Jag tror att tränarna värdesätter hela spelare i slutspelet högre än att gå för förstaplatsen. Tror inte man äventyrar någon med liten känning för att ev. knipa serieseger.Boven skrev: ↑2025-02-22 08:40:56 Ruggigt besviken på sättet vi kastar bort 2 poäng igår. 3/4 mål tillkommer för att backarna sprätter puckar runt omkring sig och kör fast i egen zon. Utan JT och Sissons är vår backsida ytterst begränsad i spelet med puck. Resterande backar klarar inte av att spela konstruktivt under hård press och hög forecheck, Berg undantaget.
Om vi i framtiden saknar 2 av våra mest spel och puckskickligaste backar samtidigt måste vi spela enklare, snabbare och rakare i egen zon samt att FW måste komma ner och avlasta djupare. Annars kommer det sluta med high chaparral i egen zon igen.
Att det vore trevligt med en målvakt som kunde göra mer än 2+ insatser och ha en räddningsprocent över 90% i matcherna är en annan 5a.
På den positiva sidan så lever kampen om 1a platsen iaf.
Säsongen 2024/25
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Drömde inatt att jag fick snacka med Wikegård och Kimby om gårdagens match. Ska det bli rätt måste man tydligen styra upp det själv 
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Haha. Jag drömde att vi blev seriesegrare och att Kimby valde att möta Aik i semin.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
Surt igår men när allt summeras så tog vi faktiskt in en poäng på Bikbok. De verkar ju lite svajiga nu så tror det finns goda chanser att vi blir etta ändå. Intressant också med Lövens totala förfall, stämningen måste vara usel där!!
Säsongen 2024/25
Absolut och jag kan hålla med om resonemanget, men jag hoppas att man nu har lärt sig en läxa och anpassar spelet i egen zon efter materialet om vi måste spela utan våra spelskickliga backar i framtiden.Philly Flu skrev: ↑2025-02-22 11:40:15Jag tror att tränarna värdesätter hela spelare i slutspelet högre än att gå för förstaplatsen. Tror inte man äventyrar någon med liten känning för att ev. knipa serieseger.Boven skrev: ↑2025-02-22 08:40:56 Ruggigt besviken på sättet vi kastar bort 2 poäng igår. 3/4 mål tillkommer för att backarna sprätter puckar runt omkring sig och kör fast i egen zon. Utan JT och Sissons är vår backsida ytterst begränsad i spelet med puck. Resterande backar klarar inte av att spela konstruktivt under hård press och hög forecheck, Berg undantaget.
Om vi i framtiden saknar 2 av våra mest spel och puckskickligaste backar samtidigt måste vi spela enklare, snabbare och rakare i egen zon samt att FW måste komma ner och avlasta djupare. Annars kommer det sluta med high chaparral i egen zon igen.
Att det vore trevligt med en målvakt som kunde göra mer än 2+ insatser och ha en räddningsprocent över 90% i matcherna är en annan 5a.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Gnagets streak måste fan ta slut nu. Kör de slutspelshockey nu, och energin är slut lagom till slutspelet börjar? Eller växlar de upp ännu mer? Ja de har haft flyt och en målvakt som räddar det mesta.. men jag tycker ändå att nån dipp bör komma!
Säsongen 2024/25
Känner en irritation över gårdagen, när vi väl har chansen på förstaplatsen så skiter det sig, gång på gång känns det som. Men, SSK gjorde det bra mot våra backar, pressade och stressade, vilket orsakar alla fyra målen egentligen och syntes klart att Sissons elegans och smartness i egen zon saknades, absolut viktigaste spelaren att ha hel i ett slutspel tillsammans med Thoresen.
Ja målvaktsspelet, man vill ju någon gång att dom ska stå på huvudet, ingen tavla under ordinarie tid iallafall, men den där extra räddningen saknas. Straffläggningen, straffar är straffar ja, men den där plocken och in i målet, en räddning där istället för en tavla och vi hade kunnat haft förstaplatsen just nu, iallafall givit oss chansen på första. Inget ont om Hugo, men jag hoppas Leksand åker snabbt och att vi ställer Gidlöf så fort som möjligt i ett slutspel.
Klasen och Dick tillsammans.... Känns på något sätt att Klasens inställning beror på spelarna runt om han, med Thoresen så river han och åker skridskor, med Dick så blir han loj och skön.
Avslutar med våra kära juniorer, helvete vad bra pojkarna är och deras självförtroende just nu, wow. Även Weigel spelar sin bästa hockey för säsongen och juniorernas självförtroende har smittat av sig. Känns som att hela den kedjan bara blir bättre och bättre för varje match som går.
Ja målvaktsspelet, man vill ju någon gång att dom ska stå på huvudet, ingen tavla under ordinarie tid iallafall, men den där extra räddningen saknas. Straffläggningen, straffar är straffar ja, men den där plocken och in i målet, en räddning där istället för en tavla och vi hade kunnat haft förstaplatsen just nu, iallafall givit oss chansen på första. Inget ont om Hugo, men jag hoppas Leksand åker snabbt och att vi ställer Gidlöf så fort som möjligt i ett slutspel.
Klasen och Dick tillsammans.... Känns på något sätt att Klasens inställning beror på spelarna runt om han, med Thoresen så river han och åker skridskor, med Dick så blir han loj och skön.
Avslutar med våra kära juniorer, helvete vad bra pojkarna är och deras självförtroende just nu, wow. Även Weigel spelar sin bästa hockey för säsongen och juniorernas självförtroende har smittat av sig. Känns som att hela den kedjan bara blir bättre och bättre för varje match som går.
Säsongen 2024/25
Skoga saknar åtta spelare i bortamatchen mot ett Tingsryd som har allt att spela för.
Inte sannolikt att vi går om imorgon. Men möjligheten finns. Nybro borta ska vi bara ta, särskilt med en intakt backsida och med långtidsskada på Tex Williamsson, deras monstermålis.
Inte sannolikt att vi går om imorgon. Men möjligheten finns. Nybro borta ska vi bara ta, särskilt med en intakt backsida och med långtidsskada på Tex Williamsson, deras monstermålis.
-
Säsongen 2024/25
Hoppas dom får rätt!Philly Flu skrev: ↑2025-02-22 11:40:15Jag tror att tränarna värdesätter hela spelare i slutspelet högre än att gå för förstaplatsen. Tror inte man äventyrar någon med liten känning för att ev. knipa serieseger.Boven skrev: ↑2025-02-22 08:40:56 Ruggigt besviken på sättet vi kastar bort 2 poäng igår. 3/4 mål tillkommer för att backarna sprätter puckar runt omkring sig och kör fast i egen zon. Utan JT och Sissons är vår backsida ytterst begränsad i spelet med puck. Resterande backar klarar inte av att spela konstruktivt under hård press och hög forecheck, Berg undantaget.
Majoriteten av "alla amatörer experter", tycker tvärtemot på 2 punkter.
- 1:a platsen superviktig !
- Ej godkänt, gällande slips frågan!
-
Säsongen 2024/25
Nybro och Kalmar är jag ej 100, på att vi klarar. Ifall ingen annan vill "gå upp", förutom Weigel linan!Heraklion skrev: ↑2025-02-22 13:33:57 Skoga saknar åtta spelare i bortamatchen mot ett Tingsryd som har allt att spela för.
Säsongen 2024/25
Förhoppningvis har vi säkrat förstaplatsen inför den sista omgången mot Kalmar. Alternativt att de inte har något att spela förOsten östlund skrev: ↑2025-02-22 14:26:10Nybro och Kalmar är jag ej 100, på att vi klarar. Ifall ingen annan vill "gå upp", förutom Weigel linan!Heraklion skrev: ↑2025-02-22 13:33:57 Skoga saknar åtta spelare i bortamatchen mot ett Tingsryd som har allt att spela för.
Krossa Nybro!
Säsongen 2024/25
När man ser fimpen, Frondell (och till och med Viggo Björck) match efter match ta klivet in i slottet för att smacka upp pucken i krysset, då är det lite svårt att förstå vad övriga forwards sysslar med. Några varv i rundeln och sen vattenpaus.
Sväva i det blå
-
Säsongen 2024/25
Är synd på Hampus, att han inte fått det att lossna.
Sen Brodin på läktaren, med den lönen, samt en säsong till. Ska förtränga dom tankarna igen.
- Nelson Muntz
Säsongen 2024/25
Håller med om att Klasen blir loj utan Thore. Skulle vilja testa Thore som centrar mellan Dick och Klasen. Dom är för sköna.
1. Axelsson Thoresen Klasen
2. Grewe costmar kelleher
3. Frondell wagge lillfinpen
4. Rensfelt kruger Eriksson
Utan någon ranking av kedjor
1. Axelsson Thoresen Klasen
2. Grewe costmar kelleher
3. Frondell wagge lillfinpen
4. Rensfelt kruger Eriksson
Utan någon ranking av kedjor
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Säsongen 2024/25
Nu har vi trots allt sakta men säkert ätit oss ikapp Karlskoga så det blir en spännande fight ända in. Inte alls omöjligt att vi går om och förbi också.
Visst finns det ju saker att fila på men den gode Wikegård har hela tiden sagt att vi ska sikta på att bli lite bättre hela tiden för att vara som bäst framåt slutspel.
Den planen tycker jag håller rätt bra ändå och skulle som sagt inte bli det minsta chockad om vi står där som vinnare i slutändan och Wikegård nöjt kan ta en sista uppdatering på Instagram som varar ett par sekunder.. ”Vad var det jag sa?”
Visst finns det ju saker att fila på men den gode Wikegård har hela tiden sagt att vi ska sikta på att bli lite bättre hela tiden för att vara som bäst framåt slutspel.
Den planen tycker jag håller rätt bra ändå och skulle som sagt inte bli det minsta chockad om vi står där som vinnare i slutändan och Wikegård nöjt kan ta en sista uppdatering på Instagram som varar ett par sekunder.. ”Vad var det jag sa?”