Vikas skrev: ↑2025-02-16 00:01:56
Man förväntade sig ingen förstärkning på den viktigaste positionen i laget men känner sig ändå helt tom. Frustrerande är bara förnamnet.
Jahapp. Då går vi in i slutspel med ett handikapp och får hoppas på att resultaten i SHL går vår väg. Vilken jävla lotteri-strategi Wikegård har bettat på.
Nej du, Wiken. Det här skulle du ha löst för ett halvår sen. Nu får vi hoppas det går vägen ändå.
Det enda positiva är väl att de andra lagen inte fick in något utropstecken, i alla fall.
Helt enig bra skrivit.
Spelar ett högt spel. Men sätter en 20 att Leksand inte tar sig förbi en kvartsfinal. Lär stötta på patrull i SM-slutspelet.
Hatar dock att va beroende av alla andra jävlar hela tiden. Kommer vi ens förbi en kvartsfinal om Hävelid skadar sig seriöst ?
Så som dom har skakat bort detta målvaktsproblem hela säsongen visade sig vara sant. Är man så dum och blind själv eller är dom så naiva? Man undrar ju
Vår trupp bortsett från målvakter då såklart måste ju vara den bästa i hockeyallsvenskans historia, ligga tvåa, förlorat 6 av 44 matcher efter ordinarie tid, TROTS att vi har helt odugliga målvakter. Det är fan ett mirakel. Piska löven X2 i dubbelmöte, piska biblioteket, allt detta trots usla målvakter samtidigt som motståndarnas målvakter alltid håller hög klass. Går inte jämföra med våra. Ett jävla mirakel.
Tror inte man ska underskatta hävelids förmåga att växla upp i ett slutspel ytterligare.
2 helt olika målvakter, det har vi sett i gruppspel samt slutspel i JVM.
Alltså när man på en sån här marknad i sillychattar ser supportrar till alla lag i SHL/HA gå bananas över om den ena skitspelaren efter den andra ska ansluta...blir man ju bara ledsen. Minst hälften av alla namn man ser undrar man ju om de en platsar. Man blir deppig för svensk juniorhockey.
Stäng fönstret vid säsongsstart eller typ öppet till nyår för free agents endast när det ändå inte finns någon spets. Alla bara bränner pengar i onödan på skit.
dr111DIF skrev: ↑2025-02-16 07:45:59
Alltså när man på en sån här marknad i sillychattar ser supportrar till alla lag i SHL/HA gå bananas över om den ena skitspelaren efter den andra ska ansluta...blir man ju bara ledsen. Minst hälften av alla namn man ser undrar man ju om de en platsar. Man blir deppig för svensk juniorhockey.
Stäng fönstret vid säsongsstart eller typ öppet till nyår för free agents endast när det ändå inte finns någon spets. Alla bara bränner pengar i onödan på skit.
Kloka ord.
Jag tror det skulle vända på steken om deadline var säsongsstart. Helt plötsligt måste spelaren ha kontrakt innan dess och klubbarna kommer erbjudas spelare som desperat vill ha en klubb.
Som nu blir medelmåttor som Rautio omskrivna och uppskrivna på ett högst anmärkningsvärt sätt och lönerna trissas upp.
Lägg till en klausul att varje klubb får värva max 2 nya spelare innan december. Därefter stänger säsongen för värvningar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Rudi skrev: ↑2025-02-16 00:19:47
I vanlig ordning vill pöbeln att det ska spenderas pengar bara för att. Det gick ju svinbra förra året. Premisserna var glasklara och nu har vi en extra sudd till nästa säsong. Hävelid, Eriksson och en förmodad Gidlöf är alla bra förstärkningar.
Men snackas ju att det är taget 40% ur stridskassan. Är det Eriksson och Gidlövs kostnader dom tänker på då?
Naivt nog trodde man (jag) att stridskassevärvningen skulle vara en "riktig" värvning och ej bara ett lån där det t.o.m. eventuellt kunnat förlängts nästa sässe om det känts rätt från bägge håll oavsett serie.
Själv är jag faktiskt på dåligt humör ifrån derbyt fortfarande. Dock så kunde jag le och fick jag en liten tår i ögat när denna kom upp på youtube:
En fråga till er som vet: nu när han är registrerad för oss, kan han då hoppa in och spela med oss trots att leksand fortfarande spelar matcher ? Eller är det villkorat att leksand spelat färdigt för säsongen ?
Hillberry blue skrev: ↑2025-02-16 09:33:57
En fråga till er som vet: nu när han är registrerad för oss, kan han då hoppa in och spela med oss trots att leksand fortfarande spelar matcher ? Eller är det villkorat att leksand spelat färdigt för säsongen ?
Jepp föga troligt dock. Man kan inte spela två ligor samtidigt så korta lån dag till dag går bort. Gidlöf är ju typ deras etta nu. Så vi får gott och väl vänta tills de spelat klart. Grym värvning dock där bara tillgängligheten skaver lite. Hoppas fortfarande att Leksand hamnar i ingenmansland och vi får honom så tidigt som möjligt.
Hillberry blue skrev: ↑2025-02-16 09:33:57
Tjomme har klargjort på deras officiella site att han bara är tillgänglig när Leksand spelat färdigt.
Förmodligen för att stilla oron hos supportrarna, de blev sura när han skulle hit.
Tycka vad man vill om målvaktsfrågan, men det skulle nog behövts gjort tidigare under säsongen. Wiken har iaf hållit linjen som kommunicerats ut hela tiden. Besluten känns genomtänka.
Man får inte glömma att de som är runt laget 24/7 ser saker som inte vi som sitter på läktaren ser. De kanske ser en j..la potential i våra målvakter.
Å med facit i hand, marknaden var nog väldigt dålig. Dubbelreggen av Gidelöf hintar ju ändå om att vi trots allt ville ha en förändring.
Men då är ju frågan, gå den vägen vi gjorde, eller ta in något osäkert kort och kasta vår egna målvakter framför bussen och rubba dynamiken i truppen.
Jag tycker nog han har spelat sina kort rätt sista veckorna, två bra lån, och en dubbelreggning på en av SHLs bästa målvakter.
Jag vet hur det har låtit tidigare år när vi gjort sista minuten värvningar som bara har tillfört materialaren mer skridskor att slipa.
Nä, i en perfekt värd hade vi lyckats fått in en målvakt som gjort skillnad, men jag skulle ha varit betydligt mer missnöjd nu, om jag satt som Löven supporter och kolla tillbaka på gårdagen. Där tror jag att det värvades bara för värvningens skull.
Senast redigerad av Rolv den 2025-02-16 10:29:22, redigerad totalt 2 gång.
Hillberry blue skrev: ↑2025-02-16 09:41:12
Sorry, läste artikeln för dåligt, såg nu att dom måste spela färdigt. Känns inget vidare, om han blir skadad står vi där med skägget i brevlådan…
Teoretiskt skulle vi kunna låna honom nu.
Men som ni har förtydligat. Leksand släpper efter sin säsong.
Sedan vilket skick vi får en oerfaren 19 åring i. Som precis åkt ut. Måste ställa om till nytt lag, kamrater och spelsätt?
Hoppas Wikegård val blir rätt till slut!
Majoriteten är dock jävligt skeptiska nu. Med dom insatser vi spelar om!
Tror som sagt att det kommer bli bra i slutändan och ingen som vet om vi faktiskt haft alternativ på gång som helt enkelt tackat nej.
Tror folk överskattar hur enkelt och fantastiskt det vore att bryta upp tillvaron i säg Nordamerika för att flytta till Sverige för spel i en andraliga dessutom. Ingen aning vad en keeper i typ echl tjänar men ett 2,5 månaders kontrakt hos oss blir man ju knappast miljonär på. Därtill åka hit utan garantier då speltiden givetvis ska gå till den som är bäst och hade det blivit Hävelid så vore det en dyr båsöppnare.
En mer etablerad och meriterad målvakt väljer rimligen bort allsvenskan de flesta dagar i veckan. Så nä, jag tror inte att det var så bara att signa något som är självklart bättre än det vi har så nu är det upp till laget att kriga oss till SHL. Och nog för att målvakten kanske är den enskilt viktigaste posten så är det fortfarande laget som helhet som ska ta oss upp i finrummet. Släpper vi ett billigt per match så får vi se till att göra två framåt då. Enkelt
Rolv skrev: ↑2025-02-16 09:46:32
Tycka vad man vill om målvaktsfrågan, men det skulle nog behövts gjort tidigare under säsongen. Wiken har iaf hållit linjen som kommunicerats ut hela tiden. Besluten känns genomtänka.
Man får inte glömma att de som är runt laget 24/7 ser saker som inte vi som sitter på läktaren ser. De kanske ser en j..la potential i våra målvakter.
Å med facit i hand, marknaden var nog väldigt dålig. Dubbelreggen av Gidelöf hintar ju ändå om att vi trots allt ville ha en förändring.
Men då är ju frågan, gå den vägen vi gjorde, eller ta in något osäkert kort och kasta vår egna målvakter framför bussen och rubba dynamiken i truppen.
Jag tycker nog han har spelat sina kort rätt sista veckorna, två bra lån, och en dubbelreggning på en av SHLs bästa målvakter.
Jag vet hur det har låtit tidigare år när vi gjort sista minuten värvningar som bara har tillfört materialaren mer skridskor att slipa.
Nä, i en perfekt värd hade vi lyckats fått in en målvakt som gjort skillnad, men jag skulle ha varit betydligt mer missnöjd nu jag satt som Löven supporter och kolla tillbaka på gårdagen. Där tror jag att det värvades bara för värvningens skull.
Nu har jag nyktrat till lite från igår. Fortfarande den där konstiga smaken i munnen. Men hjälp mig lite att förstå vad som är genomtänkt med detta? Absolut jag kan förstå om marknaden är tunn osv men de var ju faktiskt ett rykte om att Smeds va ledig? Den värvning hade ju varit klockren i mina ögon. Tycker man lever lite skevt om man lägger sin tillit till 2 "juniorer". Som någon var inne på man bettar om det rätt saftigt med tanke på pengarna i shl.