Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Jag håller med! Hellre Ekman än Bremberg. Detta grundar jag inte på rattfullhet eller bråk med polis, utan snarare på att Bremberg inte känns speciellt motiverad för spel i elitserien. Det har varit lite för många turer kring honom det senaste året för att det ska kännas bra. Han lär ändå inte stanna i dif nästa säsong. En bra deal med en rysk klubb och ett flerårskontrakt på Ekman hade varit en bättre lösning tycker jag.
-
Om jag får välja så tar jag hellre Bremberg, än Ekman. Då även om Linkan har en kass dag, så kan han ändå göra så att Danielsson/Holmqvist (I detta fallet) Kan sätta en kasse i öppen bur. Men den där dåliga dagen är alldeles för många, men högsta nivån så vet vi ju alla hur Linkan leker. Men någon här inne sa att han var dåligt motiverad, var det inte så att han har tränat hårdare än någonsin iår?
Fifan, vilken knepig situation...
Fifan, vilken knepig situation...

Däremot står jag inte alls bakom de moraliserande och fördömmande åsikterna kring hans eventuella brott. Känns som att det är lite mycket moraliskt stenkastande från vissa här på forumet. Att se på idrottsmän som förebilder är defenitivt förlegat. Att många idrottsmän är svin inom slutna rum är väl knappast någon väl dold sanning. Att kvinnosynen dessutom bitvis är riktigt kass, förbättrar inte heller glorian. Naturligtvis är vissa brott oacceptabla. Rattfylla är det defenitivt inte i min bok. Elitidrott bygger på företagande och framgång och är inte ett utbildningsinstitut för ungdomen där man ska lära sig vad som är rätt och fel, bra och dåligt.
Håller med Patrik Sjöberg: Uppfostring och förebilder för barnen är föräldrarnas uppgift, inte idrottarna.
Håller med Patrik Sjöberg: Uppfostring och förebilder för barnen är föräldrarnas uppgift, inte idrottarna.
-
Men sedan så ju Bremberg en människa, precis som alla andra. Och det är mänskligt och fela, och min förebild är absolut inte Linkan. Inte ens när jag spelade Ishockey, då var det mest Fimpen/Ölvestad jag såg upp till och lärde mig av. Min förebild är, och har alltid varit min bror. Som nu snart ska provspela för Brajen i fotboll, sorgligt men sant.

Jag köper inte argumentet om att Linkan skulle ha problem med motivationen. Man skriver inte ett treårskontrakt om man har motivationsproblem. Detta rykte drogs igång ordentligt av Dusan Umicevic och alla vet hur trovärdig den människan är. Men självklart skulle jag inte bli besviken om Linkan byttes mot en likvärdig spelare. Nils Ekman är dock inte det. Självklart är han en duktig hockeyspelare och skulle vara en profil för Djurgården men å andra sidan har vi ett flertal spelare som skulle kunna göra samma jobb. Det finns bara en Linkan och det är inte direkt gott om spelare med samma speluppfattning.
-
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- DIF_Soldier
- Emil Svelander
Då frågar jag dig: varför skulle Linkan vara omotiverad? Det sägs att han har tränat hårdare och bättre än någonsin plus att han, till den kommande säsongen, får mycket bättre kedjekompisar än tidigare. Jag kan inte se att han skulle vara omotiverad.DIF_Soldier skrev:Omotiverad Linkan ut - Hungrig Mackan in + extra cash... Ja tack!Emil svelander skrev:Linkan ut - Nisse in - Nej tack.
Nisse är en hyfsad spelare, men att ens jämföra honom med Linkan är bara löjligt.
Sluta tro på allting som alla tattare på tidningar skriver!
Sjunger avgå Johnny...
- DIF_Soldier
Jag tror inte, sånt gör trångsyntna kristna. Jag spekulerar. OM det nu är så att han vill bort eller åtminståne såpass att det märks på hans prestation på isen, DÅ ska han bort. Inte annars, absolut inte.Emil svelander skrev:Då frågar jag dig: varför skulle Linkan vara omotiverad? Det sägs att han har tränat hårdare och bättre än någonsin plus att han, till den kommande säsongen, får mycket bättre kedjekompisar än tidigare. Jag kan inte se att han skulle vara omotiverad.DIF_Soldier skrev:Omotiverad Linkan ut - Hungrig Mackan in + extra cash... Ja tack!Emil svelander skrev:Linkan ut - Nisse in - Nej tack.
Nisse är en hyfsad spelare, men att ens jämföra honom med Linkan är bara löjligt.
Sluta tro på allting som alla tattare på tidningar skriver!
En Linkan i toppform skulle jag inte byta bort, inte ens för allt av kung Midas silver.
Säg den glädje som varar
Jag känner lite människor i Linkans absoluta närhet och har därför alltid haft lite svårt att tycka gott om den mannen. Han är inte samma underverk utanför plan som på plan, tyvärr.
Pumpar man å andra sidan in 40-60 poäng till DIF per säsong under många år är man såklart spelmässigt ovärderlig, men för mig har han aldrig varit och kommer heller aldrig att vara en förebild.
Mina föreställeser av personer jag ser upp till ska åtminstone respektera andra människors värde och därmed inte köra rattfull. Nu är inte någon enskild incident tillräcklig för att bägaren ska rinna över och ingen är skyldig till det är bevisat och straffet utdömt.
Pumpar man å andra sidan in 40-60 poäng till DIF per säsong under många år är man såklart spelmässigt ovärderlig, men för mig har han aldrig varit och kommer heller aldrig att vara en förebild.
Mina föreställeser av personer jag ser upp till ska åtminstone respektera andra människors värde och därmed inte köra rattfull. Nu är inte någon enskild incident tillräcklig för att bägaren ska rinna över och ingen är skyldig till det är bevisat och straffet utdömt.