Boven skrev: ↑2025-03-02 00:08:37
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-01 23:06:58
klintan85 skrev: ↑2025-03-01 20:40:14
Där rök nog seriesegern. Man kommer ju inte vinna mot Kalmar borta och tror knappast på tre poäng mot Oskarshamn och Karlskoga kommer nog vinna båda sina sista.
Men inte så viktigt med seriesegern enligt flera härinne. Och som laget uppträdde verkar de bry sig lika lite om att vinna serien.
När fan blev det så här i DIF. Inte så viktigt att vinna serien?
För lag som Modo, Hv och Brynäs betydde det allt, de gick för det hela säsongen.
Det var inte denna DIF anda jag växte upp med och blev så hängiven till.
Pinsamt. Men knappast att de här syltryggarna skäms. Det var ju en rolig match att spela enligt minifimp.
Sist jag kollade leder vi serien med 2 omgångar kvar och har allt i egna händer. Men det kanske är att inte bry sig om seriesegern.
Bättre att spy galla över allt och alla, pissa på sig över tanken på att möta gnaget, idolisera andra lag som oslagbara maskiner och ta ut förluster i förskott trots att det är vi som leder serien. Det var säkert den DIF-andan du växte upp med.
Vi gjorde en riktig plattmatch och en helt oacceptabel insats och jag fattar att folk lackar men någon jävla rim och reson måste det finnas. Folk får det att låta som att vi ligger näst sist och inte vunnit en match sen jul, vi har 3 torsk på dom senaste 20 typ.
Ojojoj, vet inte ens var jag ska börja. Tror jag skiter i att ens försöka besvara merparten.
Men du och jag har helt olika krav på laget. Igår spelade vi om seriesegern. Hemma mot ett skitlag med en hel del div 1 spelare.
Fullt med folk. Finns inget att skylla på.
Istället kommer vi ut proppmätta, ointresserade. Inför ett nästan fullsatt hovet.
Det ska smälla i sargen, varenda östersundsback ska vilja skicka iväg pucken fortare än fan.
Istället såg deras backsida ut att vara en av seriens skickligaste.
Och detta i en match som kan mer eller mindre säkra upp seriesegern.
Nej fy fan va dåligt. Och jag är inte rädd för AIK. Men jävligt onödigt att stånga sig blodig mot dem inför en möjlig final mot Bik.
Att sluta tvåa kan bli det som fäller oss. De flesta kloka människor fattar ju att vägen till en final spelar roll. Både fysiskt och mentalt.
Det står ju för f… en Shl plats på spel.Men grattis, din kravbild passar bra till årets lag. De deltog igår, inte alltid lätt att ge allt. De vinner nog när matcherna börjar gälla något. Småmysigt med bred trupp, då slipper spelare med blåmärken byta om.
Och roligt med mycket publik, de lär ju fortsätta strömma till och säkerställa framtida breda trupper.
Jag är lika besviken idag. Det här laget saknar något och jag skönjer en viss oro hos Thoresen i sina uttalanden.