Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Så mycket pengar finns det inte. Anledningen till bla bolagiliseringen var väl att bli av med underskottet och undvika nedflyttning. De pengar som blir över ska användas till att förbättra föreningens ekonomi på lång sikt.Pepp91 skrev:Skitsnack att vi inte har några pengar nu! Vi bolagiserade ju Djurgården Hockey för bara några månader sen, så de finns nog pengar så det räcker och blir över. Men en trupp som liknar den Brynäs hade förra året till mängden är ju inte heller så eftertraktat...
Jorå de är klart och det förstår man, men vi kan ju inte säga att vi inte har pengar heller.Rocker skrev:Så mycket pengar finns det inte. Anledningen till bla bolagiliseringen var väl att bli av med underskottet och undvika nedflyttning. De pengar som blir över ska användas till att förbättra föreningens ekonomi på lång sikt.Pepp91 skrev:Skitsnack att vi inte har några pengar nu! Vi bolagiserade ju Djurgården Hockey för bara några månader sen, så de finns nog pengar så det räcker och blir över. Men en trupp som liknar den Brynäs hade förra året till mängden är ju inte heller så eftertraktat...
Nja, vi har tillfälliga pengar skulle man kunna säga. Vi har inget eget kapital värt namnet. FBK, HV71 och LHC har alla en stabil ekonomisk grund som vi definitivt saknar. Att skjuta till några miljoner genom bolagilisering mm är en väldigt temporär lösning.Pepp91 skrev:Jorå de är klart och det förstår man, men vi kan ju inte säga att vi inte har pengar heller.Rocker skrev:Så mycket pengar finns det inte. Anledningen till bla bolagiliseringen var väl att bli av med underskottet och undvika nedflyttning. De pengar som blir över ska användas till att förbättra föreningens ekonomi på lång sikt.Pepp91 skrev:Skitsnack att vi inte har några pengar nu! Vi bolagiserade ju Djurgården Hockey för bara några månader sen, så de finns nog pengar så det räcker och blir över. Men en trupp som liknar den Brynäs hade förra året till mängden är ju inte heller så eftertraktat...
Hur som helst börjar jag bli orolig på rikitgt över backbesättningen. Om kommande säsong ska bli en lycklig historia måste det till en klockren värvning. Det kommer inte att funka med de backar vi har...
Får målvakterna bara får någon form av förutsättning att lyckas så blir det inga problem. Ridderwall (och till viss del även Wesslau) har potential att bli en stabil elitseriemålvakt. Stor del av Daniel Larssons succé förra säsongen beror på Ossis stabila backspel och det lugn han faktiskt skapade i det defensiva spelet. Visst, vi har Ragnarsson som är en klippa, men hur många skadefria säsonger har han haft i sin karriär? Inte många! Väljer därför Ossi framför Tjärnqvist varje dag i veckan... vi behöver inte en halvskadad back till, hur bra back det än är!Don66 skrev:Forwardssidan känns okej,backsidan sådär...det som oroar MIG är målvaktsfrågan!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har inte tänkt på det för än nu men eftersom Dallas har lagt ner sitt farmarlag så borde det finnas några bra backar tillgängliga därifrån.
Tror nog inte att nån av dem spelar hos oss nästa säsong eftersom DIF har sagt att man väntar på Tjärna/Oss, som väntar tills slutet av sillly season. Vid den tiden kommer väl alla bra backar från Iowa ha hittat nya klubbar.
Jag har inte så bra koll men läggs ett farmarlag ner så är man väl fri att gå vart man vill?
Tror nog inte att nån av dem spelar hos oss nästa säsong eftersom DIF har sagt att man väntar på Tjärna/Oss, som väntar tills slutet av sillly season. Vid den tiden kommer väl alla bra backar från Iowa ha hittat nya klubbar.
Jag har inte så bra koll men läggs ett farmarlag ner så är man väl fri att gå vart man vill?
Hmm.. men dom startar väl ett nytt sammarbete med en annan AHL-klubb isåfall?Struten skrev:Har inte tänkt på det för än nu men eftersom Dallas har lagt ner sitt farmarlag så borde det finnas några bra backar tillgängliga därifrån.
Har de kontrakt så måste de ju få någonstans att ta vägen.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Jag önskar dig all lycka du kan få, Ossi! Och nu undrar jag vilken som ska tackla sönder i Elitserien?
På den positiva sidan så var det tur att du valde rätt lag i NHL iallafall. Jag kommer sakna dig enormt Ossi! Du är alltid välkommen tillbaka!
Daniel Tjärnqvist... Hur är det med honom egentligen? Är han nära ett kontrakt? Någon som vet?
På den positiva sidan så var det tur att du valde rätt lag i NHL iallafall. Jag kommer sakna dig enormt Ossi! Du är alltid välkommen tillbaka!
Daniel Tjärnqvist... Hur är det med honom egentligen? Är han nära ett kontrakt? Någon som vet?