Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

"Och nu när Leksand snöpligt och abrupt har spelat färdigt vänder sig Djurgården till SHL-klubben – för att få in en målvaktsförstärkning"
https://hockeynews.se/nyheter/leksand-u ... med-gidlof

PLUS artikel

Edit. Tvåa på pucken.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-03-12 10:56:22, redigerad totalt 2 gång.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Enligt hockeynews vill DIF(och Micce) ha in Gidlöf till slutet på veckan. Kontakt med Leksand ska tas!
Svanken

Säsongen 2024/25

Inlägg av Svanken »

JiWe skrev: 2025-03-12 09:24:11 Mycket surr om Andrén men det är ju inte som att han är tänkt att starta i slutspelet ändå. Och jag tror ju inte man kommer alternera vidare heller. Hävelid tog oss till en serieseger och det skulle förvåna om han inte startar på söndag.

Sen tycker jag, givet att han är fräsch och sugen, att Gidlöf börjar köra med oss för att vara redo om/när det behövs. Kanske kan ställas i match 3-4 eller så beroende på hur det går för att komma in i det lite även i match. Är han sen bättre så kommer han få förtroendet framåt.

Tror helt enkelt inte att man ”offrar” Hävelid utan anledning så att säga. För så jävla usel är han ju inte som det tycks fastställt här och på andra ställen.
OM han är bättre? Vi vet ju redan att han är ett par nivåer bättre än de målvakter vi har! Om han vill och är redo ska han stå så många matcher han kan!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Mycket skönt om jag har fel. Åtminstone sätta Andrén på läktaren.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

"Hur mycket har du att säga till om var du vill spela?
– Det blir mer ett beslut där ”Tjomme” och min agent är involverad. Sen får de väl höra vad jag känner, men de har rätt bra koll.

Gidlöf är även draftad av New York Islanders, men huruvida de har något att säga till om är oklart.

– Jag tror inte det, det var ett tag sedan jag pratade med dem. Jag har ju inget avtal. De får säga vad de tycker, men jag tror inte de har något att bestämma om.

För Leksands J20 återstår två matcher av grundserien. Hemma mot Färjestad, och hemma mot just Djurgården (16 mars)."

https://hockeysverige.se/hockeyallsvens ... gen-i-dif/
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Jaa alltså det som jämför våra målvakter med Gidlöf har inte riktigt grepp om skillnaden här tror jag.

Tänk er Tomasek i Färjestad mot typ Arvid Costmar. Inget fel på Arvid, han gör sitt bästa och sliter på, men nu pratar vi yttersta klass i en liga upp. Dessutom står Gidlöf i ett ganska svagt SHL-lag. Tänk er honom en liga ner med ett av de bästa försvarsspelen....

Alltså sorry, men det här är en ickediskussion. Vi har flax att han är så satans ung så det här går att lösa. Ingen hade såklart sagt nej till Lasse Johansson i Frölunda . Det här är likvärdigt.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Skulle ju vara knasigt om Gidlöf blir registrerad hos oss men är tänkt att hamna i J20 istället. Då har man ju gjort ett dumt val.
Avskaffa tre mot tre.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

"– Tror att alla får vakna först.Det var en ordentlig smäll för Leksand i går, så vi får ha lite bollsinne idag, säger Djurgårdens general manager Niklas Wikegård."

Förståeligt och snyggt av Niklas.
Men utöver att han väntar lite så tror jag inte på det där att man inte ens frågat Marcus.

Wikegård känns smartare än så, och har förmodligen kollat läget redan innan registreringen, om han skulle vara sugen att komma hit eller ej. Speciellt med tanke på hur utfallet blev med Myrenberg ifjol.
Appropå att skydda sina målvakter. Vore otroligt märkligt om deras målvaktstränare sa i media att Gidlöf är väldigt positiv att komma till Djurgården när de spelat färdigt.
JiWe

Säsongen 2024/25

Inlägg av JiWe »

Svanken skrev: 2025-03-12 11:06:54
JiWe skrev: 2025-03-12 09:24:11 Mycket surr om Andrén men det är ju inte som att han är tänkt att starta i slutspelet ändå. Och jag tror ju inte man kommer alternera vidare heller. Hävelid tog oss till en serieseger och det skulle förvåna om han inte startar på söndag.

Sen tycker jag, givet att han är fräsch och sugen, att Gidlöf börjar köra med oss för att vara redo om/när det behövs. Kanske kan ställas i match 3-4 eller så beroende på hur det går för att komma in i det lite även i match. Är han sen bättre så kommer han få förtroendet framåt.

Tror helt enkelt inte att man ”offrar” Hävelid utan anledning så att säga. För så jävla usel är han ju inte som det tycks fastställt här och på andra ställen.
OM han är bättre? Vi vet ju redan att han är ett par nivåer bättre än de målvakter vi har! Om han vill och är redo ska han stå så många matcher han kan!
Bättre är han alldeles säkert men vidhåller att jag tror man ställer Hävelid i kassen från start. Och därefter får man utvärdera allt eftersom. Håller Hävelid en hög nivå så finns ingen anledning att plocka av honom bara för att. Därav får Gidlöf komma in när det blir läge - typ ett par matcher in. Det scenariot kan jag iaf se framför mig. Men visst, inte mig emot om Gidlöf står direkt men det tror jag som sagt inte är aktuellt just nu.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 2024/25

Inlägg av crike »

Gissar att vi säger till Gidlöf att vi vill ge Hävelid chansen till att börja med och då komer Gidlöf välja J20 före att öppna båsdörren några matcher innan hans chans kommer.

Ska sägas att han kan ju alltid hämtas in senare.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

crike skrev: 2025-03-12 12:19:35 Gissar att vi säger till Gidlöf att vi vill ge Hävelid chansen till att börja med och då komer Gidlöf välja J20 före att öppna båsdörren några matcher innan hans chans kommer.

Tror med Hävelid står på söndag. Är match varannan dag, så nästa vecka får Gidlöf lira. Om detta höjer Hävelid ännu mer, saå han blir omöjlig att peta. Bra, för mig kan Munther stå. Bara vi går upp!
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2025-03-12 12:34:19
crike skrev: 2025-03-12 12:19:35 Gissar att vi säger till Gidlöf att vi vill ge Hävelid chansen till att börja med och då komer Gidlöf välja J20 före att öppna båsdörren några matcher innan hans chans kommer.

Tror med Hävelid står på söndag. Är match varannan dag, så nästa vecka får Gidlöf lira. Om detta höjer Hävelid ännu mer, saå han blir omöjlig att peta. Bra, för mig kan Munther stå. Bara vi går upp!
Händer ju typ inte att man roterar målvakt i slutspel om det inte går dåligt.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

dr111DIF skrev: 2025-03-12 12:50:20
Osten östlund skrev: 2025-03-12 12:34:19

Händer ju typ inte att man roterar målvakt i slutspel om det inte går dåligt.
Match varannan dag, kan bli tufft med ork!?
Skriv svar