pekka21 skrev:Jag kan absolut inte förstå hur man kan vilja ha sin bästa tekare som back och som dessutom skulle agera rundningsmärke, tycker ni inte som förespråkar Falk som back att vi har tillräckligt med rundningsmärken?
Otto och Eklund hade bättre tekningsstatistik föregående säsong.
Om - jag säger om - Ekman värvas - vem ska sitta på bänken?
Anger, Figren, Dick, Engqvist alternativt Tim E?
Eller ska någon av:
Anger, Tim E eller Engqvist bli ny back?
Engqvist ska absolut inte bänkas. Han har förtjänat en plats i laget bland dem tre första kedjorna efter att ha kämpat i fjärde-kedjan i två år eller vad det nu är.
Att han fick debutera i Tre kronor också som nittonåring är ett tecken på hur bra han kan bli. Inte bara att han fick debutera utan också spela center i första kedjan med spelare som Martin Thörnberg.
pekka21 skrev:Jag kan absolut inte förstå hur man kan vilja ha sin bästa tekare som back och som dessutom skulle agera rundningsmärke, tycker ni inte som förespråkar Falk som back att vi har tillräckligt med rundningsmärken?
Otto och Eklund hade bättre tekningsstatistik föregående säsong.
Om - jag säger om - Ekman värvas - vem ska sitta på bänken?
Anger, Figren, Dick, Engqvist alternativt Tim E?
Eller ska någon av:
Anger, Tim E eller Engqvist bli ny back?
Engqvist ska absolut inte bänkas. Han har förtjänat en plats i laget bland dem tre första kedjorna efter att ha kämpat i fjärde-kedjan i två år eller vad det nu är.
Att han fick debutera i Tre kronor också som nittonåring är ett tecken på hur bra han kan bli. Inte bara att han fick debutera utan också spela center i första kedjan med spelare som Martin Thörnberg.
Nej, att sätta Andreas som back vore synd. Han har utvecklats enormt de senaste åren och kommer definitivt bli en fullgod ersättare till Falk när han lägger av. Tror inte alls det är någon bra idé att sätta någon annan forward som back heller, speciellt inte när backbesättningen ser ut som den gör. Skippa Ekman och in med en rikigt grym back i stället!
Emil svelander skrev:Falk bör ej användas som back i power play. Han var spelskicklig och hade ett rungande slagskott. Väldigt olämpad för blålinjen i PP.
Tyvärr så tror vissa för mycket på Falk på detta forum, hans bästa dagar är räknade. Förra säsongen märktes det vid flertalet tillfällen att han tyvärr inte hänger med längre.
Falk var en stor tillgång för DIF nu spelar han nog tyvärr på övertid, och jag säger tyvärr då han alltid varit en favorit i DIF-tröjan men även redan när han hade Huddinge tröjan på sig såg man att han var en stor talang!
Emil svelander skrev:Falk bör ej användas som back i power play. Han var spelskicklig och hade ett rungande slagskott. Väldigt olämpad för blålinjen i PP.
Tyvärr så tror vissa för mycket på Falk på detta forum, hans bästa dagar är räknade. Förra säsongen märktes det vid flertalet tillfällen att han tyvärr inte hänger med längre.
Falk var en stor tillgång för DIF nu spelar han nog tyvärr på övertid, och jag säger tyvärr då han alltid varit en favorit i DIF-tröjan men även redan när han hade Huddinge tröjan på sig såg man att han var en stor talang!
Konstigt, eftersom varje match Falken inte var med fick vi spö... Yeye!
Vad truppen behöver är en smidig, puckskicklig tvåvägsback, Falken är inte det. Han är livsviktig som defensiv center men som back är han inte duglig, inte som backbesättningen ser ut idag. Hade vi haft Angell, Jonson, Ossi eller Tjärnqvist istället för Edvin... Näe, inte ens då skulle jag sätta falk på backen. Det finns juniorer som kan göra det jobbet bättre.
DIF_Soldier skrev:Vad truppen behöver är en smidig, puckskicklig tvåvägsback, Falken är inte det. Han är livsviktig som defensiv center men som back är han inte duglig, inte som backbesättningen ser ut idag. Hade vi haft Angell, Jonson, Ossi eller Tjärnqvist istället för Edvin... Näe, inte ens då skulle jag sätta falk på backen. Det finns juniorer som kan göra det jobbet bättre.
Det som oroar mej mest inför kommade säsong är att marcus ragnarsson en av våra nyckelbackar på de senaste säsongerna i allsvanska har haft 06/07 -19 och 07/08 -1, det räcker inte om man ska vara back i es till och med Niklas Andersson hade bättre plus minus statistik
tMy skrev:Det som oroar mej mest inför kommade säsong är att marcus ragnarsson en av våra nyckelbackar på de senaste säsongerna i allsvanska har haft 06/07 -19 och 07/08 -1, det räcker inte om man ska vara back i es till och med Niklas Andersson hade bättre plus minus statistik
Jämför Ragnarssons lag och istid med Anderssons. Är en skillnad det...
tMy skrev:Det som oroar mej mest inför kommade säsong är att marcus ragnarsson en av våra nyckelbackar på de senaste säsongerna i allsvanska har haft 06/07 -19 och 07/08 -1, det räcker inte om man ska vara back i es till och med Niklas Andersson hade bättre plus minus statistik
Jämför Ragnarssons lag och istid med Anderssons. Är en skillnad det...
Med tanke på hur många matcher per säsong Ragnarsson spelat de senaste säsongerna är det faktiskt oroväckande.
Wallin är inte riktigt den backen vi behöver. Vi behöver en som kan styra i power play och få in en del kassar Men man ska inte klaga på wallin men tvivlar på att vi kommer få se honom i DIF tröjan