Avdelning: Korkade inläggHighwind skrev:Så mycket han har gjort för DIF så förtjänar han förlåtelse. Bosse Andersson däremot :\
Fredrik Bremberg och polisen
-
Hur f-n disskuterar du egentligen? visst är han är en gudbenådad hockeyspelare men OM jag säger OM han körde på fyllan osv vidare så vore det för jävligt,det är väl ändå vi som medmänniskor som måste sätta stopp för detta tänk om han kört i hjäl någon/några av dina nära och kära vad hade du sagt då??? nä men det är lugnt du vet han är en poängkung i Djurgår`n så det gör ingetdjurgårdarn3 skrev:Själv anser jag att en grej i hans privatliv inte påverkar mitt tycke och smak om honom, klart att vi ska fortsätta hylla honom, vem är det som har gjort alla poängen, utan honom vart hade DIF vart då?Crashmash skrev:Skrämmande att så många kommer fortsätta hyllan Linkan som innan om han nu kört bilen. Visst, han räddade oss i några säsonger men det här (om det nu är så) är så jävla idiotiskt så det inte är sant ...
men alla tror ju att det är så jävla allvarligt jag tror inte ett skit på saken. han kanske var full men det har väll alla rätt att vara eller? han har ju faktiskt ett liv utanför isen också.

VAKNA!!!!
Ps jag hoppas innerligt att det INTE stämmer ang Linkan och vi få vänta med att dömma honom innan vi vet,men skulle det vara sant så vore det för jävligt!!!!

Kan bara hålla med!
Även om jag tycker han e kung i DIF. Så OM det är sant det han gjort, så är det rent ut sagt bedrövligt och oansvarigt!
Det konstiga är att Vittnet(taxi chaffisen) inte säger något om fler personer i/vid bilen. varför skulle han sitta själv i bilen på passagerarsidan och dricka..? Om han inte bytte plats förstås då han såg mötande trafik på vägen.
Låter jävligt skumt!
Även om jag tycker han e kung i DIF. Så OM det är sant det han gjort, så är det rent ut sagt bedrövligt och oansvarigt!
Det konstiga är att Vittnet(taxi chaffisen) inte säger något om fler personer i/vid bilen. varför skulle han sitta själv i bilen på passagerarsidan och dricka..? Om han inte bytte plats förstås då han såg mötande trafik på vägen.
Låter jävligt skumt!
There is no I in TEAM!!!!
Varför gick dom ut med Brembergs namn och bild, men inte i detta fall? Aftonblaskan visar återigen bevis på dålig journalistik.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... e234511.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... e234511.ab
-
Holy smoke! 1.69 promille!Rash skrev:AB har slagit upp följande skandal-artikel.
Fullständigt tok-plakat med andra ord...
Det blir inte lätt att snacka bort i en rättegång, vilken stjärnadvokat som än försvarar honom.
Vi bör nog se till alternativ till Bremberg till kommade säsong bara utifall...
Är ledsen och besviken. Hoppas fortfarande att det inte är sant... Men det ser ju inte ut att vara så troligt.
Håller med de som skrivit att idrottsmän är förebilder för likväl ungdomar som vuxna och att de borde veta bättre. Har man valt det yrket och ett liv i "rampljuset" borde man uppföra sig därefter och tänka efter en gång extra innan man gör saker. Tror man inte att man klarar det moraliska/etiska eller hela förebildsdelen ska man inte välja det yrket. Oavsett vad man arbetar med ska man göra det med stolthet och integritet och alltid veta vad ens handlingar får för konsekvenser.
Jag älskar Linkan och det han har gjort för DIF och det han står för i klubben, men jag blir djupt besviken om det visar sig sant, och jag hoppas att han förstår hur många människor han har påverkat med sina handlingar.
Samtidigt hoppas jag att han har det bra och blir stöttad av sin familj och sina vänner och att hela saken får en bra lösning så han kan gå vidare med sitt liv. Det vore synd att behöva avsluta sin hockeykarriär med en sådan skandal. Hoppas verkligen han får den hjälp han behöver så det inte händer igen!
----
DIF i mitt hjärta
Håller med de som skrivit att idrottsmän är förebilder för likväl ungdomar som vuxna och att de borde veta bättre. Har man valt det yrket och ett liv i "rampljuset" borde man uppföra sig därefter och tänka efter en gång extra innan man gör saker. Tror man inte att man klarar det moraliska/etiska eller hela förebildsdelen ska man inte välja det yrket. Oavsett vad man arbetar med ska man göra det med stolthet och integritet och alltid veta vad ens handlingar får för konsekvenser.
Jag älskar Linkan och det han har gjort för DIF och det han står för i klubben, men jag blir djupt besviken om det visar sig sant, och jag hoppas att han förstår hur många människor han har påverkat med sina handlingar.
Samtidigt hoppas jag att han har det bra och blir stöttad av sin familj och sina vänner och att hela saken får en bra lösning så han kan gå vidare med sitt liv. Det vore synd att behöva avsluta sin hockeykarriär med en sådan skandal. Hoppas verkligen han får den hjälp han behöver så det inte händer igen!
----
DIF i mitt hjärta
- Lee Harvey Oswald
Ytterst sorglig historia detta, inte minst personligen för Fredrik själv & hans familj.
Som nån sa tidigare, 1,69 promille kommer ALDRIG gå att snacka bort.
Rent sportsligt är detta en smärre katastrof för DIF.
Några har snackat om eventuellt kommande målvakt/backproblem.
Tar vi bort Bremberg får vi riktiga problem, då kommer en hel drös poäng att försvinna.
Hur ersätter man den mannen...?!!!
Även om rättegången & utfallet av den kommer sent i höst/vinter & Fredrik kan medverka i seriestarten så lär Linkan inte bara "gå till jobbet som vanligt" & fortsätta producera.
Detta kommer att sätta sina spår, var så säkra.
Kan redan höra några mindre vitsiga ramsor ute i landets så kallade klackar
Som nån sa tidigare, 1,69 promille kommer ALDRIG gå att snacka bort.
Rent sportsligt är detta en smärre katastrof för DIF.
Några har snackat om eventuellt kommande målvakt/backproblem.
Tar vi bort Bremberg får vi riktiga problem, då kommer en hel drös poäng att försvinna.
Hur ersätter man den mannen...?!!!
Även om rättegången & utfallet av den kommer sent i höst/vinter & Fredrik kan medverka i seriestarten så lär Linkan inte bara "gå till jobbet som vanligt" & fortsätta producera.
Detta kommer att sätta sina spår, var så säkra.
Kan redan höra några mindre vitsiga ramsor ute i landets så kallade klackar
1,69 promille behöver han inte snacka bort. Han får vara hur kardyng-knök han vill, det som kommer bli det avgörande är om han körde bil eller inte. Med ett vittne som sett allting och det faktum att han påträffades i bilen och tydligen gjorde motstånd ser inte inte helt bra ut...fd skuggan skrev:Holy smoke! 1.69 promille!Rash skrev:AB har slagit upp följande skandal-artikel.
Fullständigt tok-plakat med andra ord...
Det blir inte lätt att snacka bort i en rättegång, vilken stjärnadvokat som än försvarar honom.
Vi bör nog se till alternativ till Bremberg till kommade säsong bara utifall...
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det lär inte vara promillen advokaterna kommer försöka snacka bort, snarare om det går att bevisa att han körde bilen.
Snubben i Sven-Ingvars fick 2 månader i buren för 1,7 promille, annars brukar man ju slippa undan lättare om man är känd...
Stor tragik att en enskild spelares jävla idiothandling med mycket stor sannolikhet kan begrava en av landets mest ärorika föreningar....
Snubben i Sven-Ingvars fick 2 månader i buren för 1,7 promille, annars brukar man ju slippa undan lättare om man är känd...
Stor tragik att en enskild spelares jävla idiothandling med mycket stor sannolikhet kan begrava en av landets mest ärorika föreningar....