024/25
I Shl-kvalet, är det Modo man vill spela i samma serie som sett till sportsligt perspektiv?
(Tänkte att man vill ha kvar Modo om vi går upp, och mer om vi skulle bli kvar i HA)
(Tänkte att man vill ha kvar Modo om vi går upp, och mer om vi skulle bli kvar i HA)
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Jag tror på att inte ändra något alls.
Låt de röda tröjorna vila i 2010, som ett bitterljuvt men framförallt oerhört fint minne om säsongen som bara med någon millimeter slank ur händerna.
Vilket lag, vilket lir, vilken tyngd. Kärnans sista chans som aldrig blev. #16, #9, #10, 19, 20, 4, 17. Och framförallt klackens crowning achievement. Inga jävla telefoner, bara kontrollerat kaos. Oj vad jag saknar det
Säg den glädje som varar
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Självklart vill man att HV åker ur om vi går upp. Och att HV stannar kvar om vi inte går upp.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
Eller vad sägs om Gidelöf? Eller är han bannlyst nu då han inte startar mot Mora..
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Ut med Modo. Tröttaste jävla fansen med håglöst trummande och glesa läktare och importer till bredden med muppiga namn. Bortamatch i Övik en tisdag är alltid skip. Plus att vi kan plocka hem Bernhardt.Mattias_87 skrev: ↑2025-03-14 09:30:27Självklart vill man att HV åker ur om vi går upp. Och att HV stannar kvar om vi inte går upp.
Säg den glädje som varar
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Han får inte hoppa in under pågående match vet duJiWe skrev: ↑2025-03-14 09:33:13Eller vad sägs om Gidelöf? Eller är han bannlyst nu då han inte startar mot Mora..
Säg den glädje som varar
-
Säsongen 2024/25
Om vi går upp spelar det mindre roll för mig faktiskt, vem som blir kvar i SHL.
Skulle vi inte klara det nu så tar jag hellre ner Modo. HV71 är bland de rikaste klubbarna i Sverige och de kan utan problem göra en likadan satsning igen, utan fallskärmen. Även om Modo har pengar så är det inte alls i samma utsträckning.