Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

BigJ skrev: 2025-03-01 22:24:36
Eriksson skrev: 2025-03-01 22:19:08 Mina fem cent.

Vi tar två poäng mot oskars och noll mot Kalmar
Inte omöjligt. Vår urstarka defensiv är inte så stark längre. Vårt urstarka bp är inte så starkt längre. Frågan är varför? Är det nya spelare in som ändrat ngt? Är det att vi ständigt har spelare borta? Något annat?
Jag tror att Eriksson in förstörde mera än tillförde. Är liksom inte med på varför vi tog in honom, vad tillför han som vi inte hade?

Varför röra till det i en grupp som fungerar? Men å andra sidan så verkar det vara konceptet kimby jobbar efter, kontinuitet är till för att brytas
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Boven skrev: 2025-03-01 20:52:39
klintan85 skrev: 2025-03-01 20:40:14 Där rök nog seriesegern. Man kommer ju inte vinna mot Kalmar borta och tror knappast på tre poäng mot Oskarshamn och Karlskoga kommer nog vinna båda sina sista.
Vad ska vi in i ett slutspel att göra om det är omöjligt att slå tabellfemman på bortaplan?
Vi gjorde en oacceptabel insats ikväll och det är under all jävla kritik men vi är fortfarande serieledare och har allt i egna händer.
Hade folk på forumet fått det här utgångsläget inför dom 2 sista omgångarna för en månad sen, när bobcats var bättre än Brynäs och redan hade gått upp, hade nog alla tagit det.
Vad ska vi i slutspelet och göra om vi inte slår ett bottenlag på hemmaplan kan man ju undra då om du drar den parallellen. Slutspelet är något helt annat än grundserien då börjar man om från början. Det är väl ingen som har påstått att de var bättre än Brynäs. Men de jag menar är att jag tror att Kalmar är mycket mer hungriga på hemmaplan än DIF är på bortaplan. Och motivation slår klass. Hoppas jag har fel men det känns verkligen inte så nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Heraklion skrev: 2025-03-01 21:19:46
klintan85 skrev: 2025-03-01 20:40:14 Där rök nog seriesegern. Man kommer ju inte vinna mot Kalmar borta och tror knappast på tre poäng mot Oskarshamn och Karlskoga kommer nog vinna båda sina sista.
Äh. Ett påkopplat Djurgården med kniven mot strupen – det vill säga raka motsatsen till det vi såg idag – är ett lag som ska vinna båda dessa matcher.

Nu blir det onödigt spännande. Men jag räknar fortfarande med förstaplatsen.

Får vi Sissons, Klasen och Frondell tillbaka så ska båda städas av.
Man har inte städat av vare sig Kalmar eller Oskarshamn denna säsong lätt. Det har varit 6 jämna matcher mot dessa lag som kunda ha slutat hur som helst.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

klintan85 skrev: 2025-03-01 23:47:41
Heraklion skrev: 2025-03-01 21:19:46
Äh. Ett påkopplat Djurgården med kniven mot strupen – det vill säga raka motsatsen till det vi såg idag – är ett lag som ska vinna båda dessa matcher.

Nu blir det onödigt spännande. Men jag räknar fortfarande med förstaplatsen.

Får vi Sissons, Klasen och Frondell tillbaka så ska båda städas av.
Man har inte städat av vare sig Kalmar eller Oskarshamn denna säsong lätt. Det har varit 6 jämna matcher mot dessa lag som kunda ha slutat hur som helst.
Visst, så är det. Fel ordval av mig. Men vi är det bättre laget och ska vinna båda om laget är påkopplat. Vi brukar studsa tillbaka efter en förlust. Och nu är det kniven mot strupen.
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-01 23:06:58
Men inte så viktigt med seriesegern enligt flera härinne. Och som laget uppträdde verkar de bry sig lika lite om att vinna serien.

När fan blev det så här i DIF. Inte så viktigt att vinna serien?
För lag som Modo, Hv och Brynäs betydde det allt, de gick för det hela säsongen.

Det var inte denna DIF anda jag växte upp med och blev så hängiven till.

Pinsamt. Men knappast att de här syltryggarna skäms. Det var ju en rolig match att spela enligt minifimp.
Sist jag kollade leder vi serien med 2 omgångar kvar och har allt i egna händer. Men det kanske är att inte bry sig om seriesegern.

Bättre att spy galla över allt och alla, pissa på sig över tanken på att möta gnaget, idolisera andra lag som oslagbara maskiner och ta ut förluster i förskott trots att det är vi som leder serien. Det var säkert den DIF-andan du växte upp med.

Vi gjorde en riktig plattmatch och en helt oacceptabel insats och jag fattar att folk lackar men någon jävla rim och reson måste det finnas. Folk får det att låta som att vi ligger näst sist och inte vunnit en match sen jul, vi har 3 torsk på dom senaste 20 typ.
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

Boven skrev: 2025-03-02 00:08:37
Men inte så viktigt med seriesegern enligt flera härinne. Och som laget uppträdde verkar de bry sig lika lite om att vinna serien.

För lag som Modo, Hv och Brynäs betydde det allt, de gick för det hela säsongen.

Pinsamt. Men knappast att de här syltryggarna skäms. Det var ju en rolig match att spela enligt minifimp.
Sist jag kollade leder vi serien med 2 omgångar kvar och har allt i egna händer. Men det kanske är att inte bry sig om seriesegern.

Bättre att spy galla över allt och alla, pissa på sig över tanken på att möta gnaget, idolisera andra lag som oslagbara maskiner och ta ut förluster i förskott trots att det är vi som leder serien. Det var säkert den DIF-andan du växte upp med.

Vi gjorde en riktig plattmatch och en helt oacceptabel insats och jag fattar att folk lackar men någon jävla rim och reson måste det finnas. Folk får det att låta som att vi ligger näst sist och inte vunnit en match sen jul, vi har 3 torsk på dom senaste 20 typ.
Lägger man en röd boll i en skål med tusen vita så kommer folk fråga om den röda bollen. Det är precis samma med att vinna och förlora.
Har man följt och stöttat ett lag i över 40-50-60 år som vissa här har så tycker jag att man har all rätt i världen att vara besviken.

Att det hoppar grodor ur munnen på vissa kan reta även mig, dock så försöker jag förstå och tänka att det är i stundens hetta och man är fett med besviken. Så rim och reson ja, men det kommer inte att finnas alla gånger, själv försöker jag ta sådant med en klackspark

Skulle kunna skriva löpmeter om uselheten mot Östersund, en hög med krokiga syltryggar, ledarstab som är som handlingsförlamade femåringar, Huvudtränare som att sätter ihop femmorna med leken sätt svansen på åsnan. Men jag avstår..... eller gjorde jag det

För mig personligen så spelar det ingen roll om man förlorar så länge man gör sitt bästa. Gjorde man det i dag? Knappast, då blir det, som man bäddar får man ligga. Räkmacka 20 gånger och bajsmacka 3 gånger, det är fortfarande bajsmackan som smakar illa i käften
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Rigge56

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rigge56 »

Spelarna gick för fan inte ens på halvfart i en match när man spelar om serieseger med allt vad det innebär. Det är så fruktansvärt jävla provocerande att man fan inte vet vart man ska ta vägen....
Flawless

Säsongen 2024/25

Inlägg av Flawless »

Bedrövligt segt ikväll
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

Rigge56 skrev: 2025-03-02 00:33:08

Spelarna gick för fan inte ens på halvfart i en match när man spelar om serieseger med allt vad det innebär. Det är så fruktansvärt jävla provocerande att man fan inte vet vart man ska ta vägen....
Jag har väl inte sagt att jag är nöjd med dagens insats heller, jag tycker att den var skräp och fullständigt oacceptabel.

Jag ruttnar bara på alla jävla domedagsprofetior och hur nattsvart allt ska målas upp så fort vi råkar torska en match.

Var egentligen inte ens riktat enbart till BOMBOM men han fick klä skott den här gången när topplocket gick.
Karlander

Säsongen 2024/25

Inlägg av Karlander »

Filip Eriksson gör ett huvudlöst beslut idag som blir otroligt kostsamt. Men sett till helheten är han bra jämfört med laginsatsen.

Otroligt bottennapp idag, hoppas att insatsen är en viktig väckarklocka inför slutspelet. Dicken verkar ju ha tappat konditionen helt med tanke på vad han visade upp i höstas. Upp med honom på läktaren eller extra forward, och tillbaka med Klasen, Frondell och Sissons i slutspelet – då är vi oslagbara över 7 matcher.
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Per-Allan »

Heraklion skrev: 2025-03-01 23:35:27
Per-Allan skrev: 2025-03-01 23:29:42
#10 skrev: 2025-03-01 22:11:35
Per-Allan skrev: 2025-03-01 22:09:16
Chabo skrev: 2025-03-01 21:04:47 Leksand torskade i all fall
Och!
Ska vi ha två såll och en slutkörd målvakt från Leksand?

Totalt ovärdigt för DIF hockey.
Lika bra att inse att styrelse och spelare inkl. tränare inte är bättre än att harva vidare i Smålandsserien.
Hårda ord när vi leder serien med 2 omgångar kvar
Både Modo och Brynäs hade målvakter som stoppade DIF för spel i SHL. Vem av våra så kallade målvakter ska stå upp mot våra motståndares målvakter som tex. Råttas målvakt?
Det har gått med de målvakter vi redan har i de flesta toppmatcher. Sen lär vi få in Gidlöf. Han skulle hålla toppklass.

Ser inte hur något av målen idag var Andréns fel. Det vi såg idag var att motivation slår klass, inte dåligt målvaktsspel. Våra spelare var provocerande omotiverade.
Och vad gör de då i DIF?
Nu måste vi vinna både mot Oskar och Kalmar för att slippa de svåraste lagen i ett kvalspel.
Är man så dålig när det gäller så ska man listigt tjacka spikskor och dra iväg från föreningen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Hans brutala poängskörd åsido, Jag tycker mig se ett Djurgården som gör en sämre kollektiv prestation så fort Dick Axelsson är med i laget.

Det är någon form av whatever-attityd som sprids. Vi är spetsigare med Dick, ingen tvekan. Men samtidigt ett mycket sämre jobbande kollektiv. Och jag vet inte vad som är bäst, men jag lutar åt ett trubbigare, men hårt jobbande DIF.

Är det bara jag som känner att han inte riktigt... Passar in?

Känslan befästes när jag såg ett klipp när han gjorde mål mot Nybro och gastade "Who the fuck is Colby Sissons now huh?"

(https://x.com/hockeyallsvensk/status/18 ... g4L7w&s=19)

Alltså jag vet att han är sarkastisk och vill spela pajas, jag är inte gjord av trä. Men det är något med det som ändå smakar illa, det är nån skev underliggande antydan
om att Dick minsann är viktigast/Colby är inte så viktig som de tror. När sanningen är att Colby är snudd på MVP. Hans medverkan är direkt avgörande.

Känns jävligt unket att riskera att undergräva en lagkamrat och hans betydelse för lagets framgång på det sättet. Dick har ett oskönt behov att vara alfa, ett behov att i stunden smått kasta en lagkamrat under bussen. Hur ska det hjälpa?

Och en grupp ska absolut få lov att sakna en hörnsten i ett kollektiv. Sänder pissiga signaler, vad ska resten av laget göra med den kommentaren?

"Sant, vi saknar honom fan inte!" Eller vadå?

Det är verkligen ingen jättegrej, men nog fan är det nånting. Och det nånting ger mig dålig känsla.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ojojoj, vet inte ens var jag ska börja. Tror jag skiter i att ens försöka besvara merparten.

Men du och jag har helt olika krav på laget. Igår spelade vi om seriesegern. Hemma mot ett skitlag med en hel del div 1 spelare.
Fullt med folk. Finns inget att skylla på.
Istället kommer vi ut proppmätta, ointresserade. Inför ett nästan fullsatt hovet.

Det ska smälla i sargen, varenda östersundsback ska vilja skicka iväg pucken fortare än fan.
Istället såg deras backsida ut att vara en av seriens skickligaste.
Och detta i en match som kan mer eller mindre säkra upp seriesegern.

Nej fy fan va dåligt. Och jag är inte rädd för AIK. Men jävligt onödigt att stånga sig blodig mot dem inför en möjlig final mot Bik.
Att sluta tvåa kan bli det som fäller oss. De flesta kloka människor fattar ju att vägen till en final spelar roll. Både fysiskt och mentalt.

Det står ju för f… en Shl plats på spel.Men grattis, din kravbild passar bra till årets lag. De deltog igår, inte alltid lätt att ge allt. De vinner nog när matcherna börjar gälla något. Småmysigt med bred trupp, då slipper spelare med blåmärken byta om.
Och roligt med mycket publik, de lär ju fortsätta strömma till och säkerställa framtida breda trupper.

Jag är lika besviken idag. Det här laget saknar något och jag skönjer en viss oro hos Thoresen i sina uttalanden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Pettsson
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Pettsson »

Andrén just nu hockeyallsvenskans 19:e bästa målvakt. Det är ett haveri jag knappt kan sätta ord på
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-02 07:35:12

Ojojoj, vet inte ens var jag ska börja. Tror jag skiter i att ens försöka besvara merparten.

Men du och jag har helt olika krav på laget. Igår spelade vi om seriesegern. Hemma mot ett skitlag med en hel del div 1 spelare.
Fullt med folk. Finns inget att skylla på.
Istället kommer vi ut proppmätta, ointresserade. Inför ett nästan fullsatt hovet.

Det ska smälla i sargen, varenda östersundsback ska vilja skicka iväg pucken fortare än fan.
Istället såg deras backsida ut att vara en av seriens skickligaste.
Och detta i en match som kan mer eller mindre säkra upp seriesegern.

Nej fy fan va dåligt. Och jag är inte rädd för AIK. Men jävligt onödigt att stånga sig blodig mot dem inför en möjlig final mot Bik.
Att sluta tvåa kan bli det som fäller oss. De flesta kloka människor fattar ju att vägen till en final spelar roll. Både fysiskt och mentalt.

Det står ju för f… en Shl plats på spel.Men grattis, din kravbild passar bra till årets lag. De deltog igår, inte alltid lätt att ge allt. De vinner nog när matcherna börjar gälla något. Småmysigt med bred trupp, då slipper spelare med blåmärken byta om.
Och roligt med mycket publik, de lär ju fortsätta strömma till och säkerställa framtida breda trupper.

Jag är lika besviken idag. Det här laget saknar något och jag skönjer en viss oro hos Thoresen i sina uttalanden.
Precis så. Exakt!
Skriv svar