Jag tror Västervik kan gå hela vägen i år. Har svårt att se vem som ska spöa dom i bäst av sju, inte ens D.I.F.DIFLuWi skrev: ↑2025-02-28 13:34:05Jag tror att du missade AI-tippningen som -daniel- lade in, där AI:n förutspådde att gnihet går upp, Mora avgör sin kvart mot Västervik, Nybro får visserligen stryk i fyra raka mot Björka, men går således ändå topp 6 i sluttabellen och att Västerås slår Kalmar med 2-0 i åttondelen![]()
Säsongen 2024/25
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Idag håller vi på löven
Säsongen 2024/25
Apropå Plus/Minus så kan vi ju jämföra oss mot de andra topplagen. Inte för att jag tycker den statistiken ger så mycket (liksom Milosevic har 1+5 på 45 matcher men ligger på +25). Men kan vara relevant om man vill kritisera vissa av våra spelare.
Sätter en gräns på minst tio spelade matcher, så en sån som Filip Eriksson med +2 på sju spelade matcher är inte med.
Djurgården
-0: Degnell, Kelleher, Grewe
1-5: W. Björck, Larsson, Wersäll, L. Eriksson, Brodin, Costmas, Hammarlund, Weigel
6-10: Blomgren, Thoresen, Krogdahl, Sissons, Axelsson, Rendsfeldt, Frondell, Klasen, Krüger
11-15: Berg, Eklund, Blixt
16+: Ragnarsson: Tychonick
Karlskoga
-0: Lejon
1-5: Krämer, Matheos, Viitala, Aaltonen, Sjökvist
6-10: Lilja, Haugen Evensen, Vold Engelbråten, Thorell, Jellvert, Harju, Edvardsen
11-15: Leandersson, Bakke Olsen, Lennartsson, Motin, Pistek
16+: Barkemo, Plato, Olsén, Larsson, Norbäck, Jansson, Milosevic
Björklöven
-0: Viksten, Kangas, Freij, Larsson Nygren
1-5: Cairns, Osmanis, Forsberg, Girard, Tellström
6-10: Andersson, Fransson, Mustonen, Lagerberg Hosen, Nilsson, Olofsson
11-15: Cronholm, Ottosson, Lindgren
16+: Theocharidis, Moione, Nörstebö, Fortier, Possler, Dower-Nilsson
Södertälje
-0: Antonen, Hesselvall, Bjerselius
1-5: Wiå, Strandell, Hedström, Dahlström,Wikman, Engsund, Krupic
6-10: Harlestam, Souch, Vainio, Polin, Eriksson
11-15: Liljegren, Pitkänen, Grahn, Stevens
16+: Carlsson, Meyer, Dyk, Norbe
Sätter en gräns på minst tio spelade matcher, så en sån som Filip Eriksson med +2 på sju spelade matcher är inte med.
Djurgården
-0: Degnell, Kelleher, Grewe
1-5: W. Björck, Larsson, Wersäll, L. Eriksson, Brodin, Costmas, Hammarlund, Weigel
6-10: Blomgren, Thoresen, Krogdahl, Sissons, Axelsson, Rendsfeldt, Frondell, Klasen, Krüger
11-15: Berg, Eklund, Blixt
16+: Ragnarsson: Tychonick
Karlskoga
-0: Lejon
1-5: Krämer, Matheos, Viitala, Aaltonen, Sjökvist
6-10: Lilja, Haugen Evensen, Vold Engelbråten, Thorell, Jellvert, Harju, Edvardsen
11-15: Leandersson, Bakke Olsen, Lennartsson, Motin, Pistek
16+: Barkemo, Plato, Olsén, Larsson, Norbäck, Jansson, Milosevic
Björklöven
-0: Viksten, Kangas, Freij, Larsson Nygren
1-5: Cairns, Osmanis, Forsberg, Girard, Tellström
6-10: Andersson, Fransson, Mustonen, Lagerberg Hosen, Nilsson, Olofsson
11-15: Cronholm, Ottosson, Lindgren
16+: Theocharidis, Moione, Nörstebö, Fortier, Possler, Dower-Nilsson
Södertälje
-0: Antonen, Hesselvall, Bjerselius
1-5: Wiå, Strandell, Hedström, Dahlström,Wikman, Engsund, Krupic
6-10: Harlestam, Souch, Vainio, Polin, Eriksson
11-15: Liljegren, Pitkänen, Grahn, Stevens
16+: Carlsson, Meyer, Dyk, Norbe
It's easier to be an asshole to words than to people
Säsongen 2024/25
Nä jag missade inte den. Däremot så "missade" jag att du svarade på den, och då frågade jag till och med AI om du svarade på hans fråga och fick svaretDIFLuWi skrev: ↑2025-02-28 13:34:05Jag tror att du missade AI-tippningen som -daniel- lade in, där AI:n förutspådde att gnihet går upp, Mora avgör sin kvart mot Västervik, Nybro får visserligen stryk i fyra raka mot Björka, men går således ändå topp 6 i sluttabellen och att Västerås slår Kalmar med 2-0 i åttondelen![]()
"Jag hittade några dokument och e-postmeddelanden som kan vara relaterade till det och kan ge dig en bättre förståelse för ämnet"
Så just nu sitter jag upp över öronen med massa meddelanden och lusläser de, låt mig få återkomma om nån vecka med ett mera utförligt svar

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Jag sticker ut hakan och säger att förstaplatsen avgörs ikväll.
Jag tror inte vi går rent mot Oskarshamn och Kalmar om vi måste göra det.
Vi behöver att Löven vinner ikväll och då genom att ta alla 3 poäng.
Då kan vi med ett mentalt övertag troligen säkra seriesegern mot Oskar, vilket vi då klarar av.
Omvänt, vinner Bik ikväll, då ska vi mäkta med att vara tvungna att gå fullt mot Oskar hemma och Kalmar borta.
Jag tror inte på jinxar, men stenhårt på psykologi.
Då kan vi med ett mentalt övertag troligen säkra seriesegern mot Oskar, vilket vi då klarar av.
Omvänt, vinner Bik ikväll, då ska vi mäkta med att vara tvungna att gå fullt mot Oskar hemma och Kalmar borta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Hahaha! Jag ber om ursäkt i efterhand och ber om ursäkt på förhand!Eriksson skrev: ↑2025-02-28 16:04:00Nä jag missade inte den. Däremot så "missade" jag att du svarade på den, och då frågade jag till och med AI om du svarade på hans fråga och fick svaretDIFLuWi skrev: ↑2025-02-28 13:34:05Jag tror att du missade AI-tippningen som -daniel- lade in, där AI:n förutspådde att gnihet går upp, Mora avgör sin kvart mot Västervik, Nybro får visserligen stryk i fyra raka mot Björka, men går således ändå topp 6 i sluttabellen och att Västerås slår Kalmar med 2-0 i åttondelen![]()
"Jag hittade några dokument och e-postmeddelanden som kan vara relaterade till det och kan ge dig en bättre förståelse för ämnet"
Så just nu sitter jag upp över öronen med massa meddelanden och lusläser de, låt mig få återkomma om nån vecka med ett mera utförligt svar![]()
Förvänta dig inga högkvalitativa författanden!

Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 2024/25
Det håller jag verkligen med om.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-28 16:11:44 Jag sticker ut hakan och säger att förstaplatsen avgörs ikväll.
Vore dessutom otroligt skönt för laget att ha lite mer utrymme. Kunna spela oss in i slutspelet lite mer avslappnat.
Håller med om psykologin.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 2024/25
1a I tabellen.1a i PP 1a i BP 

Foooorrrzzaaa!
Foooorrrzzaaa!
Säsongen 2024/25
Glöm inte ett Östersund som krigar för livet, är väl ceremoni på lördag dessutom, det brukar inte båda gottBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-28 16:11:44 Jag sticker ut hakan och säger att förstaplatsen avgörs ikväll.
Säsongen 2024/25
Frågan för Björklöven är om de värderar 3:e platsen högre än att göra det svårare för oss.
Finns mycket strategi i tabelläget.
Finns mycket strategi i tabelläget.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Tror inte det, nej.
Men det vore knappast första gången det hänt i sport. Nackdelen med såna här tabeller & slutspel.
Säsongen 2024/25
Har nån känsla att Björk kör över Bobcats, hoppas den stämmer