Vilken säsong hade det räckt till sereledning?DIF_Soldier skrev: ↑2025-02-24 12:31:13 Oavsett vad är det galet att sparka en tränare när laget har inspelat 92 poäng, en fjärdeplats och syfta till sportsliga resultat. Det hade räckt till serieledning vilken annan säsong som helst.
Luktar internt bråk. IFB knakar i fogarna
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Klart dom inte är ett lag man kör över enkelt med en sån offensiv, i en b-liga, det kan man säkert komma en bit på, men dom borde få problem med en så obefintlig defensiv om inte den nya tränaren får ordning på de, vet att du och någon till varit riktigt heta på Löven i stort sätt hela säsongen särskilt i början när dom gick som tåget. Jag fick inte alls samma känsla när man gjorde en helhetsbedömning och det känns väl mer skönt nu såhär i efterhand att dom blivit blottade såhär efter 48ma spelade och inte var det där laget som skulle dansa hem serien enkelt som förutspåddes. Dom har ju bjudit på några sanslöst pinsamma resultat och prestationer och då skrattar man såklart, varför skulle man INTE gilla att håna dom?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-24 12:40:10Nej då enligt forumet, Löven har man hånat sönder här senaste månaderna.Galning1998 skrev: ↑2025-02-24 10:45:40 Fan Björklöven sparkar Björn Hellkvist…. Kan de bli farliga påriktigt
De är usla och ofarliga.
Jag är däremot inte så säker på att det är ett lag man kör över eller tar relativt enkelt i ett slutspel.

Spela fult
Säsongen 2024/25
2017/2018mb81 skrev: ↑2025-02-24 15:10:38Vilken säsong hade det räckt till sereledning?DIF_Soldier skrev: ↑2025-02-24 12:31:13 Oavsett vad är det galet att sparka en tränare när laget har inspelat 92 poäng, en fjärdeplats och syfta till sportsliga resultat. Det hade räckt till serieledning vilken annan säsong som helst.
Luktar internt bråk. IFB knakar i fogarna
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Om vi bara slår fast att vi aldrig i helvetet ska nonchalera nåt lag vi kommer att möta i slutspelet så är jag nöjd.
Säsongen 2024/25
Fredrik Andersson får sparken av Vålerenga.
SKulle inte förvåna mig om björkis plockar in honom.
SKulle inte förvåna mig om björkis plockar in honom.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Transfer-deadline borde gälla även för tränare 

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
Mitt inlägg åldrades rätt bra.Cyber skrev: ↑2024-07-03 15:49:20Löven har ruskig spets, men F Forsberg har varit bänkad varit gång HV spelat i SHL. Ottosson och Lilliz är klass, men alla de där tre är lite lata defensivt.Knickedick skrev: ↑2024-07-03 14:54:45Det är ju väldigt svårt att vara helt objektiv men Jag håller inte med.Simpan skrev: ↑2024-07-03 14:15:34Det kanske inte var rätt ord, men det känns som att de kommer bli väldigt beroende av sin förstakedja i de viktiga matcherna och skador där blir väldigt svåra att ersätta, så är det ju i och för sig alltid kanske men ändå!Knickedick skrev: ↑2024-07-03 12:22:52Förlåt men vad grundar du påståendet att Löven inte skulle ha något djup på?Simpan skrev: ↑2024-07-03 11:57:36 https://x.com/jesperbjrklund7/status/18 ... 60434?s=46
Vad tror ni om Björklövens lag? Känns som att de har galen spets men saknar mycket djup och en rätt svag defensiv (väldigt duktiga offensiva backar dock), det känns ju i dagsläget som laget att slå utan att veta hur Oskarshamn ser ut!
Tyvärr tycker jag att de ser äckligt bra ut över hela rostern på pappret.
Sen kanske jag greppar lite efter halmstrån för att känna mig bättre i vårat lags chanser att gå upp samtidigt som jag har lite dålig koll på nivån hos deras tredje - fjärde linor!
Målvakter om man bara bedömer att en Målvakt ska stå så om vi tittar Andren vs Voutilainen så är det kanske ganska jämt men lite fördel Voutilainen.
Tittar vi på backsidan så skulle jag säga att vi är ljusår efter. Löven har en backuppsättning som jag tror t.o.m. ett SHL lag, förvisso i botten, skulle vara nästan nöjda med.
Forwards, Ja alltså för 5 år sedan hade vi ju varit före med samma lag. Men faktum är att Björklöven har en uppsättning forwards som presterat i HA eller högre ganska nyligen och det har inte vi. Vi har absolut spelare med större meriter historiskt sätt, men färskvara nej det tycker jag nog inte vi är före i.
Jag tror också att Björklöven har några kvar att värva Bland forwards men jämför man spelare för spelare finns det ju många aspekter att bedöma utifrån.
Men jämför man spelare för spelare hur 3-4 linorna kan tänkas se ut så hänger det ju mycket på vad du tillslut får ut av spelare inte bara på pappret utan på isen.
Återigen landar allt vid frågan vad kan vi faktiskt få ut av gamlingarna Brodin, Rensfeldt, Dicken som troligtvis kommer spela i vår 3-4kedja.
Jämför vi direkt spelare mot spelare så blir det ju en bedömningssak utifrån vad man vet om varje spelare.
Tänk exempelvis
Blomgren vs Possler
Wersäll vs Downer Nilsson
Rensfeldt vs Olofsson
Eriksson vs Kangas
Brodin vs Killinen
Svårbedömt absolut, men att vi skulle ha en bättre bredd och djup, absolut inte, i allafall inte utifrån vad jag tycker att våra "namn" har presterat i närtid.
Tränaren är ett potentiellt problem. Hellkvist skeppades från Leksand mest för att han självmedicinerar sig med flaskan lite för mycket och ofta. Samma problem han hade i MoDo också. Otroligt duktig på att få max ur spelare, men ingen taktiker. Dessutom ska Löven bara ha en andretränare i vinter och det i helt orutinerade psykfallet Rahimi.
Backsidan är ok. Cronholm lär vara bra och Nörstebö. Ingen SHL-klubb var dock det minsta imponerad av Theocharidis eller Maione då båda var för endimensionella och spelade för mycket på chans. Maione var horribel mot Mora i kvarten och bjöd på massor av farliga lägen. Misstänker att det finns en anledning till att han byter klubb varje säsong
Säsongen 2024/25
Per Kenttää får hoppa ner i båset
Säsongen 2024/25
Södertälje - Kalmar ikväll är högintressant!
Kommer Kalmar på allvar utmana om topp fyra eller ska Söder cementera sig?
Vore kul om det på riktigt blev en kamp om topp fyra mellan Löven, Söder, Kalmar och gnägget!
Kommer Kalmar på allvar utmana om topp fyra eller ska Söder cementera sig?
Vore kul om det på riktigt blev en kamp om topp fyra mellan Löven, Söder, Kalmar och gnägget!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Håna på bara, det är fritt för dig. Sedan får du tolka mitt inlägg hur du vill.diftobbe89 skrev: ↑2025-02-24 15:15:35Klart dom inte är ett lag man kör över enkelt med en sån offensiv, i en b-liga, det kan man säkert komma en bit på, men dom borde få problem med en så obefintlig defensiv om inte den nya tränaren får ordning på de, vet att du och någon till varit riktigt heta på Löven i stort sätt hela säsongen särskilt i början när dom gick som tåget. Jag fick inte alls samma känsla när man gjorde en helhetsbedömning och det känns väl mer skönt nu såhär i efterhand att dom blivit blottade såhär efter 48ma spelade och inte var det där laget som skulle dansa hem serien enkelt som förutspåddes. Dom har ju bjudit på några sanslöst pinsamma resultat och prestationer och då skrattar man såklart, varför skulle man INTE gilla att håna dom?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-24 12:40:10Nej då enligt forumet, Löven har man hånat sönder här senaste månaderna.Galning1998 skrev: ↑2025-02-24 10:45:40 Fan Björklöven sparkar Björn Hellkvist…. Kan de bli farliga påriktigt
De är usla och ofarliga.
Jag är däremot inte så säker på att det är ett lag man kör över eller tar relativt enkelt i ett slutspel.![]()
Men med Lövens lineup känner då inte jag att det är läge att håna dem. För trots deras otroliga formsvacka ligger de före ett oootroligt uppskrivet Gnaget.
Jag har hela tiden hävdat att laget som leder serien är bäst och laget att slå. Sedan får alla lag sina formtoppar.
Men serien ljuger inte, just nu är det vi som är favoriter att gå upp.
Som jag ser det finns det fyra andra lag som mycket väl kan gå upp också, om än med något sämre möjligheter.
Bik, Ssk, Löven och AIK.
Jag sticker ut hakan och sågar Kalmars chanser. Möjligen att de skräller sig till en semi, men aldrig längre.
I höstas var helt klart Löven laget att slå, och det kommer inte bli enkelt nu heller, men deras chanser har sjunkit en hel del. De kommer till att börja med få en betydligt tuffare kvartsfinal än oss, åtminstone på förhand.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Blev förvånad över att ajk har så många på plats, men visar sig att de sålt klackbiljetter för 17kr styck och sittplats för 117kr styck... De måste nästan ge bort biljetterna för att få dit folk
Säsongen 2024/25
Haha, skulle just gå in å skriva å fråga om Gnaget hade gratis inträde idag
Säsongen 2024/25
Har aldrig sett Löven som laget att slå, men kan förstå att andra haft den åsikter.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-24 18:13:00Håna på bara, det är fritt för dig. Sedan får du tolka mitt inlägg hur du vill.diftobbe89 skrev: ↑2025-02-24 15:15:35Klart dom inte är ett lag man kör över enkelt med en sån offensiv, i en b-liga, det kan man säkert komma en bit på, men dom borde få problem med en så obefintlig defensiv om inte den nya tränaren får ordning på de, vet att du och någon till varit riktigt heta på Löven i stort sätt hela säsongen särskilt i början när dom gick som tåget. Jag fick inte alls samma känsla när man gjorde en helhetsbedömning och det känns väl mer skönt nu såhär i efterhand att dom blivit blottade såhär efter 48ma spelade och inte var det där laget som skulle dansa hem serien enkelt som förutspåddes. Dom har ju bjudit på några sanslöst pinsamma resultat och prestationer och då skrattar man såklart, varför skulle man INTE gilla att håna dom?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-24 12:40:10Nej då enligt forumet, Löven har man hånat sönder här senaste månaderna.Galning1998 skrev: ↑2025-02-24 10:45:40 Fan Björklöven sparkar Björn Hellkvist…. Kan de bli farliga påriktigt
De är usla och ofarliga.
Jag är däremot inte så säker på att det är ett lag man kör över eller tar relativt enkelt i ett slutspel.![]()
Men med Lövens lineup känner då inte jag att det är läge att håna dem. För trots deras otroliga formsvacka ligger de före ett oootroligt uppskrivet Gnaget.
Jag har hela tiden hävdat att laget som leder serien är bäst och laget att slå. Sedan får alla lag sina formtoppar.
Men serien ljuger inte, just nu är det vi som är favoriter att gå upp.
Som jag ser det finns det fyra andra lag som mycket väl kan gå upp också, om än med något sämre möjligheter.
Bik, Ssk, Löven och AIK.
Jag sticker ut hakan och sågar Kalmars chanser. Möjligen att de skräller sig till en semi, men aldrig längre.
I höstas var helt klart Löven laget att slå, och det kommer inte bli enkelt nu heller, men deras chanser har sjunkit en hel del. De kommer till att börja med få en betydligt tuffare kvartsfinal än oss, åtminstone på förhand.
Björn är en väldigt skicklig tränare på att få truppen att prestera på ganska kort tid. Han är bra på att ställa krav. Däremot har han alltid haft dåligt försvarsspel. Exempelvis började Leksand uselt defensivt, men fick hygglig ordning på det när andretränaren styrde upp det.
Inte bara var truppen ohyggligt framtung, utan jag tycker också att alarmerande många av de ledande spelarna är rätt "sköna". DIF kan inte bygga på Dick och Klasen ensamma, utan där ska spelare som Krüger, Thore, Sissons, Berg osv sätta kraven och Klasen/Axelsson grädden på moset.
I Löven är det Theocharidis, Maione, Lilliz, Forsberg osv som är spelmässigt bäst, men samtliga jobbar betydligt hårdare en kontring framåt än bakåt.
Och så var det just balansen. Ett par defensiva spelare i Possler, Mustonen, Andersson, Killinen och den nya norska transatlanten typ.
Bakåt är det Cronholm, Nörstebö och kanske Lindgren som kan sägas vara tvåvägsspelare. Resten är alla i grunden offensiva.
Dessutom saknas verklgien fysik.
Senast redigerad av Cyber den 2025-02-24 19:17:22, redigerad totalt 2 gång.