Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

Manijock skrev: 2025-03-11 22:13:41 Det finns absolut ingenting att hålla på. Vi har med dagens regelverk möjlighet att få in en av landets bästa målvakter. Hade vi suttit på två skapliga keeprar hade det varit idiotiskt att säga nej. Nu sitter vi på en svag och en halv-svag. Alla potentiella motståndare har det bättre ställt undantaget typ Nybro. Det vore ingenting annat än huvudlös dårskap att inte nyttja detta från Wikegård och Kimby. Om det så skulle "krävas" en vit lögn om att Andrén har en känning....

Vi ska vinna den här skiten. Inte ha dåligt samvete för att vi nyttjar ett märkligt regelverk.
Andra gången på typ 2 dagar jag helt och hållet instämmer och håller med dig, först laguppställningen till slutspelet och nu den har pricksäkra beskrivningen av Gidlöf-situationen. Har grisar börjat flyga?
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

Lyssnade på sanny/Svensson och de surrade om att dem redan tryckt slutspelsreklam på isen i Leksand. Om det stämmer är det årets Jinx :lol:
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Svanken

Säsongen 2024/25

Inlägg av Svanken »

klintan85 skrev: 2025-03-11 22:19:08 Har svårt att se att de väljer Gidlöf före Hävelid.
Då lär vi nog inte få se Gidlöf här heller. Han borde ju inte vara jättesugen att åka till Stockholm och sen sitta på bänken.

Märkligt om man väljer Hävelid före! Tänker du att de anser Hugos utvecklingskurva är viktigare än uppflyttning?
Döden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Döden »

klintan85 skrev: 2025-03-11 22:19:08 Har svårt att se att de väljer Gidlöf före Hävelid.
Du är Mr positiv, men SVÅRT att se?? Börjar tro att du trollar
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Praetori skrev: 2025-03-11 23:00:36
DIF_Soldier skrev: 2025-03-11 22:44:56 Om vi har gnällt på otur föregående säsonger, så var det här en jävla skänk från ovan. Nya Turgården?

Frågan är hur man faktiskt resonerar internt - tror ni att man "vågar" spela honom före Andrén?
Det är väldigt enkelt. Låt den som presterar bäst på träningar och match få förtroende. Det är ingen på den här nivån som tycker det är konstigt utan det är snarare normalfall att det tävlas även i det här skedet av säsongen.
Lite speciellt i detta fall eftersom han är dubbelreggad och inte inlånad på samma sätt Filip och Mattias.

Men jag håller med.

Tycker att han borde börja träna med oss redan om några dagar (efter att ha smält säsongen med Leksand) för att lära känna killarna och vårat spel, och då vara redo när han väl ska spela.
Sen kanske han inte får en minut, so be it, men han borde definitivt komma hit.
Jag minns inte hur vi gjorde med Myrenberg första året, men jag tror att han var nere till träningarna redan innan Lindbom skadade sig(?)
niz

Säsongen 2024/25

Inlägg av niz »

Alltså jag är inte så säker. I uppdateringen trycker Wikegård på att vi inte kommer börja ändra saker nu bara för att det är slutspel utan fortsätta med det som tagit oss hit. Borde väl även gälla målvaktssituationen.

Och faktum(?) är att om man tar in en ny gubbe kan man ändra kemin i hela gruppen vilket kan ta lång tid att bygga upp igen.

Jag tror ledarna fick lite jobbigt att Leksands slutspel tog slut igår.
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Andrén kommer säkert tycka att det är superjobbigt och sura ur. Men vem fan bryr sig i det här skedet? Han gör sina sista veckor här. Han har producerat noll och ingenting tidigare. Han är inte i sits att ens yttra sig. Sen är jag också orolig att Micce sätter personliga relationer först. Det är det enda orosmolnet. Fullständigt övertygad om att Wikegård/Kimby jublar lika mycket som vi.

Hävelid har inte heller stått på huvudet den här säsongen. Har är inte i en sits där han bör kunna sura ut. Är man någorlunda självkritisk och ödmjuk så köper man att man höjer konkurrensen även på målvaktssidan. Även med tanke på målvakters i grunden egocentriska inställning. Hade förstått om han hade legat topp 3 i målvaktsligan och storspelat. Om Aik gjort detta när de redan har Brattström efter denna säsongen. Vi har för tusan målvakter som knappt kvalat in i typ topp 15....

Sätt Gidlöf i bilen nu.
Galning1998

Säsongen 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

Grattis på födelsedagen Djurgården
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Manijock skrev: 2025-03-12 07:18:32 Andrén kommer säkert tycka att det är superjobbigt och sura ur. Men vem fan bryr sig i det här skedet? Han gör sina sista veckor här. Han har producerat noll och ingenting tidigare. Han är inte i sits att ens yttra sig. Sen är jag också orolig att Micce sätter personliga relationer först. Det är det enda orosmolnet. Fullständigt övertygad om att Wikegård/Kimby jublar lika mycket som vi.

Hävelid har inte heller stått på huvudet den här säsongen. Har är inte i en sits där han bör kunna sura ut. Är man någorlunda självkritisk och ödmjuk så köper man att man höjer konkurrensen även på målvaktssidan. Även med tanke på målvakters i grunden egocentriska inställning. Hade förstått om han hade legat topp 3 i målvaktsligan och storspelat. Om Aik gjort detta när de redan har Brattström efter denna säsongen. Vi har för tusan målvakter som knappt kvalat in i typ topp 15....

Sätt Gidlöf i bilen nu.
Om vi bortser ifrån det sportsliga. Så tycker jag Andren verkar vara en genuin människa. Har ej sett honom klaga utåt en enda gång. Han har accepterat sin roll, samt ej erbjuden nytt kontrakt. Nyss fått barn.

Match varannan dag, så behöver 2 slipsar som kan turas om nu i början iallafall.

Är mest orolig för Micce andreasson, skulle lika gärna kunna vara en präst/pastor. Övertyga Wiken med sitt "halleluja snack". Att Gidlöf ej behövs!

Givetvis Gidlöf med, att han accepterar. Samt antar utmaningen. Utan något tjafs!

#sättgidlöfibilennu#
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Har Leksand åkt ut än?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2025-03-12 07:18:32 Andrén kommer säkert tycka att det är superjobbigt och sura ur. Men vem fan bryr sig i det här skedet? Han gör sina sista veckor här. Han har producerat noll och ingenting tidigare. Han är inte i sits att ens yttra sig. Sen är jag också orolig att Micce sätter personliga relationer först. Det är det enda orosmolnet. Fullständigt övertygad om att Wikegård/Kimby jublar lika mycket som vi.

Sätt Gidlöf i bilen nu.
Som att vi skulle tacka nej till en förstacenter för att vi redan har någon som spelar där just nu.

Inget läge att vara schysst - bästa tillgängliga spelare ska spela, punkt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
JiWe

Säsongen 2024/25

Inlägg av JiWe »

Mycket surr om Andrén men det är ju inte som att han är tänkt att starta i slutspelet ändå. Och jag tror ju inte man kommer alternera vidare heller. Hävelid tog oss till en serieseger och det skulle förvåna om han inte startar på söndag.

Sen tycker jag, givet att han är fräsch och sugen, att Gidlöf börjar köra med oss för att vara redo om/när det behövs. Kanske kan ställas i match 3-4 eller så beroende på hur det går för att komma in i det lite även i match. Är han sen bättre så kommer han få förtroendet framåt.

Tror helt enkelt inte att man ”offrar” Hävelid utan anledning så att säga. För så jävla usel är han ju inte som det tycks fastställt här och på andra ställen.
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 2024/25

Inlägg av supreme »

Kan ju också vara så att man vill ge Gidlöf lite extra tid att smälta det som varit. Hävelid kommer klara av kvartsfinalen utan problem om bara resten av laget också kommer upp i nivå. Det kanske räcker om Gidlöf kallas in mellan kvart och semi? I den bästa av världar förlorar vi inte mer än 1 match i kvarten och är då klara 24/3 och semifinalen drar igång 31/3.
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2025-03-12 09:17:04

Sätt Gidlöf i bilen nu.
Som att vi skulle tacka nej till en förstacenter för att vi redan har någon som spelar där just nu.

Ja alltså en stor positionsspelande målvakt tror jag är idealiskt för det försvar vi spelar där vi mest släpper skott utifrån. Puckar som seglar in över axlarna frön blå är ett minne blott.

Tyvärr tror jag som sagt att Micce kommer prioritera våra egna målvakter. Hävelid kommer starta första matchen vad som än händer och vid det laget kanske Gidlöf har ruttnat.
JiWe

Säsongen 2024/25

Inlägg av JiWe »

dr111DIF skrev: 2025-03-12 09:46:54
Jim Morrison skrev: 2025-03-12 09:17:04

Sätt Gidlöf i bilen nu.

Ja alltså en stor positionsspelande målvakt tror jag är idealiskt för det försvar vi spelar där vi mest släpper skott utifrån. Puckar som seglar in över axlarna frön blå är ett minne blott.

Tyvärr tror jag som sagt att Micce kommer prioritera våra egna målvakter. Hävelid kommer starta första matchen vad som än händer och vid det laget kanske Gidlöf har ruttnat.
Äsch, vad fan, om Gidlöf ruttnat till på söndag pga nån förväntan om att garanterat starta hos oss så kanske det är lika bra att köra j-20 slutspel med polarna i Leksand.

Han ska väl ändå nånstans bevisa sig också - vara mentalt & fysiskt redo samt iaf kört ett par pass med laget.
Skriv svar