Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-26 08:32:28
SirDIFalot skrev: 2025-02-25 18:46:10
daaviid skrev: 2025-02-25 18:09:44 Växjö har tydligen samvete att ta in Andrén redan innan vår säsong är avslutad, så varför ska vi skämmas om vi tar in Gidlöf efter Leksands respass? Ser inte att Larmi skulle vara skadad heller. Klart som fan att han blir etta här om han kommer loss. Finns inget att tveka på. Oerhört märklig kommentar utav Thomas.
Dom har två målvakter borta och tar en målvakt från en serie under, inte alls jämförbart.
Vi kämpar för att ta oss upp, vem bryr sig om samvete i såna här fall?
Om Gidlöf är ledig och bättre än våra då ska han spela.
Det är inte välgörenhet vi driver.
Jag bryr mig inte. Gör vad som krävs.
Expert.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

DIFLuWi skrev: 2025-02-26 14:08:19
Praetori skrev: 2025-02-26 12:25:59
DIFLuWi skrev: 2025-02-24 08:42:03
Doyle 1 skrev: 2025-02-24 07:41:56
– Jag är inte så säker på att det blir någon match. Det beror väl på vilket samvete de har, säger LIF:s sportchef Thomas Johansson till Hockeynews.
Magstarkt att sitta i Leksand och prata om samvete...!
Jag tolkade det helt annorlunda. "Samvete" som i att det tidigare gnällts om att HA lag kunnat dopa sina trupper med spelare från SHL lagom till slutspelet.
Tycker ändå att det är en magstark kommentar.
Vad ska Leksand ha för "samvete" där kommunen sponsrar hockeylaget ekonomiskt, men måste dra in på andra skattefinansierade verksamheter?
Vad ska SSK ha för "samvete" när de plockar in spelare efter spelare trots licensdispans på grund av kass ekonomi?
Eller som när Ingman plockades in av Brynäs och VIK stod med skägget i brevlådan. Vilket "samvete" ska de ha?

Följer man reglerna som finns tycker jag man kan hålla "samvetet" för sig själv. Hur dopat är inte SHL om man nu ska se det så? De kan låna in spelare friskt från HA, trots 10 gånger mer bidragspengar. Vad ska man då har för samvete?
Ni vet ju jag också att du inte heller tycker så här Preatori och att jag kanske överreagerar en smula, men tycker det blir patetiskt om man ens ska in och gagga om samvete hit och dit.
Lite finare lite bättre. Tycker ändå Tjomme har en poäng.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Daven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

Varför ska samvetet vara inblandat när det gäller målvakter? Vi har ju tagit in både Eriksson och Hävelid för att göra laget bättre?
Praetori

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Daven skrev: 2025-02-26 19:54:44 Varför ska samvetet vara inblandat när det gäller målvakter? Vi har ju tagit in både Eriksson och Hävelid för att göra laget bättre?
För att idrott handlar om någon form av fair play inom sin viktklass?
För att om vi gör det och går upp lär vi vara bland de sista lagen som 'tillåts' göra så och det kommer alltid ifrågasättas.
Före deadline är en sak. Men att plocka in något utan att övriga målvakter faktiskt är skadade är "cheap".

Att dra en gråzon, komma in under skinnet med en liten grej när domarna tittar åt andra hållet. Sänka nån som spelar fult osv är en sak. Att fejka skada eller dylikt för att kunna plocka in en keeper efter deadline från en högre liga är något annat i min bok.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Boven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Boven »

Praetori skrev: 2025-02-26 20:40:47
Daven skrev: 2025-02-26 19:54:44 Varför ska samvetet vara inblandat när det gäller målvakter? Vi har ju tagit in både Eriksson och Hävelid för att göra laget bättre?
För att om vi gör det och går upp lär vi vara bland de sista lagen som 'tillåts' göra så och det kommer alltid ifrågasättas.
Före deadline är en sak. Men att plocka in något utan att övriga målvakter faktiskt är skadade är "cheap".

Att dra en gråzon, komma in under skinnet med en liten grej när domarna tittar åt andra hållet. Sänka nån som spelar fult osv är en sak. Att fejka skada eller dylikt för att kunna plocka in en keeper efter deadline från en högre liga är något annat i min bok.
Tycker du att HVs säsong året dom gick upp ifrågasätts så här i efterhand? Dom plockade in Åhman under slutspelet och det är inte en jävel som ens minns det nu.
Säg som det är istället, du vill se din favvis i mål. 😉
Praetori

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Boven skrev: 2025-02-26 20:48:24

Tycker du att HVs säsong året dom gick upp ifrågasätts så här i efterhand? Dom plockade in Åhman under slutspelet och det är inte en jävel som ens minns det nu.
Jag skiter ärligt talat om vi så ställer Thoresen i kassen. Allt jag säger är att jag förstår varför Tjomme säger det han säger och jag håller med honom. Har du problem med det kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Jag har gjort min ståndpunkt tydlig. Take it or leave it.
Boven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Boven »

Praetori skrev: 2025-02-26 21:08:25
Boven skrev: 2025-02-26 20:48:24

Jag skiter ärligt talat om vi så ställer Thoresen i kassen. Allt jag säger är att jag förstår varför Tjomme säger det han säger och jag håller med honom. Har du problem med det kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Jag har gjort min ståndpunkt tydlig. Take it or leave it.
Haha oj, du får tycka precis vad du vill om fairplay, samvete osv.
Men nu var det påståendet om att vi alltid kommer ifrågasättas och att vi skulle vara det sista laget som tillåts göra så som jag reagerade på och inte din moraliska kompass.
Därav mitt påpekande om att det har skett förut utan att någon har blivit brännmärkt genom historien.

Sen var piken om Andrén menat med glimten i ögat, om det nu var den som jagade upp dig.
Låst