Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

DIF_Soldier skrev:Jag är till och med beredd att punga ut för Patricks lön
Kul ordval, med tanke på hans lilla olycka den här säsongen. Fan vad det måste svida om han skulle läsa det inlägget :lol:
100% DJURGÅRDSJ***L
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Jockmaniac skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag är till och med beredd att punga ut för Patricks lön
Kul ordval, med tanke på hans lilla olycka den här säsongen. Fan vad det måste svida om han skulle läsa det inlägget :lol:
Det svider t.om när jag läser det, fyfan. :? :wink:
rikkard

Inlägg av rikkard »

Tycker att det känns mer och mer fel att vi valde att fortsätta med Ölvestad och Falk. De tillhör definitivt topp 5 på vår lönelista. För de pengarna kunde vi signat Ekman och Thoresen. Den senare kombinationen känns oerhört mycket giftigare.

Måste säga att jag bävar för säsongen som kommer. Tre av våra fem bästa spelare har lämnat. Vår starka defensiv kommer att vara ett minne blott, plus att vi saknar riktig spets framåt.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

rikkard skrev:Tycker att det känns mer och mer fel att vi valde att fortsätta med Ölvestad och Falk. De tillhör definitivt topp 5 på vår lönelista. För de pengarna kunde vi signat Ekman och Thoresen. Den senare kombinationen känns oerhört mycket giftigare.

Måste säga att jag bävar för säsongen som kommer. Tre av våra fem bästa spelare har lämnat. Vår starka defensiv kommer att vara ett minne blott, plus att vi saknar riktig spets framåt.
Spetsen framåt tror jag inte blir något problem. Att Bengan blir ersatt av Holmqvist och Figren kommer nog inte att bli några större problem. Det som oroar mig är att vi inte har täckt upp Larsson och Ossi. DET däremot kommer att märkas.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Det var väl knappast något nytt? Eller?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jobbigt läge detta.
Kan mycket väl bli så att DIF tvingas släppa 2st "DIF-favoroter" till HV el LHC, bara för att försvarssidan ser minst sagt medioker ut
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev:
Det var väl knappast något nytt? Eller?
Njaa, ska väl vara då att på senare tid (iaf enligt media) har det lutat mer åt en Europeisk klubb
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hugg tag i Ekman nu för fan. Får vi inte Nisse / Thoresen eller någon annan riktig toppvärvning så kommer det bli en kämpig säsong.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Vi kommer missa slutspel:

-Vår förstemålvakt Daniel Larsson är borta.

-Vår bästa back Ossi är borta.

-Vår speciella målskytt Hörnqvist är borta.

Dessutom riskerar Linkan fängelse i värsta fall...

Otto, Falk mfl blir INTE yngre och dessvärre får vi försöka undvika kvalserien, vi kommer aldrig längre än till en kvartsfinal i vilket fall.

Bristen på konstruktiva backar får vi återigen leva med och helt ärligt så känns årets DIF sämre än någonsin, fyfan!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Skämtar du? Ryman, Lamberg, Mattsson, Liwing, Björck, Nordfeldt, Kristoffersson m.m. Är det bättre än våran nuvarande??
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Erik Kloth skrev:Vi kommer missa slutspel:

Otto, Falk mfl blir INTE yngre och dessvärre får vi försöka undvika kvalserien, vi kommer aldrig längre än till en kvartsfinal i vilket fall.

Bristen på konstruktiva backar får vi återigen leva med och helt ärligt så känns årets DIF sämre än någonsin, fyfan!
Daniel Larsson var ett lika stort frågetecken som Riddarn är inför kommande säsongen. Många trodde inte han skulle hålla heller..

Backsidan är jämbördig med förra årets om man bortser från Ossi. Sedan ska ännu en back till in, och det återstår att se om det blir fiasko eller inte.

Är övertygad om att Dick kommer kunna täcka upp Bengans position om han får förtroende. 12 mål med begränsad speltid är inte illa.

Att Linkan skulle hamna i Fängelse är väl ytterst tveksamt. Det är bara se på Dulee i solna och se vad han fick för straff.

Otto är endast 32, och visade villken klass han håller förra säsongen. Med bra omgivning är han enorm. Falken är nyttig för de yngre spelarna, även om han kanske är inne på sista säsongen.

Som sagt, en back skall in, och det känns dumt att underskatta Ragnarsson, Andersson och Deilert innan dom ens fått spela.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Sidney Crosby skrev:Intervju med Bengan.
Det glädjer mig något enormt att Bengan väljer Reinis före Mona, that made my day! =)
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

odburt skrev:
Sidney Crosby skrev:Intervju med Bengan.
Det glädjer mig något enormt att Bengan väljer Reinis före Mona, that made my day! =)
Borgarbracka =)
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Erik Kloth skrev:Vi kommer missa slutspel:

Alla oroar sig så mycket i onödan! Ta en dag i taget och fundera inte för mycket, de är inte bra för hjärtat att hettsa upp sig varenda dag. Det går en massa rykten. Mer är det inte. RYKTEN! Slå upp ordet i en ordbok så slår jag vad om att de flestas pulser sjunker med minst 20 slag/minuten.

Och förresten så avgörs det inte på pappret, matcherna. Utan de avgörs i vinter. Sist jag kollade så stog det också 0-0 i början av varenda match, de var inget lag som fick börja med 10-4 bara eftersom deras spelare hade ett visst efternamn t. ex: Mårtensson, Voutillainen eller Bremberg.

Så slappna av och njut av sommar Sverige.
Låst