Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Steef »

Bigge skrev:
Vipul skrev:AAAJJJJ SOM IN I H*****E! DANIEL TJÄRNQVIST KLAR FÖR COLORADO!!:(:(
Läste det precis.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2827896.ab

Undra om DIF har en "plan C" för att få in den "stjärn" back de hade hoppats på genom ossi eller Tjärna.
skulle inte tro det, men man vet inte. vcad finns det för alternatuiv? vilka stjärnbackar är lediga?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Bigge skrev:
Vipul skrev:AAAJJJJ SOM IN I H*****E! DANIEL TJÄRNQVIST KLAR FÖR COLORADO!!:(:(
Läste det precis.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2827896.ab

Undra om DIF har en "plan C" för att få in den "stjärn" back de hade hoppats på genom ossi eller Tjärna.
Att värva just Ossi var inte planerat förra säsongen. Det var bara en Stjärnback som inte lyckades få NHL-kontrakt.

Nu får vi bara hoppas att en liknande situation uppstår.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Blev som jag misstänkte, Ossi och Tjärna är ju dem enda backarna på marknaden så nu skiter sig allt.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Helt övertygad om att sportkommiten tidigare sagt nej till väl etablerade namn, och nu går miste om både dem och Tjärna/Ossi.
Sjunger avgå Johnny...
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Brian Fahey, USA
Mathieu Biron, Kanada
Severin Blindenbacher, Schweiz

Nämde dessa för ett tag sen. VBet egentligen inget om dom förutom att dom leter klubb i Sverige. Och att 2 av dom blev nobbade av Luleå så så himla bra kanske dom inte är men dom finns på marknaden i alla fall.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lite tidigt kanske att måla "Josef Fritzl" på väggen redan nu.
Men dagens backbesättning kombinerat med den största "målvakts-chansningen" i DIF:s historia pekar allt på kvalserien...igen.

Svettiga månader framöver för alla Djurgårdare....
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Lee Harvey Oswald skrev:Lite tidigt kanske att måla "Josef Fritzl" på väggen redan nu.
Haha, helt klart dagens!

I övrigt, det har väl pekat mot kvalserien varje säsong sen 05/06? Vi har klarat oss hittills, varför skulle vi inte göra det nu?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

känns verkligen som en riktigt bra jävla back behövs.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag är inte speciellt ledsen över att Tjärnqvist går till Colorado. Jag tror inte han är den back vi är i behov av. Vi behöver en stabil back som håller hela säsongen och det finns inte en chans att Tjärnqvist kommer att göra det. Detta vet väl även Colorado om som ger honom en sunklön.
Vipul

Inlägg av Vipul »

Rikard Lintner
Robert Kantor
Mike Siklenka

är osäker på kantor men dom men lintner och siklenka kan bli jävligt grymma tror jag
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10243
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Vipul skrev:Rikard Lintner
Robert Kantor
Mike Siklenka

är osäker på kantor men dom men lintner och siklenka kan bli jävligt grymma tror jag
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10243
Lintner FTW!!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Rocker skrev:Jag är inte speciellt ledsen över att Tjärnqvist går till Colorado. Jag tror inte han är den back vi är i behov av. Vi behöver en stabil back som håller hela säsongen och det finns inte en chans att Tjärnqvist kommer att göra det. Detta vet väl även Colorado om som ger honom en sunklön.

Det kan jag iofs hålla med om at Tjärna känns lite skadebenägen, men enligt Montén/Johansson så hade det varit en värvning som hade lyft HELA laget. Men nu blir det inte så och vi kan bara hoppas att DIF "hittar" en eller två backar.

Angående skador är man ju lite orolig för Ragnarsson & Ronnie, kommer dessa två att hålla?
Highwind

Inlägg av Highwind »

Bara man inte får för sig att värva 2 hysfsade backar. Alla pengar måste läggas på en toppback. Gärna tvåvägs.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Caveman skrev:
Rocker skrev:Jag är inte speciellt ledsen över att Tjärnqvist går till Colorado. Jag tror inte han är den back vi är i behov av. Vi behöver en stabil back som håller hela säsongen och det finns inte en chans att Tjärnqvist kommer att göra det. Detta vet väl även Colorado om som ger honom en sunklön.

Det kan jag iofs hålla med om at Tjärna känns lite skadebenägen, men enligt Montén/Johansson så hade det varit en värvning som hade lyft HELA laget. Men nu blir det inte så och vi kan bara hoppas att DIF "hittar" en eller två backar.

Angående skador är man ju lite orolig för Ragnarsson & Ronnie, kommer dessa två att hålla?
Det är precis det jag menar. Kolla hur många säsonger Ragnarsson har varit skadefri i sin karriär, det är inte många. Ragnarsson måste väl ändå ses som stommen bland backarna och vad händer när han går sönder (enligt mig är detta oundvikligt)? Har vi en back som håller eller har vi ännu än skadebenägen back?
Highwind

Inlägg av Highwind »

Eller jag ångrar mig. Värva Nils Ekman och lyft upp en juniorback.
Låst