Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Säga vad man vill om den där karusell-ramsan som halvt blivit viral efter matchen i Oskarshamn men helvete vad den sätter sig
Min sambo slår halvt ihjäl mig här hemma för att jag inte kan sluta nynna på den...

Haha. Först fattade jag inte vad du menade för ramsa men sen så fick jag upp minnesbilden av Klasen som dansar vid bussen.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Och snart kommer kurvan låta som bortläktaren när bönderna släpat med sig sina trummor. Är själv helt emot trumma på hockey, vad säger ni andra om trumdebatten?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller verkligen med dig. Om man för upp detta i en motion, och medlemsmötet godtar trumförbud, kan man då neka bortaböndernas trummor eller kommer de bli så kränkta att det blir en politisk sak av det hela?Philly Flu skrev: ↑2025-02-16 15:34:31Trumma har ingen plats på hockeymatch. Vi borde införa trumförbud på Hovet/Globen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Hade vi inte det för ett par år sedan?Per-Allan skrev: ↑2025-02-16 16:17:26Håller verkligen med dig. Om man för upp detta i en motion, och medlemsmötet godtar trumförbud, kan man då neka bortaböndernas trummor eller kommer de bli så kränkta att det blir en politisk sak av det hela?Philly Flu skrev: ↑2025-02-16 15:34:31Trumma har ingen plats på hockeymatch. Vi borde införa trumförbud på Hovet/Globen.
Eller ”ett par år sedan” livet går fort.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag har bestämt för mig det.Andspe skrev: ↑2025-02-16 19:43:02Hade vi inte det för ett par år sedan?Per-Allan skrev: ↑2025-02-16 16:17:26Håller verkligen med dig. Om man för upp detta i en motion, och medlemsmötet godtar trumförbud, kan man då neka bortaböndernas trummor eller kommer de bli så kränkta att det blir en politisk sak av det hela?Philly Flu skrev: ↑2025-02-16 15:34:31Trumma har ingen plats på hockeymatch. Vi borde införa trumförbud på Hovet/Globen.
Eller ”ett par år sedan” livet går fort.
Hej alla
Som "återupplivad" supporter har jag en fråga till er rutinerade rävar
Efter vinst sjunger klacken ex: 🗣
"Viggo, Viggo ge oss en sång"
Vad är det som sjungs/svaras då?
Som "återupplivad" supporter har jag en fråga till er rutinerade rävar
Efter vinst sjunger klacken ex: 🗣
"Viggo, Viggo ge oss en sång"
Vad är det som sjungs/svaras då?
"Niiiii kan dra åt helvete!!!"
It's easier to be an asshole to words than to people
Vet att det är fel å åsikter om klacken när man inte bidrar själv. Är egentligen inte insatsen jag ifrågasätter, utan valet av ramsor. Det är 4-5 ramsor som rullar konstant. Ganska enformigt. Det ska vara så klämkäckt känns det som.
Tex:
Djurgårns tunga grabbar
Lunkans grabbar
Vi är Djurgårn (Coca Carola)
Djurgårdens IF du är allt jag har
Den som inte hoppar är gnagarsvin (oerhört sönder sjungen). Den ska användas vid väl valda tillfällen, inte efter varje match.
Är så många ramsor jag saknar, tex:
Ee-ay ee-ay ee ay oh
Vi eär Djurgårn, spöar gnaget Hammarby
Mm
Tex:
Djurgårns tunga grabbar
Lunkans grabbar
Den som inte hoppar är gnagarsvin (oerhört sönder sjungen). Den ska användas vid väl valda tillfällen, inte efter varje match.
Ee-ay ee-ay ee ay oh
Mm
Gör ett sånghäfteRolv skrev: ↑2025-02-22 13:04:03 Vet att det är fel å åsikter om klacken när man inte bidrar själv. Är egentligen inte insatsen jag ifrågasätter, utan valet av ramsor. Det är 4-5 ramsor som rullar konstant. Ganska enformigt. Det ska vara så klämkäckt känns det som.
Tex:
Djurgårns tunga grabbar
Lunkans grabbar
Ee-ay ee-ay ee ay oh
Mm
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Finns redan!agne skrev: ↑2025-04-02 17:53:10Gör ett sånghäfteRolv skrev: ↑2025-02-22 13:04:03 Vet att det är fel å åsikter om klacken när man inte bidrar själv. Är egentligen inte insatsen jag ifrågasätter, utan valet av ramsor. Det är 4-5 ramsor som rullar konstant. Ganska enformigt. Det ska vara så klämkäckt känns det som.
Tex:
Djurgårns tunga grabbar
Lunkans grabbar
Ee-ay ee-ay ee ay oh
Mm![]()

https://jarnkaminerna.se/sanger/
Det behöver nog skrivas ut.Rolv skrev: ↑2025-04-02 17:57:43Finns redan!agne skrev: ↑2025-04-02 17:53:10Gör ett sånghäfteRolv skrev: ↑2025-02-22 13:04:03 Vet att det är fel å åsikter om klacken när man inte bidrar själv. Är egentligen inte insatsen jag ifrågasätter, utan valet av ramsor. Det är 4-5 ramsor som rullar konstant. Ganska enformigt. Det ska vara så klämkäckt känns det som.
Tex:
Djurgårns tunga grabbar
Lunkans grabbar
Ee-ay ee-ay ee ay oh
Mm![]()
![]()
https://jarnkaminerna.se/sanger/
Ikväll var det ett betydligt bättre tryck från klacken! - Bra jobbat
MEN,
Det är alldeles för mycket Spotifyspellista som rullar. Sånger/Ramsor väljs utifrån händelserna på planen!
MEN framför allt,
En visselkör är aldrig 10 sekunder lång, för att därefter återgå till spellistan!!!
En visselkör pågår alltid i relation tlll förseelsen på planen, eller begått domarmisstag.
Vid grövre förseelser återkommer en visselkör vid varje tillfälle samma spelare vidrör pucken, i resten peroden, matchen, matchserien eller i enstaka fall i resten av den spelarens karriär (Lex Johan Forsberg)
Utöver att skapa stämning, ska vi precis som Weigel in i huvudet på motståndarna samt ombesörja behövd psykologisk omvårdnad one-on-one.
MEN,
Det är alldeles för mycket Spotifyspellista som rullar. Sånger/Ramsor väljs utifrån händelserna på planen!
MEN framför allt,
En visselkör är aldrig 10 sekunder lång, för att därefter återgå till spellistan!!!
En visselkör pågår alltid i relation tlll förseelsen på planen, eller begått domarmisstag.
Vid grövre förseelser återkommer en visselkör vid varje tillfälle samma spelare vidrör pucken, i resten peroden, matchen, matchserien eller i enstaka fall i resten av den spelarens karriär (Lex Johan Forsberg)
Utöver att skapa stämning, ska vi precis som Weigel in i huvudet på motståndarna samt ombesörja behövd psykologisk omvårdnad one-on-one.
Denna flög riktigt bra på SSK borta sist (efter att Grewe målat och sänkt några kringlor)
(Makondele melodin)
Åååååå Albin Greeewe
Al-bin GreEwe
Ingen vet när han spelade sist
Eller spelar igen
Åååååå Albin Greeewe
Al-bin GreEwe
Ingen vet när han spelade sist
Eller spelar igen
Rätta gärna texten om jag missat något
(Makondele melodin)
Åååååå Albin Greeewe