Hoppas och tror du skojar, även om jag håller med dig om att det börjar bli dyrt. Men nu har vi ju fått Hovet som vi ville bara bita ihop! Ca: 450:-(st) i månaden är DIF värda minst!Rocker skrev:Från att pröjsa 3 600 för två sittplatser ska jag vara redo att punga ut 10 400 för samma platser... hutlöst! Jag kommer köpa säsongskort i klacken och jag tänker fan sitta på min plats! Flytta på mig om du kan!Diffe89 skrev:Folk som tänker sitta i klacken (och på "sina platser) kommer jag fan inte att acceptera i år. Det räckte med ifjol när det ibland kom någon ensam gubbe som sade "det här är min plats". Jag tror nog att en del sittplatsfolk flyttar till klacken dels p.g.a. av priset men även för att de fått suget tillbaka. Förhoppningsvis kan de "offra" sig att stå upp och sjunga i utbyte mot billigare säsongskort än på sittplats128 skrev:Frågan är väl om detta är positivt eller negativt för stämningen i klacken... Är ju inte bra med massa sittplatsare som tar upp platser i kanterna! Aja, man kan alltid hoppas på det bästa.Diffe89 skrev:EDIT: Svelander: Jag tror flera kommer att göra samma sak i år. Höjningen av de vanliga säsongskorten kommer nog rendera i att fler istället väljer klacken (p.g.a. priset) och att vi därigenom får en större klack.
Säsongskort 2008/09
Varför finns det inte en familjesektion på hovet? Alltså en riktig där man kan köpa dem billigaste biljetterna. Man skulle slippa massor av klackturister om man hade det...
Eller ska man bara vara glad över att det inte finns någon sådan, eftersom att det troligtvis skulle leda till att man höjer priset på klackbiljetterna istället för att sänka på någon annan plats.
Eller ska man bara vara glad över att det inte finns någon sådan, eftersom att det troligtvis skulle leda till att man höjer priset på klackbiljetterna istället för att sänka på någon annan plats.
Om det gäller priserna så skojar jag faktiskt inte... jag har dessutom pratat med DIF hockey men har inte fått någon förklaring till prishöjningen. Hutlöst dyrt och dåligt att inte kunna motivera prishöjningen. Hade ett tag fundering på att skippa skiten och sitta hemma och lyssna på webradion i stället (så grining blev jag) men beslutade att ändå ge stöd till det finaste som finns. För övrigt finns det ju inte en chans att man klarar av att sitta ner när man står i klacken! Det är ju som att stå på huvudet och skita!Stocky skrev:Hoppas och tror du skojar, även om jag håller med dig om att det börjar bli dyrt. Men nu har vi ju fått Hovet som vi ville bara bita ihop! Ca: 450:-(st) i månaden är DIF värda minst!Rocker skrev:Från att pröjsa 3 600 för två sittplatser ska jag vara redo att punga ut 10 400 för samma platser... hutlöst! Jag kommer köpa säsongskort i klacken och jag tänker fan sitta på min plats! Flytta på mig om du kan!Diffe89 skrev:Folk som tänker sitta i klacken (och på "sina platser) kommer jag fan inte att acceptera i år. Det räckte med ifjol när det ibland kom någon ensam gubbe som sade "det här är min plats". Jag tror nog att en del sittplatsfolk flyttar till klacken dels p.g.a. av priset men även för att de fått suget tillbaka. Förhoppningsvis kan de "offra" sig att stå upp och sjunga i utbyte mot billigare säsongskort än på sittplats128 skrev:Frågan är väl om detta är positivt eller negativt för stämningen i klacken... Är ju inte bra med massa sittplatsare som tar upp platser i kanterna! Aja, man kan alltid hoppas på det bästa.Diffe89 skrev:EDIT: Svelander: Jag tror flera kommer att göra samma sak i år. Höjningen av de vanliga säsongskorten kommer nog rendera i att fler istället väljer klacken (p.g.a. priset) och att vi därigenom får en större klack.
Det jag hoppades du skoja om var att sitta i klacken och förstöra den fantastiska stämningen vi äntligen fått till. Priserna håller jag med dig om dom är höga. Det jag antog prishöjningen berodde på var att Hovet tar mindre folk än Globen och dom får inga matcher med 10.000 +Rocker skrev:Om det gäller priserna så skojar jag faktiskt inte... jag har dessutom pratat med DIF hockey men har inte fått någon förklaring till prishöjningen. Hutlöst dyrt och dåligt att inte kunna motivera prishöjningen. Hade ett tag fundering på att skippa skiten och sitta hemma och lyssna på webradion i stället (så grining blev jag) men beslutade att ändå ge stöd till det finaste som finns. För övrigt finns det ju inte en chans att man klarar av att sitta ner när man står i klacken! Det är ju som att stå på huvudet och skita!Stocky skrev:Hoppas och tror du skojar, även om jag håller med dig om att det börjar bli dyrt. Men nu har vi ju fått Hovet som vi ville bara bita ihop! Ca: 450:-(st) i månaden är DIF värda minst!Rocker skrev:Från att pröjsa 3 600 för två sittplatser ska jag vara redo att punga ut 10 400 för samma platser... hutlöst! Jag kommer köpa säsongskort i klacken och jag tänker fan sitta på min plats! Flytta på mig om du kan!Diffe89 skrev:Folk som tänker sitta i klacken (och på "sina platser) kommer jag fan inte att acceptera i år. Det räckte med ifjol när det ibland kom någon ensam gubbe som sade "det här är min plats". Jag tror nog att en del sittplatsfolk flyttar till klacken dels p.g.a. av priset men även för att de fått suget tillbaka. Förhoppningsvis kan de "offra" sig att stå upp och sjunga i utbyte mot billigare säsongskort än på sittplats128 skrev: Frågan är väl om detta är positivt eller negativt för stämningen i klacken... Är ju inte bra med massa sittplatsare som tar upp platser i kanterna! Aja, man kan alltid hoppas på det bästa.
Klart man står. Kommer skriva tills halsen blöder...Stocky skrev:Det jag hoppades du skoja om var att sitta i klacken och förstöra den fantastiska stämningen vi äntligen fått till. Priserna håller jag med dig om dom är höga. Det jag antog prishöjningen berodde på var att Hovet tar mindre folk än Globen och dom får inga matcher med 10.000 +Rocker skrev:Om det gäller priserna så skojar jag faktiskt inte... jag har dessutom pratat med DIF hockey men har inte fått någon förklaring till prishöjningen. Hutlöst dyrt och dåligt att inte kunna motivera prishöjningen. Hade ett tag fundering på att skippa skiten och sitta hemma och lyssna på webradion i stället (så grining blev jag) men beslutade att ändå ge stöd till det finaste som finns. För övrigt finns det ju inte en chans att man klarar av att sitta ner när man står i klacken! Det är ju som att stå på huvudet och skita!Stocky skrev:Hoppas och tror du skojar, även om jag håller med dig om att det börjar bli dyrt. Men nu har vi ju fått Hovet som vi ville bara bita ihop! Ca: 450:-(st) i månaden är DIF värda minst!Rocker skrev:Från att pröjsa 3 600 för två sittplatser ska jag vara redo att punga ut 10 400 för samma platser... hutlöst! Jag kommer köpa säsongskort i klacken och jag tänker fan sitta på min plats! Flytta på mig om du kan!Diffe89 skrev: Folk som tänker sitta i klacken (och på "sina platser) kommer jag fan inte att acceptera i år. Det räckte med ifjol när det ibland kom någon ensam gubbe som sade "det här är min plats". Jag tror nog att en del sittplatsfolk flyttar till klacken dels p.g.a. av priset men även för att de fått suget tillbaka. Förhoppningsvis kan de "offra" sig att stå upp och sjunga i utbyte mot billigare säsongskort än på sittplats
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Med tanke på ökningen av priset på säsongskorten så kan man nog räkna med att det kommer att bli en del "sittare" i klacken, vilket jag har förstående för. Tror dock nog att även dessa kommer ryckas med av stämningen.Emil svelander skrev:Köper man klackbiljett står man i klacken. Finns inga alternativ...
Står man inte och sjunger i klacken har man ju faktiskt inget där att göra, då ska man ju ha sitplatts. De finns inget värre en folk som sitter ner i klacken, de hör hemma i chokladrullen eller kaffecentret inte på hovet!Rocker skrev:Med tanke på ökningen av priset på säsongskorten så kan man nog räkna med att det kommer att bli en del "sittare" i klacken, vilket jag har förstående för. Tror dock nog att även dessa kommer ryckas med av stämningen.Emil svelander skrev:Köper man klackbiljett står man i klacken. Finns inga alternativ...
Vill du betala mina två säsongskort? 10 400 :- jämfört med förra säsongens 3 600 för samma platser...Äppelmos skrev:Står man inte och sjunger i klacken har man ju faktiskt inget där att göra, då ska man ju ha sitplatts. De finns inget värre en folk som sitter ner i klacken, de hör hemma i chokladrullen eller kaffecentret inte på hovet!Rocker skrev:Med tanke på ökningen av priset på säsongskorten så kan man nog räkna med att det kommer att bli en del "sittare" i klacken, vilket jag har förstående för. Tror dock nog att även dessa kommer ryckas med av stämningen.Emil svelander skrev:Köper man klackbiljett står man i klacken. Finns inga alternativ...
Nej, men varför ska du sitta i klacken och på så sätt förstöra den stämningen vi lyckades bygga upp förra året?Rocker skrev:Vill du betala mina två säsongskort? 10 400 :- jämfört med förra säsongens 3 600 för samma platser...Äppelmos skrev:Står man inte och sjunger i klacken har man ju faktiskt inget där att göra, då ska man ju ha sitplatts. De finns inget värre en folk som sitter ner i klacken, de hör hemma i chokladrullen eller kaffecentret inte på hovet!Rocker skrev:Med tanke på ökningen av priset på säsongskorten så kan man nog räkna med att det kommer att bli en del "sittare" i klacken, vilket jag har förstående för. Tror dock nog att även dessa kommer ryckas med av stämningen.Emil svelander skrev:Köper man klackbiljett står man i klacken. Finns inga alternativ...
Det ska jag inte... det jag försöker få fram är att jag kommer förstå dom som gör det! Detta med tanke på att det antagligen är många som kommer skippa det vanliga säsongskortet med tanke på den hutlösa prishöjningen. Är du med mig?Äppelmos skrev:Nej, men varför ska du sitta i klacken och på så sätt förstöra den stämningen vi lyckades bygga upp förra året?Rocker skrev:Vill du betala mina två säsongskort? 10 400 :- jämfört med förra säsongens 3 600 för samma platser...Äppelmos skrev:Står man inte och sjunger i klacken har man ju faktiskt inget där att göra, då ska man ju ha sitplatts. De finns inget värre en folk som sitter ner i klacken, de hör hemma i chokladrullen eller kaffecentret inte på hovet!Rocker skrev:Med tanke på ökningen av priset på säsongskorten så kan man nog räkna med att det kommer att bli en del "sittare" i klacken, vilket jag har förstående för. Tror dock nog att även dessa kommer ryckas med av stämningen.Emil svelander skrev:Köper man klackbiljett står man i klacken. Finns inga alternativ...
Om till denna säsong är någon person som drar ihop ett gäng och skaffar "specialbiljetter" till klacksektionen och sen förstör hela arrangemanget genom att sitta på sina arslen kommer jag tycka jävligt synd om...
Antingen så kan man köpa säsongsbiljetterna som DIF har eller så köper man lösbiljetter.
Men jag tror inte vi behöver oroa oss. När ett gäng fick för sig att sitta ner i klacksektionen förra säsongen så fick DIF information om missnöjet från oss övriga supportrar. Förhoppningsvis så kommer det leda till att samma sak inte inträffar.
Och skulle enstaka personer köpa klackkort och sen sitta, då blir det att hålla koll på jumbotronen då den stora massan kommer stå omkring de här sittande personerna. Gissa vilken bra sikt det blir då..?
Antingen så kan man köpa säsongsbiljetterna som DIF har eller så köper man lösbiljetter.
Men jag tror inte vi behöver oroa oss. När ett gäng fick för sig att sitta ner i klacksektionen förra säsongen så fick DIF information om missnöjet från oss övriga supportrar. Förhoppningsvis så kommer det leda till att samma sak inte inträffar.
Och skulle enstaka personer köpa klackkort och sen sitta, då blir det att hålla koll på jumbotronen då den stora massan kommer stå omkring de här sittande personerna. Gissa vilken bra sikt det blir då..?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Man får nog räkna med en del högljudda men ändå sittandes personer i klacken. Den rejäla prishöjningen lär nog få denna bieffekt. Jag ser egentligen inget större fel på det hela. Hellre lite äldre sittandes fanatiker jämfört med småglin under 15.
Det kanske hade varit värt att fundera på att återinföra 1/3-korten igen. Dessa till ett högre pris tror jag hade lockat flertalet köpare ( Låter dem alltså rulla över olika perioder för att fylla hallen så mycket som möjligt. ) Antagligen skulle man på detta vis kunna få in mer pengar per plåt samtidigt som det mycket väl skulle kunna locka flera köpare som anser att dagens 500 matcher per säsong är för många.
Det kanske hade varit värt att fundera på att återinföra 1/3-korten igen. Dessa till ett högre pris tror jag hade lockat flertalet köpare ( Låter dem alltså rulla över olika perioder för att fylla hallen så mycket som möjligt. ) Antagligen skulle man på detta vis kunna få in mer pengar per plåt samtidigt som det mycket väl skulle kunna locka flera köpare som anser att dagens 500 matcher per säsong är för många.
Mkt bra förslag.Kall-El skrev:Det kanske hade varit värt att fundera på att återinföra 1/3-korten igen. Dessa till ett högre pris tror jag hade lockat flertalet köpare ( Låter dem alltså rulla över olika perioder för att fylla hallen så mycket som möjligt. ) Antagligen skulle man på detta vis kunna få in mer pengar per plåt samtidigt som det mycket väl skulle kunna locka flera köpare som anser att dagens 500 matcher per säsong är för många.