Seriesegern ger alltså inte bara hemmaplansfördel och val av motståndare genom slutspelet .
Även extra vilodagar inför en ev final.
Små detaljer som tillsammans blir rätt stora, och dessutom tippar de över till vår fördel ännu mer.
Känns bara bättre och bättre att få suga på denna karamell.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Har det nämnts något om hur Dick och Sissons tillsynes är ganska bra polers med varandra efter slutet av matchen mot Kalmar? Så Dicks "who the fuck is Colby Sissons" kanske är mer skämt bland polare, än en mobbare som förstör stämningen.
Janzoo skrev: ↑2025-03-09 23:53:56
Har det nämnts något om hur Dick och Sissons tillsynes är ganska bra polers med varandra efter slutet av matchen mot Kalmar? Så Dicks "who the fuck is Colby Sissons" kanske är mer skämt bland polare, än en mobbare som förstör stämningen.
Men visst hörde man Dick säga det i sändning för några matcher sen, efter han gjort mål?..Kändes som ett iInternskämt men vad vet jag
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-09 23:51:49
Seriesegern ger alltså inte bara hemmaplansfördel och val av motståndare genom slutspelet .
Även extra vilodagar inför en ev final.
Små detaljer som tillsammans blir rätt stora, och dessutom tippar de över till vår fördel ännu mer.
Känns bara bättre och bättre att få suga på denna karamell.
Håller med, ju mer jag tänker på det så känns seriesegern viktigare än på några år.
Dels med tanke på det du säger med vilodagar. Vi har en trupp med några äldre herrar, ju mer vila desto bättre.
Han sa ”who the fuck is Colby Sissons now” efter att han gjorde mål, dvs att han hade tagit Colbys roll i PP när han var borta.
Osten östlund skrev: ↑2025-03-10 08:33:54
- Hoppas på Västerås idag, samt 3 matcher.
- Leksand får gärna ha spelat klart imorgon.
- Ångest matcher på fredag Hv/Modo. Tar vi klivet upp, så hoppas jag Hv åker ner!
Jag tror Västerås kan skrälla mot Mora, främst med tanke på att man tappade Vesterheim och att det bara är bäst av 3, men jag tror vi kan plocka dem i 4 matcher, kaaanske 5. Och det är betydligt bättre resväg än mot Mora. Så jag hoppas på Västerås. Men då vill jag gärna att Oskarshamn går vidare för jag tror de har en chans att ställa till det mot Karlskoga.
I det scenario Mora vinner då vill jag nog att Nybro vinner istället så vi kan ta Nybro.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-03-10 08:42:14, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund skrev: ↑2025-03-10 08:33:54
- Hoppas på Västerås idag, samt 3 matcher.
- Leksand får gärna ha spelat klart imorgon.
- Ångest matcher på fredag Hv/Modo. Tar vi klivet upp, så hoppas jag Hv åker ner!
Jag tror Västerås kan skrälla mot Mora men jag tror vi kan plocka dem i 4 matcher, kanske 5. Och det är betydligt bättre resväg än mot Mora. Så jag hoppas på Västerås. Men då vill jag gärna att Oskarshamn går vidare för jag tror de har en chans att ställa till det mot Karlskoga, om inte annat ta det till 6 matcher.
Oskar får gärna ta det på 2 matcher. Lite mer vila inför Bik.
Nej, det passar inte agendan om att allt är skit och att Dicken är en cancersvulst som förstör för laget.
avskedsfest skrev: ↑2025-03-10 09:12:25
Varför pratar ni om Leksands målis? Hur kan han vara aktuell för DIF? Får man bara plocka spelare mellan lagen.....
Marcus Gidlöf är junior och kan därav dubbelregisteras av lag i hockeyallsvenskan. En regel gjord för att möjliggöra mer speltid till de yngre.
Vilket gör att Gidlöf blir tillgäng för DIF efter att Leksands SHL säsong är slut.
Nej, det passar inte agendan om att allt är skit och att Dicken är en cancersvulst som förstör för laget.
Dom som tror Dicken sa den meningen i negativ bemärkelse har ju fel deluxe. Klart det var ett uppenbart skämt!
Dom som tror Dicken sa den meningen i negativ bemärkelse har ju fel deluxe. Klart det var ett uppenbart skämt!
Det är sällan som mickarna snappar upp det som sägs på is och bänk. Hade det skett oftare så hade folk förstått att det här är väldigt vanligt tugg.
It's easier to be an asshole to words than to people