Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

EspenK skrev: 2025-02-20 18:39:01 Kedjor till slutspelet?

Får inte ihop det. Hur ska vi spela med full trupp?

Lyxproblem men kolla vilka vi får ställa över!

Två kedjor anser jag är välfungerande:

Thore Kruger Klasen
Fimp Weigel Frondell

Två kedjor till alltså:
Kelleher Costmar Blomgren
Dick Rensfeldt Brodda

Är inte nöjd med dessa kedjor men förstår verkligen inte hur man ska göra annars.

Utanför laget:
Filip E- Extraspelare som kan både centra och spela vinge.
Grewe- gjort det bra men är trubbig. Kämpar med Brodda om platsen.

Hampus L- trubbig sista 20 matcherna
Wersäll- har inte en plats när alla är hela
Junisarna lirar varje match. 30+ roterar, varannan match. Är samtliga skadefria. Så mal vi ner allt motstånd!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

EspenK skrev: 2025-02-20 18:39:01 Kedjor till slutspelet?

Får inte ihop det. Hur ska vi spela med full trupp?

Lyxproblem men kolla vilka vi får ställa över!

Två kedjor anser jag är välfungerande:

Thore Kruger Klasen
Fimp Weigel Frondell

Två kedjor till alltså:
Kelleher Costmar Blomgren
Dick Rensfeldt Brodda

Är inte nöjd med dessa kedjor men förstår verkligen inte hur man ska göra annars.

Utanför laget:
Filip E- Extraspelare som kan både centra och spela vinge.
Grewe- gjort det bra men är trubbig. Kämpar med Brodda om platsen.

Hampus L- trubbig sista 20 matcherna
Wersäll- har inte en plats när alla är hela
Tre simpla regler.
Kelleher ska spela med Thoresen, Weigel med Eklund och Frondell, inte Dick med Klasen

Thoresen-Krüger-Kelleher
Costmar-Eriksson-Klasen
Frondell-Weigel-Eklund
Grewe-Rensfeldt-Brodin
Dick (roterar med Frondell)

Av den enkla anledningen att Dick inte sett tillräckligt motiverad ut i varje byte fem mot fem. Med Frondell som byter är det blåslampa i arslet om han ska ha några minuter. Dick funkar väldigt bra med Eklund och är dödlig i PP.

Blomgren har inte rosat marknaden men är head to head med Grewe. Den är väldigt svår för hade det varit förra säsongen hade Blomman varit given. Har mer offensiv uppsida och väldigt bra i BP.

Wersäll därefter, sist in är Larsson.

PP1
Krüger
Kelleher Thoresen Klasen (inte omvänt, vad sysslar de med?)
Sissons

PP2
Weigel
Axelsson Eklund Frondell
Hävelid/Berg
Säg den glädje som varar
coden

Säsongen 2024/25

Inlägg av coden »

Har kollat 5 minuter av tredje perren Leksand-Modo och helvete man vill ju bara skjuta sig själv i huvudet av den här djävla trumman!
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Modoröv.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Är det bara jag som inte tycker att snack om olika rekord i Hockeyallsvenskan är intressant överhuvudtaget?
Inte bara för att det är gnaget nu, det spelar ingen roll.

För mig är det totalt ointressant med rekordnoteringar, sviter osv för det enda som ska betyda något i den här ligan är att ta sig upp till SHL.
Det är inte direkt som att Lövensupportrar går runt och är stolta över poängrekordet 2019/20?
Eller att Brynäs är ledsna över att man inte tog rekordet ifjol?
Att dessa jävla silvermedaljer delas ut ska vi inte ens snacka om, vilken parodi. Knappast att "2 silvermedaljer med Djurgården i Hockeyallsvenskan", skulle nämnas i någon typ av avtackning till Krüger, exempelvis.

Vi skulle kunna vinna 52 omgångar i rad och ingen skulle bry sig ett skit om vi inte tog oss upp, för då betyder segrarna ingenting. Speciellt inte när det är en andraliga.
Rolv

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rolv »

Daven skrev: 2025-02-21 07:21:58Modoröv.
Var det i detta inslag med Peter Forsberg, som detta uttrycket myntades för första gången?! Den gossen förstod iaf inte där och då vilket avtryck detta skulle sätta i framtida hockeysverige. :D

DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Rolv skrev: 2025-02-21 07:47:23
Daven skrev: 2025-02-21 07:21:58Modoröv.
Var det i detta inslag med Peter Forsberg, som detta uttrycket myntades för första gången?! Den gossen förstod iaf inte där och då vilket avtryck detta skulle sätta i framtida hockeysverige. :D
Yes!

Tyvärr gick killen bort för ett gäng år sedan.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-21 07:43:24 Är det bara jag som inte tycker att snack om olika rekord i Hockeyallsvenskan är intressant överhuvudtaget?

För mig är det totalt ointressant med rekordnoteringar, sviter osv för det enda som ska betyda något i den här ligan är att ta sig upp till SHL.
Det är inte direkt som att Lövensupportrar går runt och är stolta över poängrekordet 2019/20?
Att dessa jävla silvermedaljer delas ut ska vi inte ens snacka om, vilken parodi. Knappast att "2 silvermedaljer med Djurgården i Hockeyallsvenskan", skulle nämnas i någon typ av avtackning till Krüger, exempelvis.

Vi skulle kunna vinna 52 omgångar i rad och ingen skulle bry sig ett skit om vi inte tog oss upp, för då betyder segrarna ingenting. Speciellt inte när det är en andraliga.
Skiter fullständigt i rekord så länge vi spelar i den här ligan. Resterande lag kan slå så många rekord dom kan, det rör mig inte i ryggen. Allt jag vill just nu är en förstaplats och betyder det att gnaget slår sig in i någon historiebok, wow, grattis. En biljett till SHL är allt jag vill ha, den här ligan och åren här har för personlig del endast varit ångest och stress, det är ingen njutning.
tadaa123

Säsongen 2024/25

Inlägg av tadaa123 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-21 07:43:24 Är det bara jag som inte tycker att snack om olika rekord i Hockeyallsvenskan är intressant överhuvudtaget?

Speciellt rekord som t.ex. "längsta win streak efter nyår"..
Jaha vad är här näst? Längsta win streak på endast dagar där det regnar?
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

tadaa123 skrev: 2025-02-21 11:56:19

Speciellt rekord som t.ex. "längsta win streak efter nyår"..
Jaha vad är här näst? Längsta win streak på endast dagar där det regnar?
Alla vet att Djurgår'n är bäst när det regnar.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Bofors saknar tydligen sju spelare ikväll, låter bra.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

Mattias_87 skrev: 2025-02-21 16:47:09 Bofors saknar tydligen sju spelare ikväll, låter bra.
Låter som typiskt aik-flyt
It's easier to be an asshole to words than to people
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

Rojk skrev: 2025-02-21 16:51:38
Mattias_87 skrev: 2025-02-21 16:47:09 Bofors saknar tydligen sju spelare ikväll, låter bra.
Samtidigt vore det så jävla typiskt att deras torsk kommer ikväll, den enda gången man vill att det där rövgänget ska vinna. Ger väl även Bofors en super boost att vinna med 7 gubbar borta som gör att dom startar en ny vinst-streak.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Boven skrev: 2025-02-21 16:59:55
Rojk skrev: 2025-02-21 16:51:38
Samtidigt vore det så jävla typiskt att deras torsk kommer ikväll, den enda gången man vill att det där rövgänget ska vinna. Ger väl även Bofors en super boost att vinna med 7 gubbar borta som gör att dom startar en ny vinst-streak.
Att råttorna får sitt rekord, på ett papper. Så dom kan skriva ut sen.

Vi spelar i SHL, den kan jag leva med!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Henkos »

Det är ju bara en tangering, inget nytt rekord.
Skriv svar