Vikas skrev: ↑2025-03-01 21:29:43
Tror vårt största problem är brist på ödmjukhet i truppen. Många har snackat skit om Björklövens spelare att de har för höga åsikter om sig själva och inte gör jobbet - men vi är inte särskilt mycket bättre på den fronten.
I vissa intervjuer så står spelare och tar alldeles för lätt på saker och ting - och vissa av dem verkar ha en skev självbild. Till exempel när Costmar står och säger att han är redo för en ledande roll i SHL.
Vi har alla sett hur våra prestationer konstant blir kassa när vi möter "sämre" lag. Och på isen spelar vi hela tiden med små marginaler, försöker på svåra passar eller dragningar istället för att spela rejält.
Dagens icke-insats kommer ta lång tid att glömma, speciellt om vi nu tappar förstaplatsen på grund av den. Bikbok kommer inte förlora mot Västerås och Vimmerby - och med vårat usla spel på sistone så blir det jävligt svårt att gå rent mot Oskarshamn/Kalmar. Krävs en REJÄL uppryckning om det ska gå vägen.
Så är det.
Vi kommer få se ett annat Djurgården mot Oskarshamn. Hungrigare, mer aggressivt.
Skulle heller inte räkna bort Västerås chanser mot BikBok. De har mycket att spela för och har stått för en del skrällar.
Är inget personligt.
"Men just nu känns det som Bagdad Bob"!
”Känns” och ”just nu”, var ordet ja.
Se till mönstret över flera matcher
Svårt, som idag. När man uppträder utan ryggrad!
Men , självklart hoppas jag du har rätt!
Kan bara instämma. Känner precis likadant.
Men idag det var inställning och arrogans som ledde till torsken, inte några djupare problem med moral. Hörde att Kimby var sjuk. Det märktes i så fall.
Mot bättre motstånd är divorna alltid mer påkopplade. Vi har ett väldigt bra lag för att hantera sådana matcher. Det är sådana matcher som får dem att tända till och leverera. Medan bottenlag alldeles för ofta lyckas sno poäng. Vi har sett det förr.
Så jag är jag inte orolig för prestationerna de kommande två matcherna. Det borde räcka till 6p.
Senast redigerad av Heraklion den 2025-03-01 22:18:07, redigerad totalt 1 gånger.
Eriksson skrev: ↑2025-03-01 22:19:08
Mina fem cent.
Vi tar två poäng mot oskars och noll mot Kalmar
Inte omöjligt. Vår urstarka defensiv är inte så stark längre. Vårt urstarka bp är inte så starkt längre. Frågan är varför? Är det nya spelare in som ändrat ngt? Är det att vi ständigt har spelare borta? Något annat?
Mina fem cent.
Inte omöjligt. Vår urstarka defensiv är inte så stark längre. Vårt urstarka bp är inte så starkt längre. Frågan är varför? Är det nya spelare in som ändrat ngt? Är det att vi ständigt har spelare borta? Något annat?
Vi har haft en del bortfall på senare tid. Sissons och Tychonik spelade inte mot Tälje, Sissons har fortsatt att vila. Har verkligen gjort defensiven skakigare som du är inne på.
Idag var det extra stort manfall av viktiga spelare: Sissons, Frondell, Klasen.
Måtte de alla var tillbaka de sista matcherna. Det som kommunicerats är att så ska vara fallet.
Mina fem cent.
Vi har haft en del bortfall på senare tid. Sissons och Tychonik spelade inte mot Tälje, Sissons har fortsatt att vila. Har verkligen gjort defensiven skakigare som du är inne på.
Idag var det extra stort manfall av viktiga spelare: Sissons, Frondell, Klasen.
Måtte de alla var tillbaka de sista matcherna. Det som kommunicerats är att så ska vara fallet.
Fast vi har väl haft manfall till och från hela säsongen och ändå gjort det bra defensivt mestadels.
klintan85 skrev: ↑2025-03-01 20:40:14
Där rök nog seriesegern. Man kommer ju inte vinna mot Kalmar borta och tror knappast på tre poäng mot Oskarshamn och Karlskoga kommer nog vinna båda sina sista.
Men inte så viktigt med seriesegern enligt flera härinne. Och som laget uppträdde verkar de bry sig lika lite om att vinna serien.
När fan blev det så här i DIF. Inte så viktigt att vinna serien?
För lag som Modo, Hv och Brynäs betydde det allt, de gick för det hela säsongen.
Det var inte denna DIF anda jag växte upp med och blev så hängiven till.
Pinsamt. Men knappast att de här syltryggarna skäms. Det var ju en rolig match att spela enligt minifimp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Chabo skrev: ↑2025-03-01 21:04:47
Leksand torskade i all fall
Och!
Ska vi ha två såll och en slutkörd målvakt från Leksand?
Totalt ovärdigt för DIF hockey.
Lika bra att inse att styrelse och spelare inkl. tränare inte är bättre än att harva vidare i Smålandsserien.
Hårda ord när vi leder serien med 2 omgångar kvar
Både Modo och Brynäs hade målvakter som stoppade DIF för spel i SHL. Vem av våra så kallade målvakter ska stå upp mot våra motståndares målvakter som tex. Råttas målvakt?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Chabo skrev: ↑2025-03-01 21:04:47
Leksand torskade i all fall
Och!
Ska vi ha två såll och en slutkörd målvakt från Leksand?
Totalt ovärdigt för DIF hockey.
Lika bra att inse att styrelse och spelare inkl. tränare inte är bättre än att harva vidare i Smålandsserien.
Hårda ord när vi leder serien med 2 omgångar kvar
Både Modo och Brynäs hade målvakter som stoppade DIF för spel i SHL. Vem av våra så kallade målvakter ska stå upp mot våra motståndares målvakter som tex. Råttas målvakt?
Det har gått med de målvakter vi redan har i de flesta toppmatcher. Sen lär vi få in Gidlöf. Han skulle hålla toppklass.
Ser inte hur något av målen idag var Andréns fel. Det vi såg idag var att motivation slår klass, inte dåligt målvaktsspel. Våra spelare var provocerande omotiverade.