Jämtin lämnar Hv71 för NHL, så jäkla härligt att bli av med honom. Många kanske komer sakna honom för han var en av elitseriens profiler, men inte jag.
odburt skrev:Silly season är riktigt rolig i år. SAIK, SSK och DIFs klubbledningar sitter nog och njuter nu.
Vad har SAIK:s klubbledning för nåt att njuta av?
Att få behålla stommen i sin trupp och krydda med lite nya lirare, precis som vi och SSK. Detta samtidigt som topplagen tappar sina spelare till de rika klubbarna på andra sidan pölen.
Dock är det tufft att tappa Goren och Renberg, men jag tror deras kollektiv kommer att vara stabilt, Säckens coachstil talar också för det.
Jo, jag har kommenterat Frölundas satsning förut. Dom har en mycket bra ledarstab. Värvningen av Hahl tror jag är riktigt lyckad, honom skulle vi haft. Få se vad Timrå hittar på nu, då dom tappade mycket slagkraft.
Tycker inte att det bara är Timrå som tappad viktiga spelare. LHC kommer få svårt att ersätta Weinhandel och Mårtensson... inte ens Hlinka kommer att lyckas. HV tappar också viktiga pjäser i Jämtin, Ledin och Åkerman. Det lag som däremot har gjort tydliga förbättringar är Frölunda...
DIF_Soldier skrev:Riku Hahl och Joe Dipenta till Frölunda. Norberg lever verkligen upp till förväntningarna. Tänk om vi hade haft honom som sportchef...
DIF_Soldier skrev:Riku Hahl och Joe Dipenta till Frölunda. Norberg lever verkligen upp till förväntningarna. Tänk om vi hade haft honom som sportchef...
Och tänk om vi hade samma spelarbudget också!
Det gäller ju att laget ska fungera tillsammans också. Bara för att dem har några av elitseriens stjärnor betyder det inte att dem kommer krossa varenda lag dem möter.
Det har vi sett de två senaste säsongerna att dem har haft ett väldigt slagkraftigt lag på papperet innan. Dem tippas som ett topplag av svenska "hockey-experter" men spelar dåligt och hamnar där vi har varit de senaste säsongera (7-11).
Visst kan det bli så att dem spelar jätte-bra och spelar ut motståndar- laget i 90 % av deras matcher, men vi ska inte ta ut så mycket i förskott. Vi kan vänta tills vi sett dem några matcher och se om dem kan spela den stjärn-hockey dem är kapabla till.