Om ingen NHL-klubb signar honom under waivern så.robin_dif skrev:Marcus Nilson waiwer. lika med free agent lr?
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Nej.robin_dif skrev:Marcus Nilson waiwer. lika med free agent lr?
När en spelare spelat ett visst antal NHL-matcher, eller befunnit sig i ett NHL-lag en viss tid, måste han placeras på Waiwerlistan innan han kan skickas till ett farmarlag.
Under de 24 timmar man ligger på waiwerlistan har övriga 29 NHL-lag rätt att göra anspråk på spelaren, dvs få honom gratis.
Nu antar jag att Calgary har placerat Macke på waiwerlistan i hopp om att något annat lag ska plocka upp honom och de blir därmed av med en kontrakterad spelare gratis, annars måste man köpa ut honom från hans kontrakt och då är de skyldiga spelaren 2/3 av den lön han skulle ha tjänat fram tills kontraktet gått ut.
Nu har vi ju heller ingen forwardsplats kvar, så vi får hoppas att något annat NHL-lag visar intresse och tar honom så vi slipper se honom i Linköping eller Frölunda.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
AJ aj aj då. Där förlorade vi en riktigt lovande spelare. Men konkurrensen är stenhård här i Djurgården, Wille måste känt att han har större chans att lyckas genom att ta sig över pölen och prova lyckan. Kanske så att Wallén har fått antydningar om att DIF inte tänker satsa på honom (Konstigt i sånna fall, men man vet aldrig.) Hoppas han kommer tillbaka och lirar sen, Wallén kommer bli en riktigt stor hockeyspelare. Det lovar jag.blocco skrev:Enligt Eliteprospects har vi nu tappat William Wallén till OHL-laget Mississauga St. Michaels Majors.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Ja, det är bara att acceptera att alla lovande talanger inte kommer att få plats i A-laget...136_Djurgårdare skrev:AJ aj aj då. Där förlorade vi en riktigt lovande spelare. Men konkurrensen är stenhård här i Djurgården, Wille måste känt att han har större chans att lyckas genom att ta sig över pölen och prova lyckan. Kanske så att Wallén har fått antydningar om att DIF inte tänker satsa på honom (Konstigt i sånna fall, men man vet aldrig.) Hoppas han kommer tillbaka och lirar sen, Wallén kommer bli en riktigt stor hockeyspelare. Det lovar jag.blocco skrev:Enligt Eliteprospects har vi nu tappat William Wallén till OHL-laget Mississauga St. Michaels Majors.
-
- DIF_Soldier
Precis. Därför anser jag nu stenhårt att om man känner att Linkan inte vill spela kvar nästa säsong så sälj honom till ett bra pris och ersätt honom med Mackan - den spelartyp vi saknar. Dessutom, med pengarna vi får för Linkan blir det nog en slant över att lägga på en back.blocco skrev:Nej.robin_dif skrev:Marcus Nilson waiwer. lika med free agent lr?
När en spelare spelat ett visst antal NHL-matcher, eller befunnit sig i ett NHL-lag en viss tid, måste han placeras på Waiwerlistan innan han kan skickas till ett farmarlag.
Under de 24 timmar man ligger på waiwerlistan har övriga 29 NHL-lag rätt att göra anspråk på spelaren, dvs få honom gratis.
Nu antar jag att Calgary har placerat Macke på waiwerlistan i hopp om att något annat lag ska plocka upp honom och de blir därmed av med en kontrakterad spelare gratis, annars måste man köpa ut honom från hans kontrakt och då är de skyldiga spelaren 2/3 av den lön han skulle ha tjänat fram tills kontraktet gått ut.
Nu har vi ju heller ingen forwardsplats kvar, så vi får hoppas att något annat NHL-lag visar intresse och tar honom så vi slipper se honom i Linköping eller Frölunda.
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Rocker skrev:Framörallt... kolla efter vem som skrivit artikeln! Jodå, det är Dusan som är totalt hockey-efterbliven och har nada koll på någonting.Remy Lebeau skrev:Verkar som att Linkan var på väg bort innan den tråkiga incidenten.
"Han har varit aktuell för flera klubbar utomlands, men nu är jag tveksam om de vill satsa på honom, säger en källa till Dagens Nyheter.
Källan påpekar att även om inte spelaren är dömd kan de utländska klubbarna dra
sig ur för att de inte vill förknippas med den här typen av misstankar. Stora summor pengar ska ha diskuterats inför en eventuell övergång"
Undrar vem ersättarem var tänkt att vara?
Förutom att han är okunnig & efterbliven så verkar han lida av nåt sorts DIF-hat sedan en lång tid tillbaka.
Han tar varje chans han får att skriva nåt negativt om DIF
Så precis som med "Bajen-bladet" så ska man helt enkelt inte bry sig om Dusan, han är inte värd den uppmärksamhet som vissa av hans artiklar ger honom
Precis! Han startade onödigt många rykten förra säsongen... Om jag inte missminner mig helt så var det han som startade ryktet att Linkan skulle lämna DIF.Lee Harvey Oswald skrev:Rocker skrev:Framörallt... kolla efter vem som skrivit artikeln! Jodå, det är Dusan som är totalt hockey-efterbliven och har nada koll på någonting.Remy Lebeau skrev:Verkar som att Linkan var på väg bort innan den tråkiga incidenten.
"Han har varit aktuell för flera klubbar utomlands, men nu är jag tveksam om de vill satsa på honom, säger en källa till Dagens Nyheter.
Källan påpekar att även om inte spelaren är dömd kan de utländska klubbarna dra
sig ur för att de inte vill förknippas med den här typen av misstankar. Stora summor pengar ska ha diskuterats inför en eventuell övergång"
Undrar vem ersättarem var tänkt att vara?
Förutom att han är okunnig & efterbliven så verkar han lida av nåt sorts DIF-hat sedan en lång tid tillbaka.
Han tar varje chans han får att skriva nåt negativt om DIF
Så precis som med "Bajen-bladet" så ska man helt enkelt inte bry sig om Dusan, han är inte värd den uppmärksamhet som vissa av hans artiklar ger honom
DIF för en dialog med Nisse, det är bara "rosen" som inte har någon vidare koll på alla lag som vill ha honom. Lugano i Schweiz är ju också intresserade.rickard skrev:Från Tomas Ros blogg:
"Ekman, som gjorde en grym säsong i ryska ligan i vintras, är arbetslös just nu och har sonderat den svenska terrängen. Vet att tre svenska klubbar visat intresse; Frölunda, Linköping och HV71.
Pratade med en klubbledare i en av de tre klubbarna och han var intresserad av Ekman, men var orolig för lönen.
– Han ska ha runt 300 000 kronor i månaden. Mycket pengar, sa klubbledaren.
Jag tror att Ekman hamnar i Linköping. Bara en känsla. De har väldigt stor spelarbudget över efter försäljningen av Mårtensson och Weinhandl. Visst kostade Jaroslav Hlinka big cash, men det finns kvar stora sedelbuntar i kassakistan. De kan hamna i Ekmans plånbok."
Har inte DIF hört sig för ens??
Men oroa dig inte för att DIF inte skulle ha kontakt med honom för det har dem haft en lång tid om jag uppfattat det rätt.
Senast redigerad av Struten den 2008-06-27 11:23:17, redigerad totalt 1 gånger.
-
Enligt Sportbladets senaste artikel angående Nisse Ekman så verkar DIF vara aktuellt. Då ställer jag mig frågan, var inte Djurgårdens anfallstrupp klar enligt Engström och tränarna. Jag säger iallafall inte nej till Nisse. Jag får bilden av en förstaline med: Nisse - Holmqvist - Linkan. Inte dåligt. Jag skulle fan inte tåla att Nisse gick till ett annat svenskt lag. Tänk er #3 i LHC, Frölunda eller HV! Uhh Ryser! Om inte DIF så hoppas jag att han drar till Schweiz.
100% DJURGÅRDSJ***L
Tycker nog att vi hellre skulle förstärka backsidan med ett riktigt bra namn istället för Nisse och en usel medelmåtta på backen.Jockmaniac skrev:Enligt Sportbladets senaste artikel angående Nisse Ekman så verkar DIF vara aktuellt. Då ställer jag mig frågan, var inte Djurgårdens anfallstrupp klar enligt Engström och tränarna. Jag säger iallafall inte nej till Nisse. Jag får bilden av en förstaline med: Nisse - Holmqvist - Linkan. Inte dåligt. Jag skulle fan inte tåla att Nisse gick till ett annat svenskt lag. Tänk er #3 i LHC, Frölunda eller HV! Uhh Ryser! Om inte DIF så hoppas jag att han drar till Schweiz.
Stod på eliteprospect att Tjärna uppvaktas av SAIK...Struten skrev:Tycker nog att vi hellre skulle förstärka backsidan med ett riktigt bra namn istället för Nisse och en usel medelmåtta på backen.Jockmaniac skrev:Enligt Sportbladets senaste artikel angående Nisse Ekman så verkar DIF vara aktuellt. Då ställer jag mig frågan, var inte Djurgårdens anfallstrupp klar enligt Engström och tränarna. Jag säger iallafall inte nej till Nisse. Jag får bilden av en förstaline med: Nisse - Holmqvist - Linkan. Inte dåligt. Jag skulle fan inte tåla att Nisse gick till ett annat svenskt lag. Tänk er #3 i LHC, Frölunda eller HV! Uhh Ryser! Om inte DIF så hoppas jag att han drar till Schweiz.
- DIF_Soldier
Fan! Hade gärna skippat både Dick och Figren för Nisse, nu lär vi ju inte se röken av killen... Välj Schweiz ett år och kom hem när Figge och Dick är borta, snälla Nisse.Jockmaniac skrev:Enligt Sportbladets senaste artikel angående Nisse Ekman så verkar DIF vara aktuellt. Då ställer jag mig frågan, var inte Djurgårdens anfallstrupp klar enligt Engström och tränarna. Jag säger iallafall inte nej till Nisse. Jag får bilden av en förstaline med: Nisse - Holmqvist - Linkan. Inte dåligt. Jag skulle fan inte tåla att Nisse gick till ett annat svenskt lag. Tänk er #3 i LHC, Frölunda eller HV! Uhh Ryser! Om inte DIF så hoppas jag att han drar till Schweiz.
Säg den glädje som varar