Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Kräver en förklaring. Har Wikegård inte klargjort att Gidlöf är solklara etta om han kommer? Har han snackat om någon idiotisk testperiod med Hävelid först?
Måste det fejkas så gör det. Säg att Andrén ser hämmad ut på träning. Gör vafan som helst. Den feta rackaren däruppe med gatstenarna ska bara hålla käften. Fullständigt ointresserad av hans åsikt över våran målvaktssida. Ett avtal är ett avtal!
Måste det fejkas så gör det. Säg att Andrén ser hämmad ut på träning. Gör vafan som helst. Den feta rackaren däruppe med gatstenarna ska bara hålla käften. Fullständigt ointresserad av hans åsikt över våran målvaktssida. Ett avtal är ett avtal!
Säsongen 2024/25
Totalt meningslöst det här med dubbelregistrering när man ändå aldrig kan nyttja det.
Säsongen 2024/25
Som sagt, frågan är vem som är "boven" i dramat här.
Är det Tjomme som "backtrackat" p.g.a kritik från bajen/leksandsfans? I så fall har han permanent skadat sitt rykte och ingen kommer vilja ha överenskommelser med honom igen.
Är det målvakts-Micce som sätter sig på tvären p.g.a ego eller nån felplacerad "snällhet" mot målvakterna vi har? Och Wikegård vill inte gå emot sin gamla polare?
Tyvärr tror jag att det är det sista vi hör om det...
Är det Tjomme som "backtrackat" p.g.a kritik från bajen/leksandsfans? I så fall har han permanent skadat sitt rykte och ingen kommer vilja ha överenskommelser med honom igen.
Är det målvakts-Micce som sätter sig på tvären p.g.a ego eller nån felplacerad "snällhet" mot målvakterna vi har? Och Wikegård vill inte gå emot sin gamla polare?
Tyvärr tror jag att det är det sista vi hör om det...
-
Säsongen 2024/25
Absolut, hade varit guld att få in honom i träningen imorgon. Lära känna, samt ta nån match mot Mora.Art Vandelay skrev: ↑2025-03-13 11:28:21 Hur enkelt är det att kasta in en ny målvakt mitt i brinnande slutspel som dessutom är väldigt ung? Ingen i laget har tidigare spelat med honom och bara för att han har bra siffror på papperet innebär det inte att backarna automatiskt skulle känna sig trygga med honom. Hugo har varit med hela säsongen och är inkörd i systemet. Visst han har gjort många halvdana insatser men så jävla dålig är han inte som vissa vill få det till.
Men med Tjommes uttalande. Vad som är bra för oss etc etc.
Så är det han och Leksands ledning. Med största sannolikhet, som "ändrar spelreglerna "!
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-03-13 11:36:28, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 2024/25
Lovar att vi vinner serien över Mora med Andrén i kassen… så alla kan sitta lugnt i båten och låta Gidlöf va i den föreningen han tillhör från början. Han lär komma när det blir aktuellt.
Säsongen 2024/25
Med sådan här turbulens om en målvakt som ev ska in så tror jag det stör truppen mera än tillför
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Nu tror jag förvisso vi skulle ta oss vidare i kvarten mot Mora även med tomt mål så jag får ingen stress över detta besked. Någon som sitter på Wikens mejladress? Skulle vilja få tag i honom för att reda ut detta och eventuellt få med det på min blogg.
-
Säsongen 2024/25
Det kommer krävas att vi gör 5-6 mål i matcherna, gör vi inte det så kan nog Mora vinna 1-2 matcher beroende på vem vi ställer i kassen.
Säsongen 2024/25
Nej, så dålig är Andrén inte att det kommer behövs….Mot Mora gör det ingen skillnad vem som står.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-13 12:15:35Det kommer krävas att vi gör 5-6 mål i matcherna, gör vi inte det så kan nog Mora vinna 1-2 matcher beroende på vem vi ställer i kassen.
-
Säsongen 2024/25
Vad heter bloggen?
Mejla han istället thomas.johansson@leksandsif.se .
15/2 kommunicerades detta ut:
"Djurgården är nu tillsammans med Leksand överens om en lösning där Gidlöf kommer att finnas TILLGÄNGLIG efter att Dalalaget AVSLUTAT sin säsong.
– Marcus är en väldigt talangfull och ambitiös målvakt. Han har redan fått ett stort förtroende i flera sammanhang, med spel i både JVM och SHL. Vi är tacksamma för att Leksand ger oss den här möjligheten och för ett bra samarbete, kommenterar Djurgårdens sportsligt ansvarige Niklas Wikegård"
Fråga gärna när han blev ansvarig för vår målvakts situation. Samt vad som är bäst för oss?
Ca 4 veckor senare!
"Nu kommer Thomas Johansson, general manager för Leksand, med klubbens ställningstagande.
– Djurgården har två målvakter, om det blir aktuellt att de behöver en till målvakt får vi ta en ny dialog. Egentligen skulle Mackan till Almtuna, men de tog en annan målvakt i februari. Han kommer träna med juniorlaget i dag."
Läser gärna svaret på bloggen!
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-03-13 12:40:16, redigerad totalt 5 gång.
-
Säsongen 2024/25
Jag är väl sådär gällande Mora.Nypovich skrev: ↑2025-03-13 12:23:35Nej, så dålig är Andrén inte att det kommer behövs….Mot Mora gör det ingen skillnad vem som står.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-13 12:15:35Det kommer krävas att vi gör 5-6 mål i matcherna, gör vi inte det så kan nog Mora vinna 1-2 matcher beroende på vem vi ställer i kassen.
Det är inte alls samma lag som ifjol, det kan nog alla skriva under på.
Men vi har spelat mot Karlskoga (Kvart), Björklöven (Semi), Modo (Final), Björklöven (Kvart), Mora (Semi), Brynäs (Final) hittils i slutspelet sedan degraderingen.
Jag placerar nog Mora bättre än Karlskoga första året och Löven ifjol. Så altså den bästa kvartsfinalmotståndaren, och då har vi ändå valt det själva.
Sen är ju vi också bättre så det kanske inte säger mycket.
Men om vi hamnar i ett läge där vi inte sätter chanserna så hänger det på målvaktsspelet och då kan de vinna 2. Helt säker på detta.
Oskarshamn var ruggigt dominanta igår, men förvaltade inte sina chanser och den gick till OT, egentligen helt i onödan.
-
Säsongen 2024/25
Deras säsong är ju inte slut? J20 spelar och han får spela där så.Osten östlund skrev: ↑2025-03-13 12:29:17Vad heter bloggen?
Mejla han istället thomas.johansson@leksandsif.se .
15/2 kommunicerades detta ut:
"Djurgården är nu tillsammans med Leksand överens om en lösning där Gidlöf kommer att finnas TILLGÄNGLIG efter att Dalalaget AVSLUTAT sin säsong.
– Marcus är en väldigt talangfull och ambitiös målvakt. Han har redan fått ett stort förtroende i flera sammanhang, med spel i både JVM och SHL. Vi är tacksamma för att Leksand ger oss den här möjligheten och för ett bra samarbete, kommenterar Djurgårdens sportsligt ansvarige Niklas Wikegård"
Fråga gärna när han blev ansvarig för vår målvakts situation. Samt vad som är bäst för oss?
Ca 4 veckor senare!
"Nu kommer Thomas Johansson, general manager för Leksand, med klubbens ställningstagande.
– Djurgården har två målvakter, om det blir aktuellt att de behöver en till målvakt får vi ta en ny dialog. Egentligen skulle Mackan till Almtuna, men de tog en annan målvakt i februari. Han kommer träna med juniorlaget i dag."
Läser gärna svaret på bloggen!
Säsongen 2024/25
Nope , helt orimligt i mina ögon. Då hade vi inte ens behövt gå ut med att vi registrerat Gidlöf. Det blir ju mer nån sorts backup i kulisserna. Klantigt i mina ögonGalning1998 skrev: ↑2025-03-13 10:34:51Fullt rimligt dock. Köper Leksands resonemang fullt ut. Vi hade varit galna om det var omvända rollerRolv skrev: ↑2025-03-13 10:29:48 Ingen Gidlöf då…
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share
Säsongen 2024/25
Har Leksands J20-lag åkt ur än?
Säsongen 2024/25
Mora är inte bättre än varken löven eller karlskoga sist vi mötte dom i slutspel…. Dom har tappat all sin spets i stort sett och kommer inte bli något Andrén inte kan hantera.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-13 12:30:18Jag är väl sådär gällande Mora.Nypovich skrev: ↑2025-03-13 12:23:35Nej, så dålig är Andrén inte att det kommer behövs….Mot Mora gör det ingen skillnad vem som står.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-13 12:15:35Det kommer krävas att vi gör 5-6 mål i matcherna, gör vi inte det så kan nog Mora vinna 1-2 matcher beroende på vem vi ställer i kassen.
Det är inte alls samma lag som ifjol, det kan nog alla skriva under på.
Men vi har spelat mot Karlskoga (Kvart), Björklöven (Semi), Modo (Final), Björklöven (Kvart), Mora (Semi), Brynäs (Final) hittils i slutspelet sedan degraderingen.
Jag placerar nog Mora bättre än Karlskoga första året och Löven ifjol. Så altså den bästa kvartsfinalmotståndaren, och då har vi ändå valt det själva.
Sen är ju vi också bättre så det kanske inte säger mycket.
Men om vi hamnar i ett läge där vi inte sätter chanserna så hänger det på målvaktsspelet och då kan de vinna 2. Helt säker på detta.
Oskarshamn var ruggigt dominanta igår, men förvaltade inte sina chanser och den gick till OT, egentligen helt i onödan.