Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Matchen får gärna gå till dubbla övertiden och vidare. Så att vinnaren är slitna när de ska möta oss.
It's easier to be an asshole to words than to people
Säsongen 2024/25
Galet att Oskarshamn gjorde mål på var femte skott. Men nu önskar man nog att de vinner nästa match komfortabelt. Så att de är utvilade inför deras möten mot Karlskoga.
It's easier to be an asshole to words than to people
Säsongen 2024/25
Oof, såg precis reprisen på slarvet innan Moras kvittering.
Hade blivit fullständigt rosenrasande om nån av våra spelare gjorde så där. Helt ohotad och all tid i världen.
Hade blivit fullständigt rosenrasande om nån av våra spelare gjorde så där. Helt ohotad och all tid i världen.
Säsongen 2024/25
Mora avgör efter en mycket billig utvisning.
Trist. Tror inte Västerås vänder det här.
Trist. Tror inte Västerås vänder det här.
Säsongen 2024/25
Trist med Moravinst. Då lär det bli Mora som går vidare också
Säsongen 2024/25
Med lite tur tar dom nästa match iaf sådet blir tre och suger lite energi
Säsongen 2024/25
Tycker nästan synd om spelaren som inte fick ut den. Det blev helt matchavgörande. Fyfan!
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Jag hoppas på Västerås i kvartsfinal.
Tycker vi spelat bra mot dem, de verkar passa oss bra och dessutom nära och bra. Spelarna kommer hem tidigt och får mer återhämtning. Klockrent val i min bok.
Dessvärre torsk i sudden för Vik, blir nog att välja Mora istället.
Oskarshamn kan bli ruskigt obehagliga för Bofors i kvarten.
Finns spets och alla vet vad som kan hända när ett lag går samman och hittar den där slutspelskemin.
Känns mycket viktigt att kunna välja lag. Bra att hockeygudarna var med oss i sista omgången.
Tycker vi spelat bra mot dem, de verkar passa oss bra och dessutom nära och bra. Spelarna kommer hem tidigt och får mer återhämtning. Klockrent val i min bok.
Finns spets och alla vet vad som kan hända när ett lag går samman och hittar den där slutspelskemin.
Känns mycket viktigt att kunna välja lag. Bra att hockeygudarna var med oss i sista omgången.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Säsongen 2024/25
Håller med om Oskarshamn, så jäkla skönt att vi får det här förstavalet ändå.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-11 07:30:55 Jag hoppas på Västerås i kvartsfinal.
Känns mycket viktigt att kunna välja lag. Bra att hockeygudarna var med oss i sista omgången.![]()
Mora är bättre än Västerås, men absolut inte det farliga Mora som vi mötte ifjol.
Man ska väl aldrig vara för kaxig, men det är ett sämre Mora mot ett bättre Djurgården. Jag tror grabbarna tar Mora i 5 matcher.
Oskarshamn den här säsongen liknar det Mora som gick in i slutspelet ifjol.
Säsongen 2024/25
Så ni tror inte vi väljer det lägst rankade laget?
Det tror jag, enkom för att det är lägst rankat och att resorna mellan orterna är liknande.
Det tror jag, enkom för att det är lägst rankat och att resorna mellan orterna är liknande.
-
Säsongen 2024/25
Jag tror vi skjuter oss själva i foten om vi tar Oskarshamn före Mora, det skiljer en placering mellan lagen men Oskarshamn är mer spetsigt?
De slutade på samma poäng men Mora 2 mål bättre i målskillnad, att vi skulle gå på Oskarshamn bara på grund av det känns osannolikt.
Västerås är ju närmast med stor marginal, sen är det Mora och Oskarshamn cirka 4,5 timme och Nybro 5,5 timme.