Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Heraklion
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

dr111DIF skrev: 2025-03-07 22:21:36 Går det som förväntat tar jag nog ändå OIK hellre än Mora som är luriga i slutspel. Men det finns också potential för skrällar här. I kvarten tycker jag vi går efter placering rakt av.
Placering, reseavstånd, den som haft tyngst åttondel. Utan inbördes ordning.
Janzoo
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Janzoo »

Rent statistiskt lär vi väl stå inför att välja Mora och Oskarshamn. Kan någon som hellre väljer Oskarshamn motivera varför? Har de inte, med sin budget, spelare som säkert vaknar i slutspelet? Jag ser hellre att vi möter Mora, oavsett
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Det är ändå bäst av 3 i åttondelen så jag ser det inte helt osannolikt att Västerås slår Mora, och då tar jag helst Västerås oavsett vem den andra blir.

Av alla play-in lagen så kan nog Oskarshamn vara rätt otäcka. Spretigt, men spets finns, och högstanivån är tillräcklig för att vi inte ska chansa.

SSK hade 4-0 mot BIK inför slutspelet ifjol, SSK valde BIK av den anledningen och vips… 0-4 i arslet.
Vet inte hur mycket grundseriestatistiken spelar roll. Hoppas vi tittar på mer än så.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Janzoo skrev: 2025-03-07 23:33:37 Rent statistiskt lär vi väl stå inför att välja Mora och Oskarshamn. Kan någon som hellre väljer Oskarshamn motivera varför? Har de inte, med sin budget, spelare som säkert vaknar i slutspelet? Jag ser hellre att vi möter Mora, oavsett
Tror Västerås kan skrälla.

SSK väljer troligtvis Kalmar. Kalmar kan skrälla.

Umeå- Råtta. Råtta vinner väll med sitt flyt.

Semi?

DIF
BIK
Råtta
Ssk/Kalmar

Kalmar vore drömmen. Blir svårt annars, lägst rankade råtta. Väljer vi nog ej?
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Janzoo skrev: 2025-03-07 23:33:37 Rent statistiskt lär vi väl stå inför att välja Mora och Oskarshamn. Kan någon som hellre väljer Oskarshamn motivera varför? Har de inte, med sin budget, spelare som säkert vaknar i slutspelet? Jag ser hellre att vi möter Mora, oavsett
Oskarshamn är inte ett lag, de spretar och är väldigt inkonsekventa. Spets visst men legoknektar och de har inte fått ihop det på hela säsongen. Ingen bra utväxling på tränarbytet t.ex.

Mora mer begränsade resurser men har en lurighet som lag vilket tagit dem till semi två raka år. Slog ut förhandsfavoriter i SSK 23 och AIK 24 i kvart.

Egentligen dött lopp och jag tycker vi ska gå efter placering. Men jag är inte säker på att OIK klarar Nybro som har gnetat på. Särkilt inte med formatet där Nybro startar hemma.
Rolv

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rolv »

Osten östlund skrev: 2025-03-07 23:44:59
Tror Västerås kan skrälla.

SSK väljer troligtvis Kalmar. Kalmar kan skrälla.

Umeå- Råtta. Råtta vinner väll med sitt flyt.

Semi?

DIF
BIK
Råtta
Ssk/Kalmar

Kalmar vore drömmen. Blir svårt annars, lägst rankade råtta. Väljer vi nog ej?
Kan vara 7 matcher kvar innan Råtta ska spela semi. Den ruggiga formen de är i kan hinna lägga sig.
De är flera lag i serien som har ansetts formstarka som har börjat vackla nör väl förlusterna har börjat komma.
Rolv

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rolv »

På något sätt är vi ju oerhört starka även om det är andra åsikter här på forumet ibland. Tycker själv att det är ofta det ser lite krampaktigt och energilöst ut. Men likt förbannat vinner vi serien.
Det var inte många omgångar sen även SSK och Löven var med och fajtades om seriesegern. Dessa är vi tillslut 18 respektive 15 poäng före när vi summerar. Detta ryck gör under en period när vi kanske har haft en av våra svagaste perioder under säsongen. Vi är tunga!!
PETTAX

Säsongen 2024/25

Inlägg av PETTAX »

Hoppas på Västerås eller Mora. Vi har bra trackrecord mot dem, samt korta resor. Visst, det är bäst av 7, men vi har torskat mot Nybro förut. Att de ska vinna 4 matcher mot oss kanske låter osannolikt, men några skader/sjukdomar på våra viktigaste spelare och vips är vi borta. Förlorar Västerås 2 raka så lär de bara spela av de andra två utan några fulheter. Mora vinner bara om de har tur, för någon spets har de inte.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

PETTAX skrev: 2025-03-08 09:43:29 Hoppas på Västerås eller Mora. Vi har bra trackrecord mot dem, samt korta resor. Visst, det är bäst av 7, men vi har torskat mot Nybro förut. Att de ska vinna 4 matcher mot oss kanske låter osannolikt, men några skader/sjukdomar på våra viktigaste spelare och vips är vi borta. Förlorar Västerås 2 raka så lär de bara spela av de andra två utan några fulheter. Mora vinner bara om de har tur, för någon spets har de inte.
Mora rätt seg bussresa på skitvägar gud glömde precis som Oskarshamn och Nybro. Västerås är ju en dröm.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Skönt att vakna upp som seriesegrare.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Med den överlägsna budgeten och storsatsning vi gjort SKA vi vinna serien.
Men länge såg Bik för starka ut , de lever istället på att vara ett lag där alla drar åt samma håll.

Ändå starkt av oss att göra det vi ska, inte alltid favoriterna håller.
Och nu har vi skaffat oss några extra marginaler på vår sida, hemmafördel och val av trötta åttondelsmotståndare och ev val av semifinalmotståndare.
Bra.

Nu går vi in som favoriter och vi kan mycket väl gå hela vägen.
Nu kan vi undvika Bofors och AIK ända till en ev final.
Myten om att man måste slå alla lag för att vinna är lika fel som dum, men seglivad.
Vi behöver bara vinna över 3 av de 9 andra lag som återstår.

Känns rätt gött idag. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Chabo

Säsongen 2024/25

Inlägg av Chabo »

Wennerholm tippar att det blir en sjunde avgörande final mellan DIF och AIK med oss som segrare.

Inte omöjligt att vi möts i en final men jag har väldigt svårt att se att det skulle bli en sjunde avgörande. Vidrigt vore det!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Chabo skrev: 2025-03-08 11:26:40 Wennerholm tippar att det blir en sjunde avgörande final mellan DIF och AIK med oss som segrare.

Inte omöjligt att vi möts i en final men jag har väldigt svårt att se att det skulle bli en sjunde avgörande. Vidrigt vore det!

Det känns nästan som det mest realistiska idag faktiskt. Men ja.... herregud låt det inte bli en game 7.
Avskaffa tre mot tre.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Chabo skrev: 2025-03-08 11:26:40 Wennerholm tippar att det blir en sjunde avgörande final mellan DIF och AIK med oss som segrare.

Jag tror gnaget är våran värsta motståndare i det här slutspelet.
De senaste två säsongerna så är det aik som steppar upp och verkligen njuter i derbyn.
Vi har en tendens att krypa ihop och bli krampaktiga.

Brattström är kanske bäst i serien just nu, och aik har verkligen hittat något under Melin.

Låt oss ex säga att DIF, Karlskoga, SSK och aik går vidare så ser jag aldrig att vi tar aik före SSK, trots att de slutade 3a och gnaget 5a.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Det bästa med att sluta 1a just den här säsongen är nog jämnheten mellan 2-6e plus de som klarar åttondel.
Det är inte alls osannolikt att vi får se en skräll i kvartsfinalen och då vi väljer först så kan vi välja det lag som skräller.

Mycket om och med men jag tror definitivt Kalmar kan gå vidare från en kvart.
Skriv svar